Το Nissan Ariya εμφανίστηκε αρχικά ως η μεγάλη ηλεκτρική ελπίδα της ιαπωνικής φίρμας σε μια δύσκολη εποχή. Προοριζόταν να σταθεί απέναντι σε ανταγωνιστές όπως το Volkswagen ID.5, το Kia EV6 και το Peugeot e-408. Όμως μέχρι τώρα, το κοινό μοιάζει δύσπιστο. Ίσως αυτό να αλλάξει με την άφιξη της νέας, «καυτής» σπορ έκδοσης: το Ariya Nismo.
Δείτε ακόμα: Αποκλειστικό: Οδηγούμε στην Ιταλία το Nissan Ariya Nismo των 435 ίππων

Η Nissan, όπως και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες τελευταία, «πειραματίζεται» δημιουργικά με τις ονομασίες. Η πλήρης ονομασία του μοντέλου – Nissan Ariya Nismo e-4orce – ακούγεται περισσότερο σαν όρος σε βιντεοπαιχνίδι, παρά σαν όνομα παραγωγής. Αντίστοιχη υπερβολή παρατηρείται και στο σχεδιασμό, με το μπροστινό μέρος να διχάζει και να μην κερδίζει εύκολα εντυπώσεις. Κι αυτό δεν βοηθά στην προσπάθεια να σταθεί ως bestseller στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV.
Αλλά όταν το δεις σε δράση, όλα αλλάζουν
Με 320 kW (435 ίππους), 600 Nm ροπής και σύστημα τετρακίνησης, το Ariya Nismo δεν αστειεύεται. Η επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα είναι εντυπωσιακή – αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η ρεπρίζ από 80 στα 120 km/h σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα! Η νέα κατανομή ισχύος 40:60 υπέρ του πίσω άξονα, κάνει το SUV πιο «ζωντανό» στις στροφές και καλύτερο σε υγρό οδόστρωμα.

Το βάρος των 2,3 τόνων δεν το κρύβει, αλλά με σπορ ελαστικά Michelin και σφιχτή ανάρτηση, το Ariya Nismo δείχνει χαρακτήρα. Η τιμή εκκίνησης των 63.990 ευρώ στη Γερμανία το τοποθετεί στα premium ηλεκτρικά, αλλά δεν αποφεύγει και την κριτική.
Και εδώ ξεκινούν τα προβλήματα
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 km/h, ενώ το τιμόνι δεν μεταφέρει την αίσθηση που θα περίμενε κανείς από ένα Nismo. Η κατανάλωση 24,5 kWh/100 χλμ. είναι μάλλον υψηλή, και η πραγματική αυτονομία των 420 χλμ. απογοητευτική για το μέγεθος της μπαταρίας (91 kWh / 87 kWh αξιοποιήσιμης). Ακόμα χειρότερα, η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης των 130 kW θεωρείται ξεπερασμένη για το 2026, όταν ο ανταγωνισμός κινείται προς τα 800V και ταχύτητες φόρτισης 200 kW+.

Το εσωτερικό σώζει κάπως την κατάσταση: δύο μεγάλες οθόνες, άνετα σπορ καθίσματα, επαρκής χώρος (με μεταξόνιο 2,78 μέτρων) και πακέτο Tech με head-up display και premium ήχο. Ωστόσο, η χρήση σκληρών πλαστικών και ο μικρός χώρος αποσκευών (415 λίτρα), δεν δικαιολογούν απόλυτα την τιμή.
Συμπέρασμα
Το Nissan Ariya Nismo είναι εντυπωσιακό, δυνατό και αναμφίβολα πιο «ζωντανό» από τον στάνταρ αδερφό του. Όμως, οι αδυναμίες του – κυρίως σε φόρτιση, αυτονομία και οδηγική αίσθηση – του στερούν τη λάμψη που υπόσχεται το όνομα Nismo. Αν η Nissan θέλει να κοντράρει στα ίσια τους Ευρωπαίους, θα πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα. Όχι μόνο σε επιδόσεις, αλλά και σε ουσία.
Πηγή: elektroauto-news.net


