Η Honda έχει ορκιστεί να συνεχίσει να φτιάχνει το σπορ μοντέλο Type R, ακόμη και όταν ολόκληρος ο κόσμος συνεχίζει να κινείται προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, δυσκολεύεται να δημιουργήσει ακόμη ένα EV επιδόσεων, που μπορεί να ταιριάζει με τον ενθουσιασμό και την αφοσίωση που νιώθεις, όταν οδηγείς ένα θερμικό Type R.
Σύμφωνα με τον Toshihiro Akiwa, το αφεντικό ανάπτυξης EV της Honda, που μίλησε στο AutoExpress, « ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, επομένως δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε κάτι ακριβώς ίδιο με πριν. Ως EV, πώς μπορούμε να προσφέρουμε τη χαρά της οδήγησης; Δεν τα παρατήσαμε φυσικά, αλλά δεν έχει να κάνει μόνο με τη δύναμη, έχει να κάνει με τον ήχο, τους κραδασμούς, την επιτάχυνση και την ανθρώπινη εμπειρία. Αυτές είναι οι χαρές της οδήγησης».
Εάν έχετε οδηγήσει οποιοδήποτε Civic Type R που κατασκευάστηκε τα τελευταία 20 χρόνια, τότε ξέρετε πόσο συναρπαστικό μπορεί να είναι, να κάνετε γρήγορες βόλτες, σε έναν στριφτερό δρόμο και να απολαύσετε αυτόν τον λαμπρό υψηλόστροφο κινητήρα, καθώς και το εξαιρετικό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η οδηγική εμπειρία εξελίχθηκε στο ζενίθ, όταν η Honda εισήγαγε τον υπερσυμπιεστή στη σειρά Type R με το FK2 Civic το 2015, κάτι που θεωρήθηκε σημαντική αλλαγή εκείνη την εποχή.
Ωστόσο, η μετάβαση από τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτρική ενέργεια, απαιτεί μια θεμελιώδη επανεξέταση του τρόπου σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου και η εμπειρία οδήγησης, είναι επίσης πολύ διαφορετική. Μεγάλο μέρος του χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, προέρχεται από τη διάταξη και τον τύπο του κινητήρα εσωτερικής καύσης και αφού αυτός είναι απών στα EVs, οι κατασκευαστές προσπαθούν να βρουν τρόπους να επαναφέρουν λίγη από αυτή την παλιά γοητεία.
Η Hyundai και η Kia έδωσαν στα σπορ EV τους, ψεύτικους θορύβους κινητήρα και αλλαγών ταχυτήτων, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την παραδοσιακή εμπειρία οδήγησης, ενός αυτοκινήτου επιδόσεων. Η Toyota εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει περαιτέρω και να προσφέρει ένα προσομοιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων με τον κλασσικό λεβιέ και με ένα τρίτο πεντάλ αμπραγιάζ. Η BMW δίνει στα μελλοντικά της μοντέλα M, τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες στην αναζήτηση ισχύος, χειρισμού και διασκέδασης.
Ο ήχος και οι κραδασμοί, κάνουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης συναρπαστικούς για τους λάτρεις της οδήγησης, κάτι που απουσιάζει εντελώς στα EV. Αυτά αντισταθμίζουν ένα μέρος της αδρεναλίνης μέσω της απόλυτης επιτάχυνσης, η οποία είναι πολύ καλύτερη από ό,τι σε ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, αλλά το αντίτιμο εδώ, είναι ότι πρέπει το EV να διαθέτει μια μεγάλη μπαταρία, που το κάνει όμως βαρύ και έχει αρνητικές συνέπειες τόσο για το χειρισμό και την επιτάχυνση, όσο και για το φρενάρισμα.
Αυτή η εστίαση στη διασφάλιση της συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας, έλαμψε όταν η Honda επιβεβαίωσε για πρώτη φορά, ότι μελετούσε την κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων Type R. Ο τεχνικός σύμβουλος της Honda Ko Yamamoto είπε στο Autocar τον Ιούλιο του 2023 ότι, «Το λογότυπο Type R είναι ένα χαρακτηριστικό, που μεγιστοποιεί την απόλαυση της οδήγησης και της λειτουργίας.
Εάν αυτή η ευχαρίστηση μπορεί να μεταφερθεί με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τότε αυτό το αυτοκίνητο θα μπορούσε να ονομαστεί Type R». Εκείνη την εποχή, δεν ήταν σαφές εάν η Honda θα έφτιαχνε ένα Type R EV, αλλά ακόμη και η «φρέσκια» αναφορά της εταιρείας σε αυτό, δεν το κάνει να ακούγεται ακόμη σίγουρο. Σαφώς η Honda έχει δουλειά να κάνει, ώστε να κάνει τα μελλοντικά EV της, διασκεδαστικά στην οδήγηση.
Θα μπορούσε να προσπαθήσει να αντλήσει περισσότερη ισχύ από τα τελευταία υβριδικά της e:HEV, των οποίων ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιείται κυρίως ως γεννήτρια. Έτσι, μπορεί να ακούτε έναν κινητήρα να ανεβάζει στροφές, αλλά η πρόωση προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από τους ηλεκτρικούς κινητήρες.
Ίσως ο δρόμος προς τα εμπρός, είναι να διατηρήσουμε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, που να παράγει κατά κύριο λόγο ηλεκτρική ενέργεια (και αληθινό θόρυβο κινητήρα), για να τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς κινητήρες που θα παρέχουν την επιτάχυνση. Αυτό θα επέτρεπε στη Honda, να χρησιμοποιήσει μια μικρότερη μπαταρία και έτσι να διατηρήσει το βάρος του οχήματος χαμηλά, βοηθώντας το να είναι ευκίνητο και «ζωηρό» στις στροφές. Με βάση δηλώσεις αξιωματούχων της εταιρείας, η Honda δεν αποκλείει την κατασκευή ενός υβριδικού Type R στο μέλλον, αν και αυτό θα ήταν ένα μεταβατικό μοντέλο, που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για ένα πλήρες αμιγώς EV.