Το γεγονός ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε έναν ταχυφορτιστή, δεν σημαίνει ότι η διαδικασία φόρτισης θα είναι γρήγορη. Ξανά και ξανά, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βιώνουν ότι δεν έχει καν επιτευχθεί η μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης του σταθμού φόρτισης, ή του οχήματος. Ο λόγος δεν είναι πάντα τεχνικός, όπως εξηγεί η ADAC σε πρόσφατο δελτίο τύπου. Σε αυτό το πλαίσιο, η λέσχη αυτοκινήτου, προσφέρει τρεις σημαντικές συμβουλές, για τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτισης, σε έναν σταθμό συνεχούς ρεύματος.
Ελέγξτε την καμπύλη φόρτισης
Κάθε μοντέλο οχήματος, έχει μια μοναδική καμπύλη φόρτισης, που δείχνει την απόδοση φόρτισης, σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης. Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την καμπύλη, για να προσδιορίσουν το επίπεδο μπαταρίας, στο οποίο η απόδοση είναι ιδιαίτερα υψηλή και να δώσουν προτεραιότητα στη φόρτιση, κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων. Κατά γενικό κανόνα, όσο χαμηλότερο είναι το επίπεδο φόρτισης, τόσο υψηλότερη είναι η πιθανή απόδοση. Το επίπεδο μπαταρίας μεταξύ 10 και 80%, είναι σημαντικό για την απόδοση φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και υπάρχουν σημαντικές διαφορές, μεταξύ των μεμονωμένων μοντέλων οχημάτων. Οι πελάτες γενικά δεν λαμβάνουν την καμπύλη φόρτισης από τον κατασκευαστή, κάτι που επικρίνει η ADAC. Ωστόσο, η λέσχη κινητικότητας, προσφέρει καμπύλες φόρτισης που καθορίζονται στο πλαίσιο των δοκιμών αυτοκινήτων της.
Δείτε ακόμα: ADAC: Τα EVs υπερτερούν στο μποτιλιάρισμα του καλοκαιριού
Σωστή φόρτιση στη δεξιά στήλη
Καταρχάς, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων, θα πρέπει να αναζητήσουν έναν σταθμό φόρτισης, που να ταιριάζει με την χωρητικότητα φόρτισης του αυτοκινήτου τους. Η μέγιστη δυνατή χωρητικότητα φόρτισης, συνήθως αναγράφεται στον σταθμό. Ωστόσο, εάν δύο οχήματα είναι συνδεδεμένα σε έναν σταθμό φόρτισης, η χωρητικότητα φόρτισης συνήθως μοιράζεται μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Στις περισσότερες περιπτώσεις, απλώς μειώνεται στο μισό, αλλά όλο και περισσότεροι σταθμοί μπορούν επίσης να κατανέμουν δυναμικά την ισχύ ανάλογα με τις ανάγκες. Επομένως, οι οδηγοί θα πρέπει να προσπαθούν να παρκάρουν μόνοι τους σε έναν σταθμό φόρτισης, εάν είναι δυνατόν.
Δείτε ακόμα: Τα 7 φθηνότερα EVs με αυτονομία 500+χλμ σύμφωνα με την ADAC
Δώστε προσοχή στην κατάσταση της μπαταρίας
Κατά τη φόρτιση με υψηλά ρεύματα, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, πρέπει να βρίσκεται εντός ενός συγκεκριμένου εύρους θερμοκρασίας. Ωστόσο, αυτό συχνά δεν επιτυγχάνεται κατά την οδήγηση σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί συχνά αναζητούν μάταια μια ένδειξη θερμοκρασίας μπαταρίας, παρόλο που θα ήταν χρήσιμη. Άλλωστε, τα νεότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διαθέτουν ενσωματωμένο κλιματισμό μπαταρίας, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα, μέσω του σχεδιασμού διαδρομής ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, χειροκίνητα. Αυτό θα πρέπει να γίνεται λίγα λεπτά πριν σταματήσετε στον σταθμό φόρτισης, καθώς αυτό επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στη μέγιστη ισχύ φόρτισης.
Πηγή: ADAC


