Στην Αυστρία, μόνο τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα δίκυκλα, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και τα βαρύτερα επαγγελματικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα κυκλοφορούν στους δρόμους μετά από το 2030.
Αυτό είναι ένα από τα μέτρα στο πλαίσιο του «Γενικού σχεδίου κινητικότητας 2030». Το σχέδιο παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός υποδομής, Leonore Gewessler. Ωστόσο, το σχέδιο δεν είναι δεσμευτικό.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση “χωρίς σύνορα” για Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεμβούργο
Για την επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας στην Αυστρία έως το 2040, το 100% των νέων ταξινομήσεων στον τομέα των μεταφορών για τους προαναφερόμενους τύπους οχημάτων θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων το αργότερο έως το 2030, σύμφωνα με το συγκεκριμένο σχέδιο.
Επιπλέον, αναμένεται να ισχύσει το ίδιο από το 2032 για όλες τις νέες ταξινομήσεις λεωφορείων και το 2035 για όλες τις νέες ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων άνω των 18 τόνων.
Tο «Γενικό Σχέδιο Κινητικότητας 2030» της Αυστρίας
Με το «Γενικό Σχέδιο Κινητικότητας 2030», η Αυστρία θα προηγηθεί χρονικά ακόμη και των σχεδίων της Επιτροπής της ΕΕ.
Την περασμένη εβδομάδα η Επιτροπή της ΕΕ παρουσίασε τα σχέδιά της. Σύμφωνα με αυτά από το 2035, θα ταξινομούνται μόνο νέα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές CO2.
Παρουσιάζοντας το σχέδιο, ο υπουργός Gewessler περιέγραψε τους στόχους της Επιτροπής της ΕΕ ως «καλούς και σημαντικούς στόχους».
Η Αυστρία κατέχει ήδη μια ισχυρή θέση ως προς την δυναμικότητα της εκκίνησης της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Γι ‘αυτό και θέλει να συνεχίσει την πορεία της εξίσου δυναμικά.
Πάνω από 1.000 σημεία γρήγορης φόρτισης θα υπάρχουν κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων της έως το 2030. Επιπλέον, οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει επίσης να διαθέτουν με σταθμούς φόρτισης .
«Το μέλλον του αυτοκινήτου εξηλεκτρίζεται», δήλωσε ο Leonore Gewessler
Ωστόσο, ο ίδιος υπογραμμίζει επίσης ότι σύμφωνα με το «Γενικό σχέδιο κινητικότητας 2030», τα υπάρχοντα οχήματα δεν πρέπει να αντικαθίστανται από τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα 1: 1 εάν είναι δυνατόν.
Αντίθετα, ο στόχος είναι η μείωση του μεριδίου των θερμικών αυτοκινήτων. Κυρίως μέσω της χρήσης διευρυμένων υπηρεσιών μικροκινητικότητας και δημόσιων μεταφορών.
Διαβάστε επίσης: Η Κομισιόν παρουσιάζει το πακέτο «Fit for 55 in 2030» τον νέο νόμο για την κλιματική μεταρρύθμιση στην ΕΕ
Επιπλέον, το μερίδιο των διαδρομών με τα πόδια ή με ποδήλατο θα παρουσιάσει αύξηση από 23 σε 35%.
«Θέλουμε να δείξουμε πώς μπορούμε να συνεργαστούμε για να μετασχηματίσουμε το σύστημα μεταφορών με τρόπο που να προστατεύει το κλίμα μας και να ωφελεί τους ανθρώπους», είπε ο Leonore Gewessler. Η μεταφορά των εμπορευμάτων πρέπει να είναι σιδηροδρομικώς.
Ωστόσο, το «Γενικό Σχέδιο Κινητικότητας 2030» δεν είναι δεσμευτικό. Περισσότερο αποτελεί τον «χάρτη και την πυξίδα» για τον μετασχηματισμό της κινητικότητας.
Επί του παρόντος, ο τομέας των μεταφορών στην Αυστρία είναι υπεύθυνος για το 30% των εκπομπών CO2. Ο τρόπος χρηματοδότησης των σχεδίων δεν είναι ακόμη γνωστός.