Ηλεκτροκίνηση “χωρίς σύνορα” για Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεμβούργο

Το Βέλγιο, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, προκειμένου να ενθαρρύνουν, αλλά και να διασφαλίσoυν τη διασυνοριακή οδήγηση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, διευκολύνουν τη φόρτιση αυτών των οχημάτων, δημιουργώντας την κοινή υπηρεσία IDRO (Benelux ID Registration Organisation).

Μέσω της ιστοσελίδας www.benelux-idro.eu το IDRO μπορεί να εκδώσει και να διαχειριστεί μοναδικούς κωδικούς με επαλήθευση ταυτότητας για φορείς εκμετάλλευσης σταθμών φόρτισης και παρόχους υπηρεσιών κινητικότητας στις χώρες της Μπενελούξ.

Διαβάστε επίσης: Daimler, Traton και Volvo δημιουργούν ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαρέα οχήματα

Μέσω αυτών των μοναδικών κωδικών ταυτότητας, οι χειριστές και οι πάροχοι μπορούν να προσδιορίσουν ποια κάρτα χρησιμοποιήθηκε και πότε για μια συγκεκριμένη λειτουργία φόρτισης, έτσι ώστε να μπορεί να σταλεί στον εκάστοτε πελάτη το κατάλληλο τιμολόγιο.

Στόχος η διασυνοριακή οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς προβλήματα

Benelux IDRO

Πολύ συχνά, τα εθνικά σύνορα αποτελούν εμπόδιο για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς είναι δύσκολο να έχουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία, τη διαθεσιμότητα και το κόστος των σταθμών φόρτισης που βρίσκονται στο εξωτερικό.

Επιπλέον, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μπορούν ακόμη να πληρώσουν σε όλους τους σταθμούς φόρτισης στο εξωτερικό με την κάρτα φόρτισης ή την εφαρμογή που χρησιμοποιούν στη χώρα όπου διαμένουν.

Επομένως, η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ιδιαίτερα περιορισμένη αυτή τη στιγμή.

Οι χώρες της Μπενελούξ θέλουν να εξαλείψουν αυτά τα εμπόδια και να διευκολύνουν την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που πραγματοποιεί διέλευση από τα σύνορα τους.

Ο στόχος των χωρών της Μπενελούξ είναι να κάνουν τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο εύκολη, όσο και τον ανεφοδιασμό καυσίμων, προκειμένου να επιτρέψουν στους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να κινούνται διεθνώς, χωρίς προβλήματα.

Ήδη από το 2015, οι τρεις χώρες έχουν αρχίσει να συνεργάζονται στενότερα για τη γενικότερα για τη διασυνοριακή εφαρμογή βιώσιμων υποδομών και την συντονισμένη προσέγγιση σε αυτά τα θέματα.

Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα ως “εργαστήριο” ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών

EV charging sign

Με αυτή τη συνεργασία στο πλαίσιο του έργου European IDACS (ID και Συλλογή Δεδομένων για Βιώσιμα Καύσιμα στην Ευρώπη), οι τρεις χώρες λειτουργούν ως “εργαστήριο” συμβάλλοντας στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, της οποίας στόχος είναι να δημιουργηθούν τρία εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης στην ΕΕ έως το 2030.

Οι χώρες της Μπενελούξ συνεχίζουν να πρωτοπορούν στη βιώσιμη κινητικότητα, με το 19% όλων των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην ΕΕ και το 34% όλων των δημόσιων σταθμών φόρτισης της ΕΕ να βρίσκονται σε αυτές.

Ο Alain Maron, Υπουργός στις Βρυξέλλες για την Κλιματική Αλλαγή, το Περιβάλλον, την Ενέργεια, δήλωσε σχετικά: «Η προώθηση της κινητικότητας με χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων και την προστασία της υγείας όλων των κατοίκων. Για τον λόγο αυτό, οι χώρες της Μπενελούξ έχουν θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους και θέλουν να αναλάβουν πραγματικά ηγετικό ρόλο σε αυτό το θέμα.

Η δημιουργία ενός αρκετά πυκνού και εύκολα προσβάσιμου δικτύου σταθμών είναι πολύ σημαντική για την επιτάχυνση αυτής της αλλαγής. Χάρη στο IDRO, μπορούμε να βασιστούμε στους στενούς δεσμούς που υπάρχουν μεταξύ των τριών χωρών, οι οποίες διευκολύνουν σημαντικά την παροχή υπηρεσιών από τους χειριστές των σταθμών φόρτισης και κάνουν τη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος πιο άνετη.

Η μετάβαση σε μια οικονομία με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μια τεράστια πρόκληση που απαιτεί τη δέσμευση πολλών διαφορετικών παικτών. Επομένως, ελπίζουμε ότι αυτή η συνεργασία θα εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη».

Lydia Peeters, Φλαμανδή Υπουργός Κινητικότητας και Δημοσίων Έργων: «Καταβάλουμε πολλές προσπάθειες για να δημιουργήσουμε πρόσθετη υποδομή φόρτισης και να εξασφαλίσουμε καλές εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά με τη βοήθεια της διασυνοριακής συνεργασίας.

Με την καθιέρωση του IDRO BENELUX, στέλνουμε ένα σαφές μήνυμα στον κλάδο και σε όλους τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων: έχουμε δεσμευτεί πλήρως να διασφαλίσουμε την ανεμπόδιστη κινητικότητα στη Φλάνδρα και πέραν αυτής.

Η διαλειτουργικότητα και η πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες είναι σημαντικά στοιχεία για έναν οδηγό ηλεκτρικού οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, συνεισφέρουμε σε ένα νέο κομμάτι του παζλ των μεταφορών χωρίς ρύπους».

ΕV charging

Philippe Henry, Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Βαλλονίας και Υπουργός Κλίματος, Ενέργειας και Κινητικότητας: «Η ανάπτυξη της ηλεκτροκινητικότητας απαιτεί καλή διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφόρων παικτών. Με το IDRO, οι φορείς εκμετάλλευσης επωφελούνται από την καλύτερη παγκόσμια διαχείριση.

Εκτός από τους χειριστές, επωφελούνται από το IDRO, επίσης, οι οδηγοί, που χρειάζονται σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες φόρτισης, και οι διαχειριστές του δικτύου διανομής, στους οποίους παρέχονται νέα δεδομένα για τη διασφάλιση της σταθερότητας των υπηρεσιών».

Διαβάστε επίσης: Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες της ΕΕ που διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Stientje van Veldhoven, Υφυπουργός της Ολλανδίας για την Υποδομή και τη Διαχείριση Υδάτων: «Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα, προκειμένου να καταστεί η οδήγηση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο μια εύκολη και ελκυστική επιλογή. Ακόμα και στο εξωτερικό.

Ο καθένας θα μπορεί έτσι να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή ή την κάρτα για επαναφόρτιση και πληρωμή, όπως στην Ολλανδία. Είναι ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι οι χώρες της Μπενελούξ συμβάλλουν σε αυτό το έργο μαζί με άλλες χώρες της ΕΕ».

François Bausch, Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και Υπουργός Κινητικότητας και Δημοσίων Έργων: «Οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται για τους κωδικούς ταυτότητας του σταθμού φόρτισης ή των καρτών φόρτισης, απλά θέλουν να φορτίσουν το όχημά τους αφού ταυτοποιηθούν σε οποιονδήποτε δημόσιο σταθμό φόρτισης.

Είναι σημαντικό οι χώρες να εκχωρήσουν κωδικούς ταυτότητας και να γίνουν αποδεκτές όλες οι κάρτες χρέωσης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η έναρξη της κοινής υπηρεσίας IDRO και η καλή συνεργασία των χωρών της Μπενελούξ σε αυτό το θέμα είναι σημαντικά μέτρα για τη διευκόλυνση της διασυνοριακής ηλεκτροκινητικότητας».

Πρόσφατα

Δημοφιλή