Η Volvo επανέρχεται δυναμικά στον κόσμο των cross-country μοντέλων με το νέο EX30, το οποίο συνδυάζει τη σκανδιναβική φιλοσοφία, τις συμπαγείς διαστάσεις και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Το EX30 Cross Country είναι η σύγχρονη εκδοχή της διαχρονικής cross-country φιλοσοφίας της μάρκας, προσφέροντας εμφάνιση που τραβάει τα βλέμματα και τεχνολογία αιχμής, σε ένα πακέτο μόλις 4,23 μέτρων.

Η σχεδίαση του EX30 ξεχωρίζει. Το νέο εμπρός μέρος, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (έστω και κατά 1,9 χιλιοστά), η χαρακτηριστική μάσκα με έμπνευση από το σουηδικό βουνό Kebnekaise και οι σκούρες λεπτομέρειες στους θόλους τροχών, δίνουν ένα πιο “σκληροτράχηλο” προφίλ στο ήδη εντυπωσιακό SUV. Οι στάνταρ ζάντες 19 ιντσών μπορούν να αντικατασταθούν με 18άρες AT (All Terrain), μέρος του πακέτου Experience, που περιλαμβάνει επίσης σχάρα οροφής, καλάθι αγορών και λασπωτήρες — δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ενός σκληροτράχηλου off-roader.
Παρόλο που η τετρακίνηση και τα εκτός δρόμου ελαστικά ενισχύουν την εικόνα του “περιπετειώδους” EX30, η χαμηλή απόσταση από το έδαφος, περιορίζει τις πραγματικές δυνατότητες εκτός δρόμου. Ιδανικό για χωματόδρομους και εξοχικές αποδράσεις, αλλά όχι για ακραία off-road σενάρια.

Ωστόσο, από πλευράς απόδοσης, το Volvo EX30 εντυπωσιάζει. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα – που προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 315 kW (428 ίπποι) και ροπή 543 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα, χρόνος που συναγωνίζεται ακόμα και supercars. Η τετρακίνηση επιτρέπει εξαιρετικό έλεγχο και κατανομή ισχύος, προσφέροντας σταθερότητα και σιγουριά, ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

Η εμπειρία στο δρόμο είναι άκρως απολαυστική, με σπορτίφ αίσθηση και σταθερό πλαίσιο, ειδικά σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές. Το χαμηλό κέντρο βάρους ενισχύει τη δυναμική του οχήματος, αν και το τιμόνι απαιτεί λίγη εξοικείωση λόγω της τεχνητής αίσθησης στις διαφορετικές ρυθμίσεις οδήγησης.

Στο κομμάτι της αυτονομίας και φόρτισης, το EX30 διαθέτει μπαταρία 69 kWh, με μέγιστη αυτονομία έως 430 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Στην πράξη, ειδικά τον χειμώνα, η αυτονομία πέφτει κοντά στα 300 χλμ. Επίσης, η ταχύτητα φόρτισης 153 kW σε DC είναι αποδεκτή αλλά όχι ανταγωνιστική για την κατηγορία του. Παρόλα αυτά, ο ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW σε AC, προσφέρει σημαντική ευελιξία για αστική καθημερινότητα, εξαλείφοντας την ανάγκη για συνεχείς στάσεις σε ταχυφορτιστές.

Το εσωτερικό, αν και μίνιμαλ και μοντέρνο, ενδέχεται να ξενίσει όσους έχουν συνηθίσει την πολυτέλεια των μεγαλύτερων μοντέλων της Volvo. Η μοναδική οθόνη αφής 12,3″ στο κέντρο του ταμπλό αναλαμβάνει όλες τις λειτουργίες: από τον κλιματισμό μέχρι τη ρύθμιση των τρόπων οδήγησης. Δεν υπάρχει ξεχωριστός πίνακας οργάνων ή head-up display, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο, για βασικές πληροφορίες.

Η εργονομία επίσης έχει κάποιες αδυναμίες, όπως η τοποθέτηση των κουμπιών των ηλεκτρικών παραθύρων στο υποβραχιόνιο, κάτι που απαιτεί δεύτερο επίπεδο ελέγχου για τα πίσω παράθυρα — πρακτική που θυμίζει μοντέλα όπως το VW ID.3. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι περιορισμένη σε χώρο, όπως αναμενόταν για ένα compact SUV, και απευθύνεται κυρίως σε παιδιά ή μικρές αποσκευές. Αντί για θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, υπάρχουν απλώς θύρες USB. Τα υλικά επένδυσης είναι ποιοτικά, με επιλογές σε συνθετικό δέρμα ή μάλλινο ύφασμα, ενώ στο μέλλον αναμένεται και premium δερμάτινη επιλογή.
Πηγή: elektroauto-news.net