Η ιαπωνική Nissan, που τα τελευταία χρόνια δίνει μάχη για να επανέλθει δυναμικά στην αγορά, αποφάσισε να τραβήξει τη σκανδάλη και να διακόψει την παραγωγή, στο εργοστάσιό της στη Wuhan, στην Κίνα. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο, που λειτουργούσε σε συνεργασία με την Dongfeng, είχε ξεκινήσει τη λειτουργία του μόλις το 2022.
Παρά την πρόσφατη επένδυση, η εικόνα της παραγωγής ήταν απογοητευτική. Στη Wuhan κατασκευάζονταν το ηλεκτρικό SUV Ariya και το παραδοσιακό X-Trail, ωστόσο η παραγωγική ικανότητα, ήταν αξιοθρήνητη: μόλις το 10% της δυναμικότητας των 300.000 οχημάτων ετησίως αξιοποιούνταν. Με τόσο χαμηλούς αριθμούς, το εργοστάσιο θεωρήθηκε απλά… ασύμφορο.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Nissan περνάει περίοδο αναταραχών. Μετά το «διαζύγιο» από τη Renault και τις αποτυχημένες προσπάθειες συγχώνευσης με τη Honda, η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ανασυγκρότησης. Ο νέος CEO, Ivan Espinosa, έχει αναλάβει να βγάλει το καράβι από την καταιγίδα, ωστόσο τα νέα δεν είναι ευχάριστα: ο όμιλος προειδοποίησε για ζημιές-μαμούθ που θα αγγίξουν τα 4,6 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος.
Δείτε ακόμα: Nissan Frontier: Έρχεται το υβριδικό pickup που θα ανατρέψει τα δεδομένα
Παράλληλα, η Nissan προσπαθεί να επενδύσει στην κινεζική αγορά, ρίχνοντας 1,2 δισ. ευρώ σε νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026. Όμως, η πραγματικότητα είναι σκληρή: τα εργοστάσια στην Κίνα είναι υποχρησιμοποιημένα και το 2023, η εταιρεία έκλεισε ήδη το εργοστάσιο στο Changzhou. Με το κλείσιμο και της Wuhan, θα μείνουν πλέον μόνο τέσσερις μονάδες παραγωγής στη χώρα.

Την ίδια ώρα, η αγορά της Κίνας έχει αλλάξει ριζικά. Οι εγχώριοι γίγαντες όπως η BYD, η NIO και η Geely κατακτούν την ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας τους ξένους, ειδικά τους Ιάπωνες, εκτός παιχνιδιού. Η Nissan είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν κατά 12% το 2024, αγγίζοντας τις 700.000 μονάδες, σχεδόν τις μισές από τις πωλήσεις του 2018!
Πηγή: yomiuri.co.jp