Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Europe, Dirk Adelmann, αναμένει ότι η κυκλοφορία του νέου μοντέλου #5 τον Μάιο, θα ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις της κοινοπραξίας μεταξύ Mercedes και Geely. Πιστεύει ότι με τα τρία μοντέλα, η Smart μπορεί να πουλά 120.000 οχήματα ετησίως παγκοσμίως.
Για σύγκριση: η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε περίπου 65.000 μονάδες παγκοσμίως το 2024, από τις οποίες περίπου 20.000 παραδόθηκαν στην Ευρώπη, είπε ο Adelmann στη γερμανική Automobilwoche. Το 2023, ήταν μόλις κάτω, από το μισό αυτού του αριθμού.
Στη Γερμανία, 9.322 νέα Smart πουλήθηκαν το 2024 του μοντέλου #1 και του σχετικού SUV Coupé #3. Σύμφωνα με τον Adelmann, αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να διπλασιαστεί όταν το μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV #5, ένα εντελώς νέο μοντέλο σε μέγεθος άνευ προηγουμένου για τη Smart, κυκλοφορήσει αργότερα φέτος. Αυτή η δήλωση ισχύει για τη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις ενδέχεται να φτάσουν τις 20.000 μονάδες, αλλά πιθανώς και παγκοσμίως: αφού ο στόχος είναι 120.000 οχήματα έως το 2025.
Αυτό σημαίνει ότι η Smart υστερεί σε σχέση με τα δικά της σχέδια, καθώς οι δύο κύριες αγορές, η Ευρώπη και η Κίνα, δεν αναπτύχθηκαν όπως είχε προβλεφθεί πριν από μερικά χρόνια. Στη Γερμανία, το κίνητρο αγοράς EV καταργήθηκε στα τέλη του 2023, γεγονός που επηρέασε σημαντικά την αγορά σε αυτή τη χώρα πέρυσι. Στην Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αυξηθεί σημαντικά. Αυτό ωστόσο, οδήγησε επίσης σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς, αλλά και σε πόλεμο τιμών.
«Υπάρχει πολύ ισχυρός ανταγωνισμός στην Κίνα, ο οποίος ήταν κάπως διαφορετικός πριν από πέντε χρόνια», λέει ο Adelmann, ο οποίος προβλέπει την ενοποίηση της αγοράς μεταξύ των Κινέζων κατασκευαστών. Έξι ή επτά εταιρείες θα επιβίωναν, και ο Adelmann βλέπει την επιβίωση των BYD, SAIC και Geely ως «καθορισμένη» και με την Geely, επίσης θα είναι και η Smart.
Υπό το φως της διαφορετικής εξέλιξης της αγοράς στις δύο αρχικά προγραμματισμένες κύριες αγορές, η Smart προσάρμοσε τη στρατηγική της και εισήλθε σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα την Αυστραλία, την Μαλαισία, την Ταϊλάνδη και το Χονγκ Κονγκ. «Σημαίνει ότι ως παγκόσμια εταιρεία, η Smart θα τοποθετηθεί ευρύτερα στις καθιερωμένες βασικές αγορές στην Ευρώπη και την Κίνα», φέρεται να είπε ο Adelmann.
Η ανάπτυξη είχε επίσης αντίκτυπο στον μελλοντικό σχεδιασμό του μοντέλου. Είναι βέβαιο ότι το τέταρτο μοντέλο Smart μετά την επανακυκλοφορία, δεν θα είναι ένα SUV και ότι η Smart πιθανότατα εργάζεται σε ένα μικρό διθέσιο. Ωστόσο, ο Adelmann κάπως μείωσε τις ελπίδες για μια γρήγορη πρεμιέρα ενός διαδόχου του Fortwo. Στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων που είναι ευαίσθητα στις τιμές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν ακόμη να κάνουν συγκεκριμένα σχέδια, λόγω των ειδικών τιμολογίων και των συνεχιζόμενων συνομιλιών. «Όσο υπάρχουν διαπραγματεύσεις μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, δεν μπορούμε να πάρουμε απόφαση για ένα πιθανό διθέσιο», λέει ο Adelmann.