Χιλιάδες καταναλωτές βρίσκονται σε αναβρασμό, μετά την αποκάλυψη ότι το φουτουριστικό καπό από ανθρακονήματα του Xiaomi SU7 Ultra, αξίας 42.000 γιουάν (περίπου 5.800 δολάρια), δεν προσφέρει ουσιαστικά, καμία από τις επιδόσεις που διαφημίστηκαν. Παρότι προωθήθηκε ως «σύστημα ψύξης επιπέδου πίστας», αποδείχθηκε, όπως δείχνουν ανεξάρτητες δοκιμέ, ότι είναι κυρίως… για τα μάτια του κοινού.
Η διαμάχη ξέσπασε στις αρχές Μαΐου 2025, όταν γνωστοί bloggers της αυτοκινητοβιομηχανίας, δοκίμασαν τους διπλούς αεραγωγούς του εντυπωσιακού καπό. Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά: ούτε αέρας διοχετευόταν, ούτε η θερμοκρασία των φρένων μειωνόταν. Σε μία από τις δοκιμές, ένας ανεμιστήρας κατευθύνθηκε στον αεραγωγό ενώ ένα φύλλο χαρτιού τοποθετήθηκε κοντά, ενώ το χαρτί δεν κουνήθηκε καθόλου, αποδεικνύοντας την απουσία πραγματικής ροής αέρα.

Η Xiaomi αναγκάστηκε να αντιδράσει. Στις 7 Μαΐου, ζήτησε δημόσια συγγνώμη, παραδεχόμενη πως η επικοινωνία της σχετικά με το προϊόν, ήταν «ασαφής». Η εταιρεία εξήγησε ότι το συγκεκριμένο καπό, δημιουργήθηκε κυρίως για να αναπαράγει την εμφάνιση του πρωτοτύπου και όχι για αγωνιστικές επιδόσεις. Παρά τις εξαγγελίες περί «προηγμένης ψύξης», τελικά το εξάρτημα προσέφερε μόνο «μερική καθοδήγηση ροής αέρα» και αυτή σε πολύ περιορισμένο βαθμό.
Ως αποζημίωση, η Xiaomi ανακοίνωσε ότι όσοι δεν έχουν παραλάβει ακόμη το όχημα μπορούν να αλλάξουν το καπό με απλό αλουμινίου, ενώ οι υπάρχοντες πελάτες θα λάβουν 20.000 πόντους επιβράβευσης, αξίας περίπου 275 δολαρίων.

Η απάντηση, όμως, δεν ικανοποίησε. Τουλάχιστον 300 ιδιοκτήτες έχουν ήδη ενταχθεί σε ομάδες υπεράσπισης καταναλωτών, απαιτώντας πλήρη επιστροφή χρημάτων. «Η εταιρεία, δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τεχνικές ασάφειες. Είτε πρόκειται για παραπλανητική διαφήμιση, είτε για κακή επικοινωνία, πρέπει να αναλάβει την ευθύνη», δήλωσαν ενωμένοι οι κάτοχοι του SU7 Ultra.

Το σκάνδαλο αυτό, δεν αφορά μόνο ένα αποτυχημένο εξάρτημα, αλλά θέτει ερωτήματα για τη διαφάνεια στη διαφήμιση νέων μοντέλων, από εταιρείες που προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους, όπως η Xiaomi, γνωστή κυρίως για τα κινητά της. Όπως σχολίασε καυστικά ένας αναλυτής: «Η Xiaomi μόλις φόρεσε τα “καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα» και ο κόσμος τα πλήρωσε ακριβά».
Πηγή: carnewschina.com