Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), δημοσίευσε πρόσφατα την Παγκόσμια Αξιολόγηση Αυτοκινητοβιομηχανιών 2024/25

Ακούστε το άρθρο

Το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), δημοσίευσε πρόσφατα την Παγκόσμια Αξιολόγηση Αυτοκινητοβιομηχανιών 2024/25. Μεταξύ άλλων, αποκάλυψε ότι οι Κινέζοι αυτοκινητοβιομηχανίες, κερδίζουν προβάδισμα στον παγκόσμιο αγώνα δρόμου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ άλλοι καθιερωμένοι κατασκευαστές, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Για παράδειγμα, η κορυφαία κινεζική εταιρεία BYD, ξεπέρασε τον αμερικανό κατασκευαστή Tesla, στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για πρώτη φορά.

Παγκόσμια αξιολόγηση αυτοκινητοβιομηχανιών – Ανάλυση βασισμένη σε δεδομένα

Η έκθεση ICCT, η οποία διανύει πλέον τον τρίτο χρόνο της, αναδεικνύει ετησίως τις παγκόσμιες τάσεις στην ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας. Η Παγκόσμια Κατάταξη Αυτοκινητοβιομηχανιών, παρέχει μια ανάλυση της προόδου των κατασκευαστών, βασισμένη σε δεδομένα, με βάση τις τρέχουσες πωλήσεις, την τεχνολογική απόδοση και τις στρατηγικές δεσμεύσεις.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Συνεπώς, η έκθεση θα μπορούσε επίσης να είναι χρήσιμη για τους επενδυτές: «Οι επενδυτές αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προωθούν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, όχι μόνο προετοιμάζονται για συμμόρφωση με τους κανονισμούς, αλλά και προετοιμάζονται για μακροπρόθεσμη ηγεσία στην αγορά», λέει ο Michael Kodransky, της μη κερδοσκοπικής ομάδας υπεράσπισης Ceres. Η έκθεση μπορεί επομένως να βοηθήσει στη διάκριση μεταξύ εταιρειών, που σημειώνουν ουσιαστική πρόοδο και εκείνων που απλώς δίνουν υποσχέσεις, λέει ο Kodransky.

ICCT: Έντεκα εκατομμύρια κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως

Αυτή η δημοσίευση του ICCT για το 2024/25, ανέδειξε την ηγετική θέση της Κίνας στην παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Οι Κινέζοι κατασκευαστές, έχουν πλέον πουλήσει πάνω από 11 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αυτό οφείλεται επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, στην τεράστια εγχώρια αγορά, η οποία έχει επιτρέψει οικονομίες κλίμακας και προηγμένες τεχνολογίες. «Η ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, έχει δώσει στις εταιρείες της τεχνολογικά και κατασκευαστικά πλεονεκτήματα. Για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, δεν πρόκειται πλέον μόνο για την επίτευξη μελλοντικών στόχων – πρόκειται για το πώς να παραμείνει ανταγωνιστική σήμερα, σε μια εξελισσόμενη αγορά», δήλωσε ο Drew Kodjak, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ICCT.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ωστόσο, οι κινεζικές μάρκες, έχουν γίνει απαραίτητες όχι μόνο στις εγχώριες αγορές, αλλά και στις παγκόσμιες. Η έκθεση καταδεικνύει τα μακροπρόθεσμα στρατηγικά οφέλη των έγκαιρων και συνεχών επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση. Εταιρείες όπως η Geely και η SAIC, έχουν ήδη επιτύχει μερίδιο 50% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τους στόχους τους για το 2025, ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη σειρά τους, αντιμετωπίζουν μια διπλή πρόκληση: να καλύψουν την τεχνολογική πρόοδο, ενώ παράλληλα διαχειρίζονται ένα ολοένα και πιο αβέβαιο κανονιστικό περιβάλλον. «Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Κίνα επεκτείνονται παγκοσμίως, άλλοι κορυφαίοι παγκόσμιοι κατασκευαστές, βρίσκονται υπό επείγουσα πίεση να επιταχύνουν τη δική τους μετάβαση, ή να διακινδυνεύσουν να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους», δήλωσε ο Drew Kodjak.

ICCT: Η συνολική απόδοση του κλάδου αυξάνεται

Συνολικά, διαφαίνεται μια θετική τάση στην ηλεκτρική κινητικότητα, δηλαδή ότι η τεχνολογία έχει ουσιαστικά προχωρήσει σημαντικά. Ο Zifei Yang, επικεφαλής του Παγκόσμιου Επιβατικού Οχήματος του ICCT και κύριος συγγραφέας της έκθεσης, το αποδίδει αυτό σε διάφορους λόγους: «Η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών, έχει επιτύχει βελτιώσεις στην κατανάλωση ενέργειας, την ταχύτητα φόρτισης και την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν λανσάρει. Αυτά τα κέρδη, έχουν επιτευχθεί τόσο μέσω της εισαγωγής νέων μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης, όσο και μέσω μετατοπίσεων της αγοράς προς πιο αποδοτικά, ταχύτερα φορτιζόμενα και μεγαλύτερης αυτονομίας οχήματα».

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ICCT: Η BYD ξεπέρασε την Tesla

Ένα από τα βασικά ευρήματα της έκθεσης, δείχνει ότι για πρώτη φορά, η BYD πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως το 2024, από την προηγούμενη ηγέτιδα της αγοράς, την Tesla. Η BYD κατέγραψε αύξηση 25% στις πωλήσεις και αύξηση 47% στις συνδυασμένες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών, σε σύγκριση με το 2023. Κατά την ίδια περίοδο, τα στοιχεία της Tesla παρέμειναν στάσιμα.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Άλλες εταιρείες έχουν επίσης καλύψει το χαμένο έδαφος στο μεταξύ: « Η GM και η Honda, έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο εισάγοντας μοντέλα υψηλών επιδόσεων στις προηγουμένως περιορισμένες σειρές τους, ενώ εταιρείες όπως οι Geely, Chang’an και Chery, έχουν επιτύχει σημαντικές βελτιώσεις με νέες σειρές υψηλών επιδόσεων», λέει ο Zifei Yang. Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα έχουν ακόμη να καλύψουν το χαμένο έδαφος κατά μέσο όρο, η ιαπωνική κατασκευάστρια εταιρεία Honda, η οποία λάνσαρε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο αυτοκινήτου, το Prologue, στις ΗΠΑ, έχει επίσης σημειώσει πρόοδο με τη Nissan, μια άλλη ιαπωνική μάρκα. Η Nissan έχει αυστηροποιήσει περαιτέρω τους στόχους της για την ηλεκτροκίνηση για το 2030.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η ινδική μάρκα Tata Motors θεωρείται η πρώτη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, που ανήλθε από την υστέρηση στην πρωτοπορία. Η εταιρεία παρουσίασε νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα αύξησε την εστίασή της, στην ανακύκλωση μπαταριών. Η Hyundai – Kia, από την άλλη πλευρά, βρέθηκε στην ομάδα των υστέρων στην έκθεση. Αυτό οφειλόταν κυρίως, στην έλλειψη προόδου στην επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση μπαταριών.

ICCT: Βιωσιμότητα σε όλη τη διαδικασία

Για την καλύτερη αξιολόγηση της βιωσιμότητας των εταιρειών στην παραγωγή, η έκθεση της ICCT, εισήγαγε ένα νέο μέτρο: τον Πράσινο Χάλυβα. Αυτό αξιολογεί τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών, να μειώσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με τον χάλυβα, καθώς αυτός αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο των εκπομπών, στον τομέα της μεταποίησης μετά τις μπαταρίες.

Μελέτη ICCT: Η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Mercedes-Benzη BMW και η Volkswagen, σημείωσαν ιδιαίτερα καλή απόδοση. Γενικά, επέδειξαν μεγαλύτερη δέσμευση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην παραγωγή και ως εκ τούτου, είχαν καλή απόδοση και στην προμήθεια πράσινου χάλυβα.

Πηγή: Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές