Η Volkswagen ταράζει τα νερά: Ηλεκτρικά από €20.000 με νέες LFP μπαταρίες

Η Volkswagen φέρνει επανάσταση με νέα φθηνά ηλεκτρικά από 20.000 ευρώ, τεχνολογία LFP μπαταριών και εγχώρια παραγωγή!

Ακούστε το άρθρο

Η Volkswagen προχωρά αποφασιστικά στη μαζική διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, ανακοινώνοντας νέα μοντέλα, με πρωτοποριακή τεχνολογία μπαταριών και εντυπωσιακά χαμηλές τιμές. Στόχος; Η απόλυτη προσβασιμότητα στην ηλεκτροκίνηση.

Η Volkswagen ταράζει τα νερά: Ηλεκτρικά από €20.000 με νέες LFP μπαταρίες

Συγκεκριμένα, το επερχόμενο ID.2 ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγέθους Polo, θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025, με τιμή κοντά στα €23.000. Ακόμη πιο προσιτό θα είναι το ID.1, βασισμένο στο πρωτότυπο ID.Every1, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2027, με τιμή εκκίνησης γύρω στα €20.000. Αυτές οι τιμές, αποτελούν τεράστια πτώση από τα €25.000  που κοστίζει σήμερα το φθηνότερο ID.3.

Η Volkswagen ταράζει τα νερά: Ηλεκτρικά από €20.000 με νέες LFP μπαταρίες

Η μείωση κόστους, έρχεται χάρη στις νέες μπαταρίες LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού), οι οποίες είναι φθηνότερες και πιο ανθεκτικές από τις παραδοσιακές NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου), αν και λιγότερο ενεργειακά πυκνές. Η VW αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση, εφαρμόζοντας τον καινοτόμο σχεδιασμό «cell-to-pack», που επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων κυψελών, απευθείας στο πακέτο της μπαταρίας, χωρίς περιττές μεταλλικές δομές. Το αποτέλεσμα, είναι περισσότερη ενέργεια, σε μικρότερο χώρο και με μικρότερο βάρος.

Η Volkswagen ταράζει τα νερά: Ηλεκτρικά από €20.000 με νέες LFP μπαταρίες

Παράλληλα, η πλατφόρμα MEB που υποστηρίζει τα ηλεκτρικά ID μοντέλα, αναβαθμίζεται σε «MEB Plus» από το 2026, ώστε να υποστηρίζει πλήρως τη νέα διάταξη μπαταριών. Όλα τα μελλοντικά ID.3, ID.4 και ID.7 θα επωφεληθούν από αυτή τη βελτίωση, αποκτώντας και νέα σχεδιαστική ταυτότητα εμπνευσμένη από το ID.2.

Η Volkswagen ταράζει τα νερά: Ηλεκτρικά από €20.000 με νέες LFP μπαταρίες

Η VW επενδύει σοβαρά και στην ευρωπαϊκή παραγωγή των μπαταριών, μέσω της θυγατρικής PowerCo. Ήδη λειτουργεί πιλοτικό εργοστάσιο στο Salzgitter της Γερμανίας, ενώ το 2026, θα προστεθεί μονάδα στην Ισπανία και το 2027 στον Καναδά. Συνολικά, η παραγωγική ικανότητα, θα φτάσει τις 200 GWh, καλύπτοντας τόσο LFP όσο και NMC χημικά συστήματα, με προτεραιότητα στην οικονομικότερη LFP τεχνολογία.

Δείτε ακόμα: Volkswagen: Τέλος τα «ID», επιστροφή στα ονόματα και επίθεση με φθηνά ηλεκτρικά

Η Volkswagen ταράζει τα νερά: Ηλεκτρικά από €20.000 με νέες LFP μπαταρίες

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο CEO της VW, Oliver Blume: «Η κυψέλη της μπαταρίας είναι ο θάλαμος καύσης του αύριο». Και η Volkswagen φαίνεται έτοιμη να οδηγήσει αυτό το «αύριο», φέρνοντας την ηλεκτροκίνηση σε κάθε δρόμο και κάθε πορτοφόλι.

Πηγή: autoexpress.co.uk