Η Volkswagen και η SAIC κλείνουν το κοινό τους εργοστάσιο στη Ναντζίνγκ της Κίνας. Η παραγωγή έχει ήδη σταματήσει. Στη Ναντζίνγκ, οι εταίροι κατασκεύαζαν κυρίως μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως το VW Passat και το Skoda Superb. Η παραγωγή μεταφέρεται τώρα σε ένα κοντινό εργοστάσιο.
Είχαν ήδη κυκλοφορήσει φήμες πέρυσι για το κλείσιμο του εργοστασίου στη Ναντζίνγκ. Η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε αρχικά το κλείσιμο του εργοστασίου, αλλά η πληροφορία έχει στη συνέχεια επιβεβαιωθεί, από τον Γερμανικό Όμιλο στη γερμανική έκδοση Automobilwoche.
Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά: ποτέ πριν η VW δεν είχε κλείσει εργοστάσιο στην Κίνα. Παρόλο που ο Όμιλος αποσύρθηκε από το αμφιλεγόμενο εργοστάσιο της Σιντζιάνγκ στην περιοχή των Ουιγούρων, το εργοστάσιο πουλήθηκε και δεν έκλεισε. Και παρόλο που η παραγωγή σε μέρος του εργοστασίου της SAIC-Volkswagen στο Άντινγκ έχει διακοπεί, το εργοστάσιο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ως κέντρο έρευνας και ανάπτυξης.
Η μονάδα παραγωγής στη Ναντζίνγκ, η οποία άνοιξε μόλις το 2008, είχε αρχικά σχεδιαστεί για ετήσια δυναμικότητα 360.000 οχημάτων. Πιο πρόσφατα, το VW Passat με κινητήρα εσωτερικής καύσης και το Skoda Superb, μεταξύ άλλων, βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής εκεί. Ωστόσο, η δυναμικότητα ήταν σημαντικά χαμηλότερη, από αυτήν που επέτρεπε το εργοστάσιο, που δεν απέχει πολύ από το κέντρο της πόλης.
Όπως γράφει η Handelsblatt, επικαλούμενη αρκετά άτομα που γνωρίζουν τα γεγονότα, η τοποθεσία κοντά στο κέντρο της πόλης, μπορεί να αποτελούσε πρόβλημα, εκτός από τη χαμηλή ζήτηση. Λόγω της πυκνοκατοικημένης περιοχής, οι υλικοτεχνικές συνδέσεις ήταν δύσκολες, όπως και οι μετατροπές. Επομένως, μια μετατροπή σε παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα ήταν δαπανηρή και αναποτελεσματική. Στόχος είναι προφανώς η επιστροφή του χώρου στην πόλη.
Ακόμα και χωρίς παραγωγή στη Ναντζίνγκ, η Volkswagen εξακολουθεί να λειτουργεί περίπου 40 εργοστάσια οχημάτων και εξαρτημάτων στην Κίνα, των οποίων η δυναμικότητα υπερβαίνει κατά πολύ την τρέχουσα ζήτηση. Η παραγωγή των Passat και Superb πιθανότατα θα μεταφερθεί στο Γιτζένγκ, περίπου 70 χιλιόμετρα μακριά. Μένει να δούμε πόσοι από τους 2.500 υπαλλήλους στη Ναντζίνγκ, θα μετακομίσουν επίσης στο νέο εργοστάσιο ή αν η δυναμικότητα και το προσωπικό στο Γιτζένγκ, είναι ήδη επαρκή. «Είναι πιθανό οι εργαζόμενοι να βρουν νέες θέσεις εργασίας σε ανερχόμενες κινεζικές μάρκες. Οι άρτια εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι της Volkswagen, είναι πιθανό να έχουν ζήτηση από νέους παίκτες στην αγορά», γράφει για παράδειγμα το Automobilwoche.