Ο σημαντικός ρόλος και το μέλλον του υδρογόνου στη μείωση των εκπομπών ρύπων

ΤεχνολογίαΕνέργειαΟ σημαντικός ρόλος και το μέλλον του υδρογόνου στη μείωση των εκπομπών...

Στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, της μείωσης των εκπομπών ρύπων, και των αυστηρών περιορισμών για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που θέτουν παγκόσμιοι οργανισμοί και θεσμοί στην αυτοκίνηση, στη «φαρέτρα» των κατασκευαστών δεν υπάρχει μόνο η επιλογή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (EV’), αλλά και αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων που κινούνται με κυψέλες υδρογόνου.

Τα Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV) λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα, αλλά σε αντίθεση με τα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ο ηλεκτρισμός παράγεται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, αντί των μπαταριών. Οι κυψέλες υδρογόνου παράγουν την ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας υδρογόνο με οξυγόνο. Όπως και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τα FCEV είναι και αυτά 100% χωρίς εκπομπές ρύπων.

Με εξαίρεση την Toyota και την Honda, που είναι πρωτοπόροι στα εμπορικά μοντέλα επιβατικών υδρογόνων, είναι αλήθεια πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους, την εξέλιξη της τεχνολογίας τους, καθώς και την προώθησή τους.

Ακόμα και τα μέσα του εξειδικευμένου Τύπου ακολουθούν αυτήν την «τάση» με τη συνεχή προβολή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων, υπερτονίζοντας τις τρελές τους επιδόσεις, όπως του νέου Rimac Nevera, την αύξηση της αυτονομίας τους και τόσα άλλα.

Όμως το project των «κυψελών υδρογόνου» δεν έχει ξεχαστεί και παραμένει ένας τομέας στην αυτοκίνηση που ακόμη γοητεύει οδηγούς και όχι μόνο.

Να υπενθυμίσουμε πως, ένα από τα πλεονεκτήματα των οχημάτων με κυψέλες υδρογόνου είναι πως τα FCEV είναι το ίδιο «καθαρά» με τα EV, χωρίς όμως το πρόσθετο βάρος των μπαταριών και το άγχος του χρόνου φόρτισης, κυρίως σε συνθήκες μεγάλου ταξιδιού, που έχουν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Προς το παρόν, όπως αναφέραμε, η συγκεκριμένη τεχνολογία που αφορά στην εφαρμογή των κυψελών υδρογόνου μπορεί να καθυστερεί, όμως σε καμιά περίπτωση δεν έχει αφεθεί στο περιθώριο και ίσως στα επόμενα χρόνια να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, αλλά και στην επικαιρότητα.

Οι κυψέλες υδρογόνου, συμπληρωματικά, με τις υπόλοιπες επιλογές της ηλεκτροκίνησης, υβριδικών οχημάτων ή αμιγώς ηλεκτροκίνητων, μόνο οφέλη μπορούν να προσφέρουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η «παγκόσμια πρωτοπόρος» Ιαπωνία και η Γερμανία

Παγκοσμίως, η πρωταθλήτρια χώρα στην αγορά οχημάτων με κυψέλες υδρογόνου είναι η Ιαπωνία, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ανεφοδιασμού υδρογόνου στον κόσμο, με 137 σταθμούς τον Δεκέμβριο του 2020, σύμφωνα με το Κέντρο Προώθησης Οχημάτων Επόμενης Γενιάς της Ιαπωνίας.

Μάλιστα η ιαπωνική κυβέρνηση έχει προβλέψει μεγάλες επενδύσεις πάνω στην προώθηση του υδρογόνου, με μεγάλες επιδοτήσεις εταιρειών που στρέφονται σε αυτή την τεχνολογία.

Η ιαπωνική κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα οχήματα υδρογόνου για να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, φιλοδοξώντας να έχει 200.000 FCV’s στους ιαπωνικούς δρόμους έως το 2025 μαζί με 320 σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου.

Στην Ευρώπη οι Βαυαροί δείχνουν ότι θέλουν να μείνουν στο πλάνο του υδρογόνου και συνεχίζουν τις προσπάθειές τους στον τομέα της έρευνας. Συνεργάζονται στενά με την Toyota, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα παροχής πληροφοριών και γνώσεων.

Έτσι χρησιμοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο οι βάσεις των υποδομών, ώστε να μπορέσει να μειωθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής του συστήματος κίνησης.

Διαβάστε επίσης: Οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου για βαρέα οχήματα που απαιτούνται στην Ευρώπη έως το 2030

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ