Για να τιμήσουν την 40ή επέτειο της συμφωνίας κοινοπραξίας τους, η Volkswagen και η SAIC επέκτειναν τη συνεργασία τους έως το 2040. Οι εταίροι, επικεντρώνονται σε μια στρατηγική ταχείας ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένων για πρώτη φορά, μοντέλων με επέκταση αυτονομίας. Η νέα συμφωνία, έχει στόχο να ενισχύσει «την κοινοπραξία SAIC Volkswagen με συνεπείς στρατηγικές πρωτοβουλίες στους τομείς του χαρτοφυλακίου προϊόντων, της παραγωγής και της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές», γράφει ο Όμιλος VW. Κοινός στόχος των εταίρων, είναι «η ηγετική θέση στην αγορά της SAIC Volkswagen, με τις μάρκες Volkswagen Passenger Cars και Audi, στην εποχή των έξυπνων, πλήρως συνδεδεμένων ηλεκτρικών οχημάτων».
Το γεγονός ότι η αρχική συμφωνία κοινοπραξίας με διάρκεια έως το 2030 έχει ήδη παραταθεί, δεν είναι ασυνήθιστο και έχει ένα απλό υπόβαθρο: οι πολυετείς κύκλοι προγραμματισμού νέων προϊόντων και οι συναφείς επενδύσεις, απαιτούν ασφάλεια προγραμματισμού, και γι’ αυτό τέτοιες βασικές συμφωνίες, συνήθως παρατείνονται αρκετά χρόνια, πριν από την ημερομηνία λήξης τους. Ωστόσο, η VW και η SAIC, συμφώνησαν σε μια νέα συνεργασία. Σε αυτό το πλαίσιο, θα λανσάρουν συνολικά 18 νέα μοντέλα έως το 2030. «Υπό το πρίσμα της δυναμικής ανάπτυξης της αγοράς, οι εταίροι της κοινοπραξίας, εστιάζουν ιδιαίτερα σε μια στρατηγική ταχείας ηλεκτροκίνησης. Αυτό περιλαμβάνει οκτώ νέα ηλεκτρικά μοντέλα», λέει η VW. Αναφέρονται συγκεκριμένα δύο μοντέλα BEV που θα γιορτάσουν το λανσάρισμά τους στην αγορά το 2026.
Αυτά θα βασίζονται στην από κοινού αναπτυγμένη CMP, την οποία η VW δεν αναφέρει πλέον ως «Κύρια Πλατφόρμα Κίνας» αλλά ως «Κύρια Συμπαγής Πλατφόρμα». Είτε έτσι είτε αλλιώς, η CMP, πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της με μια υπερσύγχρονη ζωνική ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που θα χρησιμοποιηθεί στον Όμιλο για πρώτη φορά. Εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, η συνεργασία θα επεκταθεί με τρία plug-in υβριδικά έως το 2026, δύο BEV και τρία PHEV, όπως ανακοινώθηκαν ήδη το καλοκαίρι. Το νέο ωστόσο είναι, ότι θα υπάρχουν επίσης δύο εκδόσεις με επέκταση εμβέλειας. Αυτός ο τύπος κίνησης, στον οποίο οι τροχοί κινούνται από ηλεκτροκινητήρες και ένας μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσης χρησιμοποιείται μόνο ως γεννήτρια, έχει γίνει αρκετά δημοφιλής στην Κίνα τους τελευταίους μήνες.
Πρόσφατα, ορισμένοι κατασκευαστές που προηγουμένως επικεντρώνονταν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, έχουν επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό τους για να συμπεριλάβουν τα «Ηλεκτρικά Οχήματα Εκτεταμένης αυτονομίας» (EREV). Ωστόσο, η VW δεν έχει δώσει ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με αυτά τα οχήματα, ή με ποια μάρκα θα προσφέρονται. Οι υπάρχουσες παραγωγικές ικανότητες για κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μειωθούν σταδιακά. Ορισμένα εργοστάσια θα «μετατραπούν για να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα με βάση τη ζήτηση των πελατών», ενώ «εναλλακτικές οικονομικές λύσεις θα εξεταστούν σε μεμονωμένες περιπτώσεις», δηλαδή πιθανώς πώληση ή κλείσιμο. Αυτό έχει ήδη συμβεί στην αμφιλεγόμενη τοποθεσία Urumqi στην περιοχή των Ουιγούρων, αλλά όχι για πολιτικούς λόγους: «Λόγω οικονομικών λόγων, η τοποθεσία έχει πλέον πωληθεί από την κοινή επιχείρηση ως μέρος της αναδιάταξης. Το ίδιο ισχύει και για τις πίστες δοκιμών σε Turpan και Anting. Μέχρι τώρα, το εργοστάσιο της Nanjing, θεωρούνταν στα πρόθυρα του κλεισίματος.
Τρίτον, εκτός από τα νέα μοντέλα και τα εργοστάσια, οι δύο εταίροι έχουν συμφωνήσει σε «φιλόδοξους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές για βιωσιμότητα», σύμφωνα με τη Volkswagen. Η SAIC-VW θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 25% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2018. «Με αυτή τη μακροπρόθεσμη επέκταση συμβολαίου, υπογραμμίζουμε τη σημασία αυτής της συνεργασίας και τη σημασία της κινεζικής αγοράς για τον Όμιλο Volkswagen. Επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό της SAIC Volkswagen, σύμφωνα με τη στρατηγική μας «Στην Κίνα, για την Κίνα» σε όλα τα επίπεδα, φέρνοντας μια νέα γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους μέχρι το 2026 και έτσι καθιστώντας τη συνεργασία μας οικονομικά και τεχνολογικά μελλοντική απόδειξη», λέει ο Ralf Brandstätter, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG για την Κίνα.
«Η Κίνα είναι ένας μοχλός καινοτομίας για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτρική κινητικότητα. Με τη νέα συμφωνία, εντείνουμε την ενσωμάτωσή μας στο κινεζικό οικοσύστημα και αξιοποιούμε με συνέπεια τη δύναμη της τοπικής καινοτομίας. Αυτό δημιουργεί επίσης ένα στρατηγικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον Όμιλο Volkswagen παγκοσμίως». «Η εστίαση της SAIC Volkswagen είναι στην ανάπτυξη νέων, ευφυών ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να διατηρήσει μια ηγετική θέση στον κλάδο των έξυπνων τεχνολογιών», πρόσθεσε ο Wang Xiaoqiu, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της SAIC Motor. Οι καθοριστικοί παράγοντες εδώ, είναι ο συνεπής προσανατολισμός προς τον πελάτη, η διαχείριση ποιότητας και η χρήση της δικής μας καινοτόμου δύναμης. Θα ανοίξουμε νέους δρόμους με το «China Speed»».
Πηγή: volkswagen-group.com