Η ευρωπαϊκή αγορά EVs, παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις ανά κατηγορία.
Στην κατηγορία A (μικρά αυτοκίνητα πόλης), η πτώση είναι εμφανής. Το Leapmotor T03 πέτυχε μόλις 3.400 πωλήσεις λόγω δασμών και αποκλεισμού από κρατικά προγράμματα όπως η γαλλική κοινωνική μίσθωση. Αντίστοιχα, το Dacia Spring παρουσιάζει χαμηλή ζήτηση, μετά την απώλεια επιδοτήσεων. Η αναβίωση της κατηγορίας αναμένεται με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού Renault Twingo το 2026, με τιμή κάτω των 20.000€ και με τις αναμενόμενες εκδόσεις Dacia και Nissan.
Η κατηγορία B (compact), σημειώνει σημαντική πρόοδο. Μοντέλα όπως το Renault 5, το Citroën ë-C3 και το Hyundai Inster καλύπτουν περίπου το 50% των νέων πωλήσεων και ανεβάζουν το μερίδιο της κατηγορίας στο 13,4%. Η επανέναρξη της κοινωνικής μίσθωσης το φθινόπωρο και η είσοδος της BYD με το Dolphin Surf ενισχύουν περαιτέρω τη δυναμική. Το νέο Nissan Micra και μοντέλα της VW όπως το Cupra Raval αναμένονται σύντομα.

Στην κατηγορία C (μεσαία), τα VW ID.3 και Cupra Born κυριαρχούν, καλύπτοντας το 66% των πωλήσεων. Το MG4 χάνει τη θέση του στη λίστα των 25 κορυφαίων. Εκπτώσεις έως 3.500€ διατηρούν τη ζήτηση υψηλή. Η κατηγορία D δείχνει διπλή εικόνα: το VW ID.7 διατηρεί σταθερές πωλήσεις, ειδικά ως station wagon, αλλά τα premium μοντέλα της BMW, Mercedes και Audi υστερούν σε ρυθμό, με νέες κυκλοφορίες να αναμένονται το 2026.

Στην κατηγορία E, νέα EVs όπως Audi A6 e-tron, BMW i5 και Mercedes EQE δίνουν ώθηση, με ευνοϊκή φορολόγηση για τιμές κάτω των 100.000€. Αντίθετα, στην κατηγορία F, η ζήτηση παραμένει χαμηλή, με τους καταναλωτές διστακτικούς, λόγω υποδομών και απομειωμένης μεταπωλητικής αξίας. Τέλος, τα SUV και crossover, παραμένουν κυρίαρχα με πάνω από 60% μερίδιο αγοράς. Το Audi Q6, η Porsche Macan, το Kia EV3 και το Škoda Elroq ενισχύουν την τάση, ενώ η Volvo με το EX30 ξεκινά την ευρωπαϊκή παραγωγή μέσα στο 2025.
Πηγή: elektroauto-news.net