Σε σύγκριση με τις μπαταρίες NMC που προτιμούν γενικά οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, οι μπαταρίες LFP έχουν πολλά πλεονεκτήματα: Περιέχουν λιγότερες κρίσιμες πρώτες ύλες, είναι πιο ανθεκτικές στο να παραμένουν πλήρως φορτισμένες και θεωρούνται επίσης ασφαλέστερες. Ωστόσο, οι μπαταρίες NMC, επαναφορτίζονται γενικά πιο γρήγορα και έχουν καλύτερη απόδοση σε ψυχρές συνθήκες.

Αλλά η ιδέα ότι όλες οι μπαταρίες LFP είναι βαρετές σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, έχει καθυστερήσει πολύ. Αναζητήσαμε στη Βάση Δεδομένων EV (πρόσβαση στις 11 Σεπτεμβρίου 2025) για να βρούμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες LFP, που έχουν την υψηλότερη μέση απόδοση φόρτισης μεταξύ 10 και 80% του επιπέδου μπαταρίας. Το αποτέλεσμα είναι η ακόλουθη λίστα με τα κορυφαία:
7η θέση: Tesla Model Y
Ας ξεκινήσουμε με το ανανεωμένο Juniper, το οποίο μπορεί να παρέχει κατά μέσο όρο 110 kW ισχύος φόρτισης στην μπαταρία του. Ενώ αυτό είναι το ίδιο με το Smart #5 και το Leapmotor B10, με ρεαλιστική αυτονομία 375 χιλιομέτρων, το Model 3 ξεπερνά οριακά τους δύο Κινέζους ανταγωνιστές.
6η θέση: Tesla Model 3
Το ηλεκτρικό sedan Highland, επιτυγχάνει επίσης αυτή την ισχύ φόρτισης των 110 kW κατά μέσο όρο, αλλά αποδίδει σημαντικά πιο αποτελεσματικά, με ρεαλιστική αυτονομία 445 χιλιομέτρων, εξασφαλίζοντας έτσι την έκτη θέση.
5η θέση: Togg T10F/X
Στη συνέχεια, ακολουθεί ένα νεοφερμένο μοντέλο από την Τουρκία. Το Togg T10 επιτυγχάνει μέση ισχύ φόρτισης 115 kW, με την έκδοση F sedan (το X σημαίνει SUV) να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη αυτονομία στα 490 χιλιόμετρα.
4η θέση: Mazda 6e
Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία διασκεδάζει με την αξιοθρήνητη απόδοση φόρτισης του νέου sedan Mazda με τη μεγάλη μπαταρία του, η έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία, αποδίδει πραγματικά καλά: είναι δυνατή η μέση ισχύς φόρτισης 120 kW και είναι δυνατή μια ρεαλιστική αυτονομία 385 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση.
3η θέση: BYD Sealion 7
Η τρίτη θέση πηγαίνει στο θαλάσσιο λιοντάρι από τον ηγέτη της κινεζικής αγοράς: Η έκδοση all-wheel drive του ηλεκτρικού SUV με το κουπέ πίσω μέρος, μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του με μέση ισχύ φόρτισης 165 kW και μπορεί να διανύσει ρεαλιστικά 430 χιλιόμετρα με μια πλήρη μπαταρία. Μέχρι πρόσφατα, αυτό ήταν ένα εντυπωσιακά καλό ποσοστό για τις μπαταρίες LFP.
2η θέση: Xpeng G6
Ο κινέζος ανταγωνιστής Xpeng, παρουσίασε τις νέες εκδόσεις των ηλεκτρικών SUV του, επιτρέποντας την φόρτιση των μπαταριών LFP που προηγουμένως θεωρούνταν ανέφικτη. Το μικρότερο SUV G6 θα επιτυγχάνει πλέον μέση ισχύ φόρτισης 290 kW – όχι στην μέγιστη ισχύ, αλλά κατά μέσο όρο! 435 χιλιόμετρα είναι ρεαλιστικά εφικτά, με μια γεμάτη μπαταρία.
1η θέση: Xpeng G9
Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV G9 ανεβάζει τα δεδομένα, με την μπαταρία του να μπορεί να φορτίζει κατά μέσο όρο 330 kW, επιτρέποντας ρεαλιστικά μια αυτονομία 480 χιλιομέτρων με μια πλήρη μπαταρία. Με 330 kW, αυτό σημαίνει ότι σχεδόν 30 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας ρέουν στην μπαταρία κάθε λεπτό. Και ακόμη και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την ταχύτερη φόρτιση με μπαταρίες NMC, το Audi e-tron GT S, θα έπρεπε να κατατάσσεται πίσω από τα δύο Xpeng με μέση ισχύ φόρτισης 281 kW. Θα είναι ενδιαφέρον, ωστόσο, να δούμε πόσο καλά οι μπαταρίες Xpeng, θα αντεπεξέλθουν πραγματικά σε αυτά τα υψηλά ρεύματα φόρτισης στην καθημερινή χρήση.
Πηγή: elektroauto-news.net






