Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Με τεχνολογία e-Power και την προηγμένη τετρακίνηση e-4ORCE, το νέο Nissan X-Trail προσφέρει την αίσθηση της ηλεκτροκίνησης χωρίς φόρτιση.

Ακούστε το άρθρο

Με την τεχνολογία e-Power και την προηγμένη τετρακίνηση e-4ORCE, το νέο Nissan X-Trail προσφέρει την αίσθηση της ηλεκτροκίνησης χωρίς φόρτιση, συνδυάζοντας ευρυχωρία, άνεση και οδηγική απόλαυση σε κάθε διαδρομή.

Το όνομα X-Trail είναι από καιρό ταυτισμένο με τη φήμη της Nissan στον χώρο των… ατίθασων οικογενειακών SUV. Η νέα γενιά του ιαπωνικού μοντέλου ωστόσο αλλάζει κατηγορία. Όχι απλώς με τη μοντέρνα του εμφάνιση ή τον πλήρως ανανεωμένο εξοπλισμό, αλλά κυρίως χάρη στη μοναδική τεχνολογία κίνησης που συνδυάζει ηλεκτρική οδήγηση με βενζινοκινητήρα… χωρίς ανάγκη φόρτισης.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Η έκδοση 1.5 e-Power e-4ORCE δεν είναι απλώς η κορυφαία της γκάμας, αλλά και ένα από τα πιο ξεχωριστά υβριδικά SUV της αγοράς. Και αυτό γιατί προσφέρει την εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού, χωρίς τις πρακτικές δεσμεύσεις ενός plug-in ή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Μυώδης αλλά φιλική σχεδίαση

Το νέο X-Trail ξεχωρίζει αμέσως για την επιβλητική του παρουσία. Χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF-C της Nissan, διατηρεί τις χαρακτηριστικές SUV αναλογίες, με έντονα νεύρα στο καπό, προστατευτικά πλαστικά στους θόλους και χαρακτηριστική μάσκα V-Motion που πλαισιώνεται από λεπτά φωτιστικά σώματα LED.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Το εμπρός μέρος δείχνει στιβαρό χωρίς να γίνεται επιθετικό, ενώ το προφίλ με τις έντονες ακμές και τα μεγάλα τζάμια προδίδει τον πρακτικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Το μήκος φτάνει τα 4,68 μέτρα, αλλά χάρη στον προσεγμένο σχεδιασμό, το X-Trail δείχνει πιο μαζεμένο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Άνεση και Πρακτικότητα

Ανοίγοντας την πόρτα, αποκαλύπτεται ένα σαφώς αναβαθμισμένο εσωτερικό, με προσεγμένα υλικά, καλή εργονομία και μια σχεδίαση που συνδυάζει ψηφιακές λύσεις με παραδοσιακή ευχρηστία. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός 12,3″, όπως και η οθόνη αφής του infotainment. Και οι δύο εύχρηστες και γρήγορες στην απόκριση.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Η ευρυχωρία παραμένει βασικό ατού του Nissan X-Trail. Το μεταξόνιο των 2,70 μ. εξασφαλίζει άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης και συρόμενο κάθισμα, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και τρίτη σειρά καθισμάτων για συνολικά 7 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 575 έως 1.298 λίτρα, ανάλογα με τη διαρρύθμιση. Η πρακτικότητα ενισχύεται με λεπτομέρειες όπως τα μεγάλα ανοίγματα στις πίσω πόρτες (που ανοίγουν σχεδόν 90°) και τα πολλά σημεία αποθήκευσης στην καμπίνα.

 

Ηλεκτροκίνηση με βενζίνη

Τεχνικά στο X-Trail e-Power πρωταγωνιστεί το σύστημα κίνησης: ένας βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων τρικύλινδρος με μεταβλητή συμπίεση (VC-Turbo) και ισχύ 163 ίππων, ο οποίος δεν κινεί τους τροχούς. Αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία 2,1 kWh και να παρέχει ρεύμα στους δύο ηλεκτροκινητήρες, 204 ίππων στον εμπρός άξονα και 136 ίππων στον πίσω. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 213 ίππους, με την κίνηση να γίνεται αποκλειστικά από τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Προσφέροντας έτσι ομαλότητα, στιγμιαία απόκριση και πολύ σιωπηλή λειτουργία.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Η λειτουργία του e-Power είναι υποδειγματική: ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται διακριτικά μόνο όταν χρειάζεται, διατηρώντας χαμηλά την κατανάλωση και εξομοιώνοντας την εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης. Υπάρχει και λειτουργία e-Pedal που επιτρέπει την οδήγηση μόνο με χρήση του δεξιού πεντάλ, αφού μόλις ο οδηγός σηκώνει το πόδι του, το αυτοκίνητο επιβραδύνει, χωρίς όμως να αντικαθιστά πλήρως το φρένο.

Στην πράξη, το X-Trail επιταχύνει γραμμικά, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και διατηρεί ελαστικότητα σε όλες τις συνθήκες, ιδίως σε προσπεράσεις ή ανηφόρες. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 6,5-7,2 λίτρα/100 χλμ, τιμή που θεωρείται ικανοποιητική για ένα SUV αυτού του μεγέθους με τετρακίνηση και τέτοιες επιδόσεις.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

SUV που οδηγείται αλλιώς

Η τετρακίνηση e-4ORCE είναι το δεύτερο μυστικό του X-Trail. Δεν πρόκειται για κλασικό μηχανικό σύστημα, αλλά για ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, όπου κάθε ηλεκτροκινητήρας κινεί ξεχωριστά έναν άξονα, επιτρέποντας εξαιρετικά ακριβή κατανομή ροπής ανάλογα με τις συνθήκες.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Το αποτέλεσμα είναι αίσθηση ασφάλειας και πρόσφυσης ακόμα και σε βρεγμένο ή χωμάτινο οδόστρωμα, με το σύστημα να αντιδρά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στην καθημερινή οδήγηση, το X-Trail είναι εντυπωσιακά ήσυχο και πολιτισμένο, με εξαιρετική κύλιση και ηχομόνωση. Η ανάρτηση, παρότι προσανατολισμένη στην άνεση, κρατά το αμάξωμα υπό έλεγχο, ακόμη και σε στροφές ή επαρχιακό δίκτυο με κακή ποιότητα ασφάλτου.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Το τιμόνι είναι ακριβές, αν και ελαφρύ, η ανάρτηση απορροφά τα πάντα και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης χαρίζει μια ευχάριστα απρόσμενη σβελτάδα, που δύσκολα βρίσκεις σε SUV τέτοιου όγκου. Επιπλέον, χάρη στο ακριβές e-4ORCE, μπορεί να κινηθεί με σιγουριά και εκτός δρόμου. Εντάξει, δεν είναι φτιαγμένο για hard-core off-road, αλλά για χωματόδρομους, λάσπες ή χιόνι, με ψηλά στάνταρ ασφάλειας.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Το σημαντικότερο όμως είναι η συνολική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Από την πρώτη κιόλας διαδρομή, το X-Trail σε κερδίζει με την ησυχία του, την πολιτισμένη λειτουργία και τον ηλεκτρικό χαρακτήρα που δεν συνοδεύεται από το άγχος της φόρτισης. Δεν κουράζει, ούτε όταν η κίνηση σε υποχρεώνει να σέρνεσαι, ούτε όταν η διαδρομή απαιτεί ρυθμό και ακρίβεια. Οι εναλλαγές κίνησης είναι αδιόρατες, η λειτουργία των μηχανικών μερών σχεδόν αθόρυβη, και η ηρεμία που προσφέρει η ηλεκτρική αίσθηση μετατρέπεται σε σύμμαχο για τον οδηγό. Είτε κινείται σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα σταθερή, είτε αναρριχάται σε επαρχιακή διαδρομή, είτε αποτολμά ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο, το X-Trail δίνει την εντύπωση ενός αυτοκινήτου που έχει χτιστεί με γνώμονα την εμπειρία και όχι απλώς τα νούμερα.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Και βέβαια σε αυτό βοηθούν πολύ τα 5 προγράμματα οδήγησης: Eco, Standard, Sport, Snow, και Off Road.

 

Στο ταμείο με το X-Trail

Το Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE κοστίζει από 48.390 ευρώ στην ελληνική αγορά. Αν και το τίμημα είναι υψηλό, η πληρότητα του εξοπλισμού (ADAS, full LED, premium υλικά, σύστημα ProPILOT, κ.ά.) και η τεχνολογία κίνησης το καθιστούν ανταγωνιστικό απέναντι στους ανταγωνιστές του.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

Η εγγύηση είναι 5 έτη για το αυτοκίνητο και 8 έτη για το σύστημα e-Power, δίνοντας πρόσθετη ασφάλεια σε μια σχετικά νέα τεχνολογία για την ευρωπαϊκή αγορά.

Συνολικά, το X-Trail είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο, ευρύχωρο και απολαυστικά διαφορετικό αυτοκίνητο, που απευθύνεται σε οδηγούς που αναζητούν την αίσθηση της ηλεκτροκίνησης χωρίς τις δεσμεύσεις της φόρτισης. Το ήσυχο και σταθερό πάτημά του, σε συνδυασμό με την πραγματική του τετρακίνηση, το καθιστούν ιδανικό τόσο για οικογενειακές εξορμήσεις όσο και για καθημερινή μετακίνηση με άνεση και ασφάλεια. Το Nissan X-Trail με e-Power και e-4ORCE είναι ίσως το πιο «ηλεκτρικό» SUV που δεν χρειάζεται πρίζα. Και γι’ αυτό ακριβώς ξεχωρίζει. Διαμορφώστε το δικό σας Nissan X-Trail e-Power εδώ.

Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Ηλεκτροκίνηση που δεν χρειάζεται πρίζα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης 1.497cc Turbo, 3 Κύλινδρος

ΑΠΟΔΟΣΗ (συνδυαστική): 213 PS/ 4.501-7.422 rpm, 230 Nm

KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.680 x 1.840 x 1.695 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 575 – 1.298 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.908 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 7,1″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,3 lt/100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 143 g/km