Η Nio, γνωστή για τα ηλεκτρικά της οχήματα, παρουσίασε στη Γερμανία το πρώτο της μικρό ηλεκτρικό μοντέλο Firefly, αν και η επίσημη διάθεση στη χώρα δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε μέσω της eShare One στο Ντόρτμουντ, εταιρείας που ήδη διαθέτει επτά οχήματα Nio στο στόλο της και οργανώνει roadshows, test drives και υπηρεσίες κοινής χρήσης. Έτσι, οι Γερμανοί οδηγοί, έγιναν οι πρώτοι που οδήγησαν το Firefly πριν ακόμα ανοίξουν οι παραγγελίες στη χώρα.

Το Firefly, με μήκος περίπου 4 μέτρα και πλάτος 1,78 μέτρα, ξεχωρίζει για τον συμπαγή και ευρύχωρο χαρακτήρα του. Ο εσωτερικός χώρος, θυμίζει περισσότερο ένα VW Golf, παρά ένα μικρό αυτοκίνητο, με άνεση για ενήλικες έως 1,85 μέτρων και 404 λίτρα χώρου αποσκευών, ενώ το μπροστινό πορτμπαγκάζ, προσθέτει 92 λίτρα. Ο σχεδιασμός χωρίς συνεχή κεντρική κονσόλα, ενισχύει την αίσθηση ανοιχτού χώρου.

Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα αποδίδει 143 PS, με δυνατότητα στιγμιαίας απόδοσης έως 162 PS, ενώ η μπαταρία LFP των 42,1 kWh, προσφέρει αυτονομία έως 330 χιλιόμετρα WLTP, φτάνοντας τα 470 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Κατά τη δοκιμή, η κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ 11–12 kWh/100 km σε πόλη και επαρχία, 13 kWh/100 km σε αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ/ώρα, και 16–17 kWh/100 km στα 130 χλμ/ώρα. Με μέση χρήση, η αυτονομία αγγίζει τα 350 χλμ., ενώ σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, μειώνεται στα 180–260 χλμ., ανάλογα με την ταχύτητα.

Η φόρτιση είναι γρήγορη στο χαμηλό επίπεδο (50% σε λιγότερο από 13 λεπτά) αλλά επιβραδύνεται, όσο η μπαταρία γεμίζει, με πλήρη φόρτιση 10–80% σε περίπου 30 λεπτά. Το λογισμικό πλοήγησης, σχεδιάζει διαδρομές με στάσεις φόρτισης και εμφανίζει υπολειπόμενη αυτονομία και χρόνο φόρτισης, αν και συχνά προτείνει μεγάλης διάρκειας στάσεις έως 49 λεπτά.

Το πλαίσιο και η οδική συμπεριφορά του Firefly είναι σταθερά, με καλό κράτημα και άνεση στις στροφές. Η πίσω κίνηση, επιτρέπει μικρή ακτίνα στροφής για εύκολες μανούβρες στην πόλη. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, προέρχονται από προηγούμενες εκδόσεις Nio, με λειτουργίες προειδοποίησης ταχύτητας και ανίχνευσης έργων οδοποιίας. Αν και χρήσιμα, μπορούν να γίνουν υπερβολικά ευαίσθητα, ειδικά με γυαλιά ηλίου, απαιτώντας προσαρμογή στις ρυθμίσεις.

Το εσωτερικό είναι μινιμαλιστικό, με μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, μικρή οθόνη οργάνων και γνωστά κουμπιά από άλλα μοντέλα Nio. Οι θήκες αποθήκευσης είναι περιορισμένες, αν και υπάρχουν κρυφοί χώροι, κάτω από τα καθίσματα. Τα υλικά και η κατασκευή είναι υψηλής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό στις πόρτες και ύφασμα στο ταμπλό που δημιουργεί αίσθηση σαλονιού. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, ενισχύει την αισθητική του εσωτερικού, ενώ τα χειριστήρια είναι σαφή και εύκολα στη χρήση. Υπάρχει και λειτουργία κατοικίδιου, καθώς και δυνατότητα προετοιμασίας κλιματισμού μέσω εφαρμογής.

Το Firefly δεν στοχεύει στο χαμηλό κόστος. Ο σχεδιασμός και οι λεπτομέρειες όπως οι ενσωματωμένοι αεραγωγοί και η περιστρεφόμενη λειτουργία των πίσω φώτων δείχνουν επένδυση στην ποιότητα και την εργονομία. Παρόλο που η μπαταρία 42 kWh προσφέρεται και σε οικονομικότερα μοντέλα, η τιμή του Firefly (περίπου €29.900 στην Ολλανδία) αντικατοπτρίζει την προσοχή στη λεπτομέρεια, τα υλικά και την τεχνολογία.
Δείτε ακόμα: Το Firefly της Nio κυκλοφορεί στην Ευρώπη την επόμενη εβδομάδα – Τιμές


Ο αποθηκευτικός χώρος είναι αξιοπρεπής για την κατηγορία: το πίσω πορτμπαγκάζ 404 λίτρων αυξάνεται σε πάνω από 1.200 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ το μπροστινό πορτμπαγκάζ των 92 λίτρων, διαθέτει αποχέτευση για νερό και γάντζους για τσάντες. Οι «κρυφοί» χώροι είναι χρήσιμοι για αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σπάνια.

Συμπερασματικά, το Nio Firefly δεν είναι το φθηνότερο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ούτε θέτει νέα πρότυπα στην οδήγηση ή στην τιμή, αλλά ξεχωρίζει για τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό, την καλή ποιότητα κατασκευής, τα επαρκή συστήματα υποβοήθησης και την αξιοπρεπή αυτονομία.

Για όσους αναζητούν ένα ευρύχωρο, καλά κατασκευασμένο μικρό EV με σύγχρονη τεχνολογία και άνετη οδήγηση στην πόλη και στα κοντινά ταξίδια, το Firefly είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή.
Πηγή: electrive.com