Στο Αμβούργο άρχισε ένα νέο ερευνητικό project στο οποίο θα δοκιμαστούν οι διαδικασίες και οι λειτουργίες των μελλοντικών γενιών αεροσκαφών με εναλλακτικούς κινητήρες. Για τον σκοπό αυτό, ένα Airbus A320 διαθέτει υποδομή υδρογόνου.
Μεταξύ άλλων, το Lufthansa Technik, το DLR, το ZAL και το αεροδρόμιο του Αμβούργου συμμετέχουν στο project , που χρηματοδοτεί τo Αμβούργο.
Τα επόμενα δύο χρόνια, οι εταίροι του project λένε ότι “θέλουν να σχεδιάσουν και να δοκιμάσουν εκτεταμένες επίγειες διαδικασίες που θα αφορούν στην τεχνολογία υδρογόνου”.
Η ιστορία της υδρογονοκίνησης και το μέλλον των αυτοκινήτων υδρογόνου
Το εν λόγω project δεν χρησιμοποιεί την αποθήκευση του υδρογόνου στην αέρια μορφή υπό υψηλή πίεση. Αλλά σε υγροποιημένο υδρογόνο, ονόματι LH2.
Για το συγκεκριμένο έργο, το αέριο πρέπει να ψύχεται κάτω από τους -253 βαθμούς Κελσίου έτσι ώστε να υγροποιείται.
Τα πλεονεκτήματα είναι η πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και η απλούστερη διαδικασία ανεφοδιασμού.
Το μειονέκτημα είναι ότι αυτοί η ακραία χαμηλή θερμοκρασία που απαιτείται θα πρέπει να διατηρείται σταθερή, κάτι που απαιτεί επιπλέον ενέργεια.
Το LH2 ως ένα βιώσιμο καύσιμο για τις μελλοντικές γενιές των εμπορικών αεροσκαφών
Στην αεροπορική βιομηχανία, ωστόσο, τα πλεονεκτήματα του LH2 μοιάζουν να υπερτερούν των μειονεκτημάτων.
Το υγρό υδρογόνο (LH2) το αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο τα τμήματα ανάπτυξης των μεγάλων κατασκευαστών αεροσκαφών ως ένα βιώσιμο και παραγωγικό καύσιμο για τις μελλοντικές γενιές των εμπορικών αεροσκαφών.
Το συγκεκριμένο ερευνητικό έργο δημιουργήθηκε για να διερευνήσει τις επιπτώσεις του LH2 στο χειρισμό του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο, σε ένα αρχικό στάδιο.
Ο στόχος είναι η από κοινού ανάπτυξη ενός “οδηγού” προσανατολισμένου στο μέλλον και τις μελλοντικές λειτουργίες του αεροσκάφους.
Η Lufthansa Technik συνεισφέρει με ένα αεροσκάφος από την οικογένεια Airbus A320 στο σκοπό αυτό. Μάλιστα, θα είναι εξοπλισμένο με τις απαραίτητες δεξαμενές υδρογόνου.
Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν δοκιμές εδάφους από κοινού με το Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής (DLR), το Κέντρο Έρευνας Εφαρμοσμένης Αεροπορίας (ZAL) και το αεροδρόμιο του Αμβούργου.
Μια μεγάλη τεχνολογική πρόκληση για ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία
Μέχρι το τέλος του 2021, η πρώτη φάση θα εντοπίσει τους πιο “επείγοντες τομείς” ανάπτυξης για επιστημονική εξέταση, και θα ακολουθήσει πρακτική εφαρμογή σε αεροσκάφη, τα οποία είναι εκτός λειτουργίας από τις αρχές του 2022.
«Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση στον μετασχηματισμό της βιομηχανίας μας προς την ουδέτερη κλιματικά πτήση», λέει ο Johannes Bußmann, Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Lufthansa Technik AG.
«Με αυτό το έργο, θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την τεράστια τεχνολογική πρόκληση για ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουμε ενεργά το μέλλον, διότι χτίζουμε τεχνογνωσία σήμερα για τις διαδικασίες του αύριο».
Παράλληλα, δημιουργείένα εικονικό περιβάλλον στο DLR, μέσω του οποίου πρέπει να επιτευχθεί μια ψηφιακή και πολύ ακριβής χαρτογράφηση των προηγουμένως καθορισμένων πεδίων ανάπτυξης.
Η νέα πλατφόρμα ανάπτυξης έχει ως στόχο να δώσει ώθηση στη διαδικασία σχεδιασμού της επόμενης γενιάς αεροσκαφών μέσω παραμερισμένων. Όκαι εξαιρετικά ακριβών εικονικών μοντέλων.
Διαβάστε περισσότερα: Ο σημαντικός ρόλος και το μέλλον του υδρογόνου στη μείωση των εκπομπών ρύπων
«Πρέπει να μάθουμε – άμεσα και λεπτομερώς – τις απαιτήσεις στα αεροσκάφη και τη συντήρηση της πραγματικής λειτουργίας με υδρογόνο στο έδαφος», λέει ο Markus Fischer, Διευθυντής του τμήματος αεροναυτικής της DLR.
«Στο έργο, χρησιμοποιούμε αυτά τα δεδομένα και την εμπειρία για την ανάπτυξη ψηφιακών μοντέλων για επίγειες διαδικασίες. Αυτά τα ψηφιακά μοντέλα μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν απευθείας στο σχεδιασμό των αεροσκαφών του μέλλοντος».