Ο νέος αυτόματος πιλότος «God’s Eye» της BYD αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικός, ακόμα και στην απλούστερη εκδοχή του. Παρά το φιλόδοξο όνομά του, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το πλήρες σύστημα αυτόνομης οδήγησης (FSD) της Tesla – ίσα-ίσα, σε πολλά σημεία εμφανίζεται ανώτερος.
Δείτε ακόμα: BYD Seal 06 DM-i Wagon: Έρχεται με αυτονομία 2.000 χλμ. και τιμή πάτωμα
Η επιλογή του ονόματος God’s Eye (Μάτι του Θεού) για το σύστημα ADAS (Advanced Driver Assistance System) της BYD προκαλεί εντύπωση. Την ώρα που ανταγωνιστές όπως η Tesla χρησιμοποιούν όρους όπως Autopilot και FSD, και η Mercedes το ταπεινό Drive Pilot, η BYD ανεβάζει τον πήχη υψηλά, με ένα όνομα σχεδόν «θεϊκό». Μια τέτοια επιλογή, δεν αφήνει περιθώριο για μέτριες επιδόσεις. Ευτυχώς, το σύστημα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες.
BYD: Τρεις βαθμίδες God’s Eye για διαφορετικά οχήματα
Το σύστημα God’s Eye, διατίθεται σε τρεις διαβαθμίσεις. Η βασική έκδοση, God’s Eye C (DiPilot 100), διαθέτει 12 κάμερες – τρεις στο παρμπρίζ, πέντε για πανοραμική θέαση και τέσσερις για περιμετρική παρακολούθηση. Πλαισιώνονται από 5 αισθητήρες ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος και 12 υπερηχητικούς αισθητήρες. Η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται μέσω του DiPilot 100 chip με 100 TOPS (τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο), σε συνδυασμό με τσιπ της Nvidia (Orin N) και της κινεζικής Horizon Robotics (Journey 5). Όπως και η Tesla, η BYD αποφεύγει τη χρήση lidar στην αρχική έκδοση.

Η μεσαία έκδοση, God’s Eye B (DiPilot 300), προσθέτει αισθητήρα lidar και πιο ισχυρό chip Nvidia Orin-X για αυξημένη υπολογιστική ισχύ, επιτρέποντας πιο σύνθετους ελιγμούς κυρίως σε αστικές συνθήκες. Προορίζεται για premium μοντέλα, όπως αυτά της μάρκας Denza, καθώς και για σειρές Dynasty και Ocean.
Η κορυφαία έκδοση, God’s Eye A (DiPilot 600), διαθέτει τρία lidar, διπλό τσιπ Nvidia Orin-X και ισχύ 600 TOPS, προσφέροντας πλήρη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Χρησιμοποιείται σε προηγμένα οχήματα, όπως τα Yangwang U9 και U8. Κατά την παρουσίασή της, το U9 επιδείκνυε ικανότητα αυτόνομης οδήγησης, με ταχύτητα σε πίστα αγώνων, χωρίς οδηγό.
BYD: Η αρχιτεκτονική Xuanji: Ο εγκέφαλος του God’s Eye
Η αρχιτεκτονική «Xuanji» είναι το νευρωνικό κέντρο, πίσω από τα αυτόνομα οχήματα της BYD. Πρόκειται για ένα μεγάλο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (AI), που επεξεργάζεται πολυτροπικά δεδομένα από κάμερες, αισθητήρες και φωνή, σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Το Xuanji, καλύπτει πάνω από 300 σενάρια οδήγησης και μπορεί να προσαρμόζεται σε ποικιλία κυκλοφοριακών και καιρικών συνθηκών.
Η BYD αναπτύσσει εσωτερικά το λογισμικό της αυτόνομης οδήγησης, με πάνω από 5.000 μηχανικούς. Σύμφωνα με τον CEO Wang Chuanfu, η εταιρεία κατέχει τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων cloud στην Κίνα και καταγράφει 72 εκατομμύρια χιλιόμετρα εκπαίδευσης ADAS καθημερινά. Οι ευνοϊκοί κανονισμοί της Κίνας, επιταχύνουν την εξέλιξη, σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου η νομοθεσία παραμένει αυστηρότερη.
Οδηγική εμπειρία με το Dolphin Surf (BYD Seagull)
Η δημοσιογραφική δοκιμή έγινε με το BYD Seagull – το οποίο κυκλοφορεί στη Γερμανία ως Dolphin Surf – υπό βροχερές συνθήκες στην πόλη Xi’an. Αν και αρχικά δεν ήταν δυνατό να ενεργοποιηθεί το NOA (Navigate on Autopilot) εντός πόλης, λόγω κυκλοφορίας, στον αυτοκινητόδρομο το σύστημα λειτούργησε πλήρως.
Μόλις ενεργοποιήθηκε, ένα τιρκουάζ LED στους εξωτερικούς καθρέπτες ειδοποίησε τους υπόλοιπους οδηγούς ότι το όχημα κινείται αυτόνομα. Το σύστημα οδηγεί με βάση τη διαδρομή του πλοηγού, χωρίς να απαιτεί προπορευόμενο όχημα – σε αντίθεση με το Drive Pilot της Mercedes. Η BYD κατατάσσει το God’s Eye ως σύστημα Επιπέδου 2.5, ωστόσο στην πράξη η εμπειρία, αγγίζει την πλήρη αυτονομία.

Κατά τη δοκιμή, το όχημα διατήρησε τον έλεγχο για πάνω από 10 λεπτά, αλλάζοντας λωρίδες αυτόνομα και αποφεύγοντας εμπόδια, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Μέχρι και στα 130 χλμ./ώρα, το Seagull μπορούσε να εκτελεί προσπεράσεις με απόλυτη ομαλότητα. Ακόμα και οι αλλαγές λωρίδας, οι προσπεράσεις και οι αναστροφές πραγματοποιήθηκαν με εξαιρετική ακρίβεια. Στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου, το σύστημα φρόντισε να μετακινηθεί εγκαίρως στη δεξιά λωρίδα και να επιβραδύνει ομαλά.
Δείτε ακόμα: Είπες κάτι κακό για την BYD; Δες τι έπαθαν 37 influencers που τόλμησαν!

Το God’s Eye είναι επίσης εξαιρετικό στο παρκάρισμα. Αρκεί να υπάρχει επαρκής χώρος, και το Seagull, μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό μόνο του, ακόμη και μέσω απομακρυσμένου ελέγχου από smartphone. Με μελλοντικές αναβαθμίσεις OTA (Over-the-Air), θα υποστηρίζεται και παρκάρισμα προς τα εμπρός, όπως και οδήγηση στην πόλη. Το πότε και πώς το God’s Eye θα φτάσει στην Ευρώπη – και ειδικά στη Γερμανία – εξαρτάται από τους κανονισμούς. Προς το παρόν, όμως, η τεχνολογική του υπεροχή είναι δεδομένη.
Πηγή: elektroauto-news.net

