Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Ξεχάστε όσα ξέρατε για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Xiaomi, ναι, η εταιρεία των smartphones, φέρνει τα πάνω-κάτω στη βιομηχανία αυτοκινήτου.

Ακούστε το άρθρο

Εδώ και χρόνια ακούμε προβλέψεις ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξελιχθούν σε «έξυπνα τηλέφωνα με ρόδες» – πλήρως ψηφιοποιημένα, με συνεχή συνδεσιμότητα και ταχύτατες αναβαθμίσεις λογισμικού. Κι όμως, παρά τις μεγαλόστομες υποσχέσεις, ελάχιστοι κατασκευαστές κατάφεραν να υλοποιήσουν αυτή την ιδέα. Η Tesla ήταν η πρώτη που το έκανε πράξη. Η Rivian και η Polestar την ακολουθούν. Πολλές άλλες εταιρείες –ακόμη και κολοσσοί όπως η Apple– απέτυχαν παταγωδώς, παρά τα δισεκατομμύρια που επένδυσαν. Και τότε… μπήκε στο παιχνίδι η Xiaomi.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Από την κατασκευή κινητών τηλεφώνων, πέρασε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα σε λίγα χρόνια – και ήδη κάνει πάταγο. Το πρώτο της μοντέλο, το SU7, σημείωσε εκρηκτικές πωλήσεις στην Κίνα και ανάγκασε ακόμη και την Porsche να… χάσει τον ύπνο της.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Τώρα, η Xiaomi περνά στην αντεπίθεση με το YU7, ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό crossover, που στοχεύει ευθέως το Tesla Model Y και ανεβάζει τον πήχη πιο ψηλά από ποτέ.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Xiaomi: Τεχνολογία αιχμής, τιμή-σοκ και επιδόσεις που τρομάζουν

Ο δημοσιογράφος Kevin Williams βρέθηκε στο Πεκίνο για να δοκιμάσει το YU7 από κοντά – και έμεινε εντυπωσιασμένος. Όπως λέει, είναι εμφανές ότι η Xiaomi «έκλεψε» ιδέες από την Tesla, αλλά και από τα πολυτελή SUV της Porsche (Macan και Cayenne), καταλήγοντας σε ένα αποτέλεσμα που… δεν θα πίστευες ότι είναι μόλις, το δεύτερό της αυτοκίνητο.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Με μια μπαταρία 101 kWh, αυτονομία έως και 820 km (CLTC) και τιμή εκκίνησης τα μόλις $35.000, το YU7 προκαλεί άμεσα το Model Y σε κάθε επίπεδο. Η ταχυφόρτιση από 10% σε 80% γίνεται σε μόλις 12 λεπτά, ενώ η επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h γίνεται σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για να το πούμε απλά: είναι ένα «θηρίο» σε κόστος… compact.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Xiaomi: Δεν είναι μόνο γρήγορο — Είναι και σοφά σχεδιασμένο

Σε αντίθεση με πολλά κινέζικα EVs που δίνουν βάση μόνο στην ιπποδύναμη, το YU7 εντυπωσιάζει και σε οδηγική συμπεριφορά, ευστάθεια και ποιότητα κύλισης. Σύμφωνα με τον Kevin, το αυτοκίνητο προσφέρει εμπειρία οδήγησης, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από καταξιωμένους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Και δεν είναι τυχαίο ότι το μοντέλο έχει ήδη εξαντληθεί μέχρι το 2027, πριν καν ξεκινήσει η διεθνής του καριέρα. Η Xiaomi σχεδιάζει τις πρώτες εξαγωγές της μέσα στην επόμενη διετία – με την Ευρώπη να φαντάζει ως ο πιθανότερος προορισμός.

Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Η Επόμενη Tesla είναι Κινέζικη – Και Ονομάζεται Xiaomi YU7

Αν νομίζατε ότι η εποχή των «smartphone με ρόδες» ήταν μακριά, η Xiaomi μόλις σας διέψευσε. Και τώρα κάθε αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, έχει λόγο να ανησυχεί.

Πηγή: insideevs.com