Η Xiaomi «εκστρατεύει» εκτός Κίνας

Το μεγάλο ερώτημα για την Xiaomi είναι σε ποιες τιμές θα προσφέρει τα αυτοκίνητά της στις εκτός Κίνας αγορές.

Ακούστε το άρθρο

Η Xiaomi θέλει να προσφέρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα διεθνώς και όχι πλέον μόνο στην κινεζική εγχώρια αγορά. Αρχικά, αυτό σχεδιάζεται σε μικρή κλίμακα, προκειμένου να δοκιμαστούν οι αντιδράσεις της αγοράς και να προετοιμαστεί για μεγαλύτερη επέκταση. Όπως αναφέρει το portal 36Kr, επικαλούμενο πολλές πηγές, η Xiaomi δημιουργεί μια επιχείρηση πώλησης αυτοκινήτων στο εξωτερικό. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια προπαρασκευαστική ομάδα για πωλήσεις στο εξωτερικό και δημιουργεί θέσεις σε τομείς όπως η έρευνα αγοράς, η διαχείριση έργων και το after sales, δημιουργώντας έτσι ένα «διεθνές τμήμα».

Η Xiaomi «εκστρατεύει» εκτός Κίνας

Οι εμπειρογνώμονες είπαν, ότι μετά τη σύσταση της ομάδας, η εταιρεία, θα πραγματοποιήσει πωλήσεις οχημάτων μικρής κλίμακας, σε πολλές υπερπόντιες περιοχές, για να δοκιμάσει τις αντιδράσεις της αγοράς και να προετοιμαστεί για μεγάλης κλίμακας επέκταση. Ωστόσο, δεν αναφέρεται ένα πιθανό χρονοδιάγραμμα, για το πρώτο και δεύτερο κύμα επέκτασης και τις πιθανές αγορές. Η Xiaomi λέγεται επίσης ότι έχει δημιουργήσει αρκετές θέσεις εργασίας, στο τμήμα αυτόνομης οδήγησης, που δεν σχετίζονται με την Κίνα. Αυτοί οι υπάλληλοι, θα είναι υπεύθυνοι για «τη ρυθμιστική επαλήθευση και την άψογη εφαρμογή, των λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης στο εξωτερικό». Με άλλα λόγια, οι βοηθοί οδήγησης της Xiaomi, πρέπει να προσαρμοστούν έτσι, ώστε να συμμορφώνονται με τη νομοθεσία της αντίστοιχης χώρας.

Η Xiaomi «εκστρατεύει» εκτός Κίνας

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει και την Ευρώπη. Το καλοκαίρι, η εταιρεία παρουσίασε δύο παραδείγματα του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του σεντάν SU7 στη Γαλλία, ως μέρος μιας έκθεσης στην περιοχή του Παρισιού. Στο περιθώριο αυτής της εκδήλωσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi, Lei Jun, απάντησε σε μια ρητή ερώτηση, λέγοντας ότι στόχος είναι, να «πουληθούν αυτοκίνητα με το σήμα της Xiaomi στην Ευρώπη, πριν από το 2030». Ωστόσο, μια στρατηγική πωλήσεων αναδύεται ήδη, ενώ η εταιρεία προφανώς δεν εστιάζει στις παραδοσιακές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Όπως γράφει το 36Kr, «οι πωλήσεις των Xiaomi Auto στο εξωτερικό, θα διεκπεραιώνονται κυρίως από τα καταστήματα Mi Home του διεθνούς τμήματος». Πρόκειται για καταστήματα που λειτουργούν απευθείας από τη Xiaomi,  κυρίως για την πώληση καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 100 τέτοια καταστήματα. Ωστόσο, ο πρόεδρος της Xiaomi, Lu Weibing, έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια, για το άνοιγμα 10.000 Mi Homes στο εξωτερικό, εντός πέντε ετών.

Η Xiaomi «εκστρατεύει» εκτός Κίνας

Οι ειδικοί της κινέζικης βιομηχανίας, πιστεύουν ότι η Xiaomi είναι γενικά σε καλή θέση για λανσάρισμα στο εξωτερικό, επειδή η εταιρεία διαθέτει ήδη δομές πωλήσεων, υψηλό επίπεδο αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας (σε αντίθεση με την Xpeng ή την Nio, για παράδειγμα) και εμπειρία στη συναλλαγή με τους ευρωπαίους πελάτες. Αλλά ένα μεγάλο ερώτημα παραμένει αναπάντητο: Σε ποιες τιμές μπορεί η Xiaomi να προσφέρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στο εξωτερικό; Το SU7 ξεκινά από 215.900 γουάν στην Κίνα, ισοδύναμα με 28.000 ευρώ. Με το YU7, η Xiaomi παρουσίασε ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό SUV, αλλά ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές. Είναι σαφές ότι οι τελωνειακοί δασμοί και το κόστος μεταφοράς, θα προκαλέσουν αύξηση της τιμής.

Η Xiaomi «εκστρατεύει» εκτός Κίνας

Το SU7 θα μπορούσε επίσης να τοποθετηθεί ως προϊόν υψηλής ποιότητας (όπως στην Κίνα), με αντίστοιχη τιμή. Τα smartphone της Xiaomi, έχουν κατά κύριο λόγο ζήτηση στην Ευρώπη, ως εναλλακτικές λύσεις χαμηλού κόστους, ενώ το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στην αγορά high-end είναι μάλλον χαμηλό και γι’ αυτό η Xiaomi «αντιμετωπίζει την έλλειψη αναγνώρισης στην αγορά high-end».

abb_img