Το Volvo EX90 είναι μια ηλεκτρική ναυαρχίδα, που εκπροσωπεί ιδανικά τη σκανδιναβική αντίληψη περί πολυτέλειας, κομψότητας και τεχνολογίας. Σε μια εποχή που τα premium ηλεκτρικά SUV πληθαίνουν, η Volvo αντιπροτείνει ένα «χερσαίο γιωτ», ήσυχο, άνετο και καλοσχεδιασμένο, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο – σε αντίθεση με το άμεσα συγκρίσιμο, αλλά πολυαναμενόμενο, Range Rover Electric. Στη βασική έκδοση «Single Motor Plus», το EX90 προσφέρει κινητήρα με ισχύ 279 PS στους πίσω τροχούς.
Αίσθηση πολυτέλειας και ησυχίας
Η εκκίνηση του EX90 είναι σχεδόν αθόρυβη, πιο ήσυχη ακόμα και από άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία κύλισης. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, φιλτράροντας με επιτυχία τις ανωμαλίες του δρόμου. Όλα συντελούν σε ένα κλίμα premium άνεσης, αντάξιο ενός σύγχρονου ηλεκτρικού SUV, με οικογενειακό προσανατολισμό.

Η σχεδίαση εσωτερικά και εξωτερικά, ακολουθεί την καθαρότητα και την απλότητα του σκανδιναβικού design. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, ενώ η αίσθηση πολυτέλειας προκύπτει διακριτικά και όχι επιδεικτικά.
Volvo: Απόδοση και κινητήρες
Η βασική έκδοση «Single Motor» κινεί τους πίσω τροχούς και αποδίδει 279 PS, επιταχύνοντας το όχημα των 2.605 κιλών στα 100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα. Δεν πρόκειται για σπορ επιδόσεις, αλλά είναι απολύτως επαρκείς για καθημερινή χρήση. Η μεγαλύτερη ισχύς και δυνατότητα ρυμούλκησης (έως 2,2 τόνους) έρχονται μόνο στην τετρακίνητη έκδοση «Twin Motor» με 407 ή 517 PS και με επιβάρυνση 5.700 ευρώ. Αντίθετα, η βασική έκδοση ρυμουλκεί έως 1,2 τόνους, και μόνο με τον πρόσθετο εξοπλισμό των 1.190 ευρώ.
Volvo: Εσωτερικοί χώροι και διαρρυθμίσεις
Με μήκος 5,04 μέτρα και πλάτος σχεδόν 2 μέτρα, το EX90 είναι εξαιρετικά ευρύχωρο. Προσφέρεται σε 5θέσια διαμόρφωση, αλλά διατίθεται προαιρετικά και ως 6θέσιο ή 7θέσιο, με κόστος 2.300 ευρώ. Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά είναι σχετικά εύκολη, ειδικά για μικρόσωμα άτομα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πίσω καθίσματα, δημιουργείται επίπεδος και πρακτικός χώρος φόρτωσης.

Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι εξαιρετική, χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης, αν και η πανοραμική οροφή, η οποία δεν ανοίγει και δεν σκιάζεται, ίσως να μην ικανοποιήσει όλους τους αγοραστές.
Volvo: Τεχνολογία και εργονομία
Το λειτουργικό σύστημα του EX90 βασίζεται σε Google Android Automotive και λειτουργεί ομαλά. Η κεντρική οθόνη είναι κάθετα τοποθετημένη και προσφέρει γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες. Ωστόσο, ορισμένα στοιχεία, όπως οι ρυθμίσεις των καθρεφτών και του τιμονιού, βρίσκονται σε υπομενού, γεγονός που δυσκολεύει την άμεση χρήση. Επιπλέον, υπάρχουν μόνο δύο διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα, με εναλλαγή εμπρός/πίσω, κάτι που δεν ταιριάζει στην κατηγορία. Οι μοχλοί για τα φλας, τους υαλοκαθαριστήρες και τον επιλογέα σχέσεων είναι πρακτικοί, ενώ η ενεργοποίηση του Pilot Assist γίνεται με φυσική αμεσότητα.
Volvo: Συστήματα υποβοήθησης
Παρά το γενικά καλό επίπεδο υποβοηθούμενης οδήγησης Επιπέδου 2, το EX90 υστερεί σε ορισμένες λεπτομέρειες. Η επανεκκίνηση του οχήματος από στάση, απαιτεί πάτημα του γκαζιού, και δεν υπάρχει αυτόματη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας. Σε αντίθεση, το adaptive cruise control λειτουργεί ήπια και χωρίς απότομα φρεναρίσματα, ενώ η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, είναι ικανοποιητική.
Volvo: Κατανάλωση και αυτονομία
Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, με ταχύτητα αυτοκινητόδρομου, κυμαίνεται στις 27 kWh/100 χλμ, προσφέροντας αυτονομία περίπου 374 χλμ. Η εργοστασιακή τιμή (WLTP) είναι 612 χλμ, αλλά αυτή δεν ανταποκρίνεται στις συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Στην πόλη και στην υπεραστική κυκλοφορία, η κατανάλωση πέφτει έως και 16-18 kWh/100 χλμ. Η μεγάλη μετωπική επιφάνεια, περιορίζει την αεροδυναμική απόδοση, αυξάνοντας την κατανάλωση σε υψηλές ταχύτητες.
Volvo: Φόρτιση
Η φόρτιση από 15 έως 80% διαρκεί περίπου 29 λεπτά, με μέγιστη ισχύ 184 kW, παρόλο που η εργοστασιακή υπόσχεση είναι έως 250 kW. Η πλατφόρμα 400V περιορίζει την ταχύτητα φόρτισης, σε σχέση με μοντέλα που διαθέτουν υποδομή 800V, όπως τα Kia EV9 ή Hyundai Ioniq 9. Επιπλέον, η φόρτιση AC, περιορίζεται στα 11 kW, γεγονός που επιβραδύνει τη φόρτιση στο σπίτι, ή σε δημόσιους φορτιστές χαμηλής ισχύος.
Volvo: Συγκριτικό πλαίσιο και αγοραστική αξία
Το EX90 απευθύνεται σε όσους εκτιμούν τη σκανδιναβική αισθητική, την κορυφαία άνεση και την premium αίσθηση. Αν και υστερεί σε φόρτιση και τεχνολογικά προηγμένα συστήματα σε σχέση με μοντέλα όπως το Kia EV9, καλύπτει το κενό σε όσους αναζητούν έναν κομψό και ήσυχο «σύντροφο ταξιδιών». Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός: το Kia EV9 GT Line AWD προσφέρει 800V αρχιτεκτονική και ταχύτερη φόρτιση. Το EX90, από την άλλη, δεν προσπαθεί να κερδίσει με τεχνολογική υπεροχή, αλλά με σταθερές αξίες, ποιότητα και άνεση.
Συμπέρασμα
Το Volvo EX90 δεν είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά SUV της αγοράς, αλλά είναι σίγουρα ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα και καλοζυγισμένα. Δεν απευθύνεται στον φανατικό της απόδοσης ή του ρεκόρ φόρτισης, αλλά σε εκείνον που εκτιμά την ησυχία, την απλότητα, την ποιότητα και τη σιγουριά. Αν αυτά είναι σημαντικά για εσάς — και αν ο προϋπολογισμός σας το επιτρέπει — τότε το Volvo EX90, είναι μια εξαιρετικά ευχάριστη επιλογή για κάθε μέρα.
Πηγή: electrive.com







