Η BYD αποκάλυψε το νέο της ηλεκτρικό υπεραστικό λεωφορείο B13.b, μια εξελιγμένη εκδοχή του υπάρχοντος μοντέλου B13, εστιάζοντας στη βιώσιμη κινητικότητα και την υψηλή αυτονομία. Το B13.b, βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα Blade Battery Chassis, η οποία ενσωματώνει τη δομική μπαταρία LFP (λιθίου σιδήρου φωσφορικού), κατευθείαν στο πλαίσιο του οχήματος, προσφέροντας ενισχυμένη ασφάλεια και απόδοση.
Η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου, έγινε στη Διεθνή Σύνοδο Κορυφής UITP στο Αμβούργο, σηματοδοτώντας την είσοδό του, στην ευρωπαϊκή αγορά. Το B13.b ακολουθεί το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο B12, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2023 στην έκθεση Busworld Europe.
Το B13.b, μπορεί να εξοπλιστεί με μπαταρία έως 560 kWh, προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με τον κύκλο SORT. Πρόκειται για αύξηση 54 kWh σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Εναλλακτικά, προσφέρεται και έκδοση με μπαταρία 476 kWh, για αυτονομία έως 620 km.
Με λίγα λόγια μπορεί να καλύψει με μια φόρτιση τα 678 χλμ της διαδρομής Αθήνα – Ξάνθη. Το λεωφορείο, με συνολικό μήκος 13,2 μέτρα, διαθέτει 49 καθίσματα και συνολική χωρητικότητα έως 78 επιβατών – οκτώ περισσότερους από το προηγούμενο B13. Για την κίνηση, φροντίζουν δύο ηλεκτρικοί κινητήρες πλήμνης, απόδοσης 150 kW έκαστος, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 100 km/h.
Στον τομέα της φόρτισης, το B13.b υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC 192 kW (μονής ή διπλής πλευράς), καθώς και φόρτιση μέσω παντογράφου έως και 500 kW – διευρύνοντας τις επιλογές για γρήγορη ανατροφοδότηση ενέργειας, σε απαιτητικά δρομολόγια.
Η τεχνολογία Blade Battery, που παρουσιάστηκε αρχικά στην Έκθεση IAA το 2022, διακρίνεται για τη χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας στο πλαίσιο, εξασφαλίζοντας χαμηλότερο κέντρο βάρους και καλύτερη κατανομή βάρους. Επιπλέον, το B13.b ενσωματώνει νέο ελεγκτή 6-σε-1, με ημιαγωγούς από καρβίδιο του πυριτίου και σύστημα μετάδοσης, με κινητήρες φουρκέτας, ενισχύοντας την αποδοτικότητα και την αντοχή.
Το BYD B13.b έρχεται να επαναπροσδιορίσει το μέλλον των υπεραστικών μεταφορών, με μηδενικές εκπομπές, υψηλή αυτονομία και τεχνολογία αιχμής.
Πηγή: bus-news.com