Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση προχωρά με σταθερά βήματα στη Γερμανία. Όλο και περισσότεροι οδηγοί, δοκιμάζουν για πρώτη φορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την πλειοψηφία να αφήνεται με θετικές εντυπώσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ADAC Autoversicherung, το 81% όσων έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό όχημα, δήλωσαν ότι τους άρεσε, ή ότι απόλαυσαν ιδιαίτερα την εμπειρία. Μόνο ένα μικρό ποσοστό, εξέφρασε αρνητική άποψη, γεγονός που δείχνει ότι η αποδοχή αυτών των οχημάτων αυξάνεται.
Ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις
Η θετική στάση των οδηγών, αποτυπώνεται και στις πωλήσεις. Το πρώτο εξάμηνο του 2025, το μερίδιο των ηλεκτρικών στις νέες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Γερμανία έφτασε το 17,7%. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για πρώτη φορά οι πωλήσεις ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 25% σε σχέση με το 2024, σύμφωνα με ανάλυση της PwC.

Η πλειοψηφία των οδηγών, αποδίδει την άνοδο στην πιο πλούσια γκάμα διαθέσιμων μοντέλων, με το 75% να αναφέρει αυτό ως τον βασικό λόγο. Επιπλέον, το 61% θεωρεί ότι οι βελτιωμένες μπαταρίες, με μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης, έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο, στη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
ADAC: Αφοσίωση στη μάρκα και στην ασφάλιση
Παρά τη θετική εικόνα, παραμένει ασαφές πώς η ηλεκτροκίνηση επηρεάζει την πιστότητα των οδηγών, απέναντι στις μάρκες. Μόνο το 31% όσων δεν κατέχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δήλωσαν ότι θα παραμείνουν πιστοί στον τρέχοντα κατασκευαστή τους. Αντίθετα, περίπου 35% εμφανίστηκαν αναποφάσιστοι, ενώ το ένα τρίτο, εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει μάρκα.

Πιο σταθερή φαίνεται η εικόνα στην ασφάλιση οχημάτων: το 58% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα παρέμενε στον τρέχοντα πάροχό του, ακόμα κι αν αποκτούσε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
ADAC: Το υψηλό κόστος της μπαταρίας και η ανάγκη για προστασία
Η μπαταρία είναι το σημαντικότερο και ακριβότερο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η αντικατάστασή της μπορεί να φτάσει έως και 20.000 ευρώ, ενώ σε σπάνιες περιπτώσεις το ποσό είναι ακόμα μεγαλύτερο. Δεν είναι τυχαίο ότι το 72% των οδηγών θεωρεί απαραίτητη, την ειδική ασφαλιστική κάλυψη της μπαταρίας.
![]()
Η ADAC συνιστά στους ιδιοκτήτες να επιλέγουν ασφάλιση παντός κινδύνου, ώστε να προστατεύονται από τυχόν βλάβες, ή απρόοπτα περιστατικά, που μπορεί να συμβούν στην καθημερινή χρήση.
ADAC: Η σημασία της δοκιμαστικής οδήγησης
Ένα από τα πιο καθοριστικά στοιχεία στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι η προσωπική εμπειρία. Σύμφωνα με την έρευνα, το 86% των οδηγών δεν θα αγόραζε ηλεκτρικό, χωρίς να το οδηγήσει πρώτα. Για το 78%, η διαδικασία φόρτισης, είναι επίσης απαραίτητο κομμάτι της δοκιμής, καθώς τους δίνει μια πιο ρεαλιστική εικόνα, της καθημερινής χρήσης.

Περίπου το 70% των συμμετεχόντων, ανέφερε ότι θα ήθελε να πραγματοποιήσει περισσότερες από μία δοκιμαστικές διαδρομές, πριν λάβει τελική απόφαση. Αυτό αποδεικνύει, ότι οι δοκιμές αποτελούν κρίσιμο βήμα για την αποδοχή της ηλεκτροκίνησης.
Το προφίλ της έρευνας
Η έρευνα της ADAC, πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, με τη συμμετοχή 1.071 οδηγών ηλικίας 18 ετών και άνω, οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στις αποφάσεις, για την ασφάλιση αυτοκινήτου. Από αυτούς, 322 άτομα είχαν ήδη εμπειρία με ηλεκτρικά οχήματα, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες, για τις στάσεις και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνουν ότι η Γερμανία και γενικότερα η Ευρώπη, κινείται με ταχύτερους ρυθμούς, προς την ηλεκτροκίνηση. Οι οδηγοί εμφανίζονται θετικοί, αλλά εξακολουθούν να θέτουν ως προϋπόθεση, την προσωπική εμπειρία μέσω δοκιμών και την ισχυρή προστασία της μπαταρίας.
Πηγή: elektroauto-news.net




