Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος

Η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη της επισπεύδει τη μετάβαση στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, ενώ οι πωλήσεις στα μηχανικά σταδιακά φθίνουν.

Ακούστε το άρθρο

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις σε σχέση με τα μηχανικά, των οποίων οι πωλήσεις σταδιακά φθίνουν. Μάλιστα, σε αυτή την τάση συμβάλλει η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη της.

Tα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Oι κατασκευαστές, μάλιστα, επενδύουν σε αυτά γιατί πραγματοποιούν πιο γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, και για μια σειρά πλεονεκτημάτων.  Αυτά περιλαμβάνουν τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, την υψηλή αντοχή και τις μειωμένες ανάγκες συντήρησης.

Η ηλεκτροκίνηση εξαφανίζει τα μηχανικά κιβώτια

electric car

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης επισπεύδει τη μετάβαση στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Στα επόμενα χρόνια, δηλαδή, τα μηχανικά κιβώτια θα είναι είδος προς εξαφάνιση.

Ο προγραμματισμός των αυτόματων κιβωτίων είναι τέτοιος που εκμεταλλεύονται στο έπακρο τη ροπή, ενώ ολοκληρώνουν τις αλλαγές στις καθορισμένες στροφές κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.

Στην ερώτηση «ποιος στηρίζει την ηλεκτροκίνηση», η απάντηση είναι «το λογισμικό»

Σύμφωνα με το Automotive News Canada, η “χαριστική βολή” στα μηχανικά κιβώτια θα δοθεί στα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θεσπίσει, τα οποία θα ισχύουν από τον επόμενο χρόνο, με στόχο τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων.

Ο λόγος είναι η λειτουργία του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, παρά με ένα μηχανικό.

Η διαρκής αύξηση της ζήτησης του αυτόματου κιβωτίου κατευθύνει τις προσπάθειες των κατασκευαστών

Η διαρκής αύξηση της ζήτησης του αυτόματου κιβωτίου αναγκάζει τους κατασκευαστές στην περαιτέρω επένδυση σε αυτήν την τεχνολογία.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν σε μηχανικά κιβώτια. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το γεγονός ότι ο οδηγός, στην περίπτωση που θα επιλέξει αυτόματο κιβώτιο, θα μπορεί να πραγματοποιήσει και χειροκίνητες αλλαγές.

Αναλυτές των πωλήσεων στον τομέα του αυτοκινήτου υποστηρίζουν ότι οι πολυτελείς μάρκες σημειώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό πωλήσεις σε αυτόματα κιβώτια.

Μόνο το 10% των αυτοκινήτων που πούλησε η Volvo στο Ηνωμένο Βασίλειο το προηγούμενο διάστημα είχε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η Mercedes πουλούσε ήδη λιγότερα μηχανικά από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή.

Το μερίδιο των πωλήσεων αυτόματων κιβωτίων έφτασε στο 82% στην Ευρώπη το 2018

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT), το μερίδιο των πωλήσεων αυτόματων κιβωτίων ήταν εντυπωσιακό, καθώς αυτό έφτασε στο 82% σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2018, με τη Volvo να βρίσκεται στο 78%.

Χώρες που παραδοσιακά πουλούσαν αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο, τώρα πουλούν με αυτόματο κιβώτιο. Στο Λουξεμβούργο, για παράδειγμα, το 90% των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν το 2018 ήταν αυτόματα, σύμφωνα με το ICCT. Επιπλέον, στην Ελβετία ήταν 74% και στη Σουηδία 73%.

Η Tesla εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει αυτοκίνητο… χωρίς τιμόνι έως το 2023

Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης είναι απαραίτητος για την εξασφάλιση ομαλών και ανεπαίσθητων αλλαγών.

Στα αυτόματα σασμάν γίνεται ευκολότερα, σε αντίθεση με τα μηχανικά, που χρειάζεται εξέλιξη της τεχνολογίας, άρα και μεγαλύτερο κόστος.

abb_img