Το Volkswagen Touareg ετοιμάζεται για θεαματική ηλεκτρική επιστροφή!

Η Volkswagen σχεδιάζει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ID. Touareg στην πλατφόρμα SSP, με τεχνολογία 800V και πιθανή επέκταση αυτονομίας.

Ακούστε το άρθρο

Η Volkswagen είχε αφήσει να εννοηθεί ότι το Touareg, η πολυτελής SUV-ναυαρχίδα της, θα έφτανε στο τέλος της διαδρομής της το 2025. Όμως, αντί για «αποχώρηση», φαίνεται πως ετοιμάζει μια θεαματική επανεκκίνηση: η επόμενη γενιά Touareg, ενδέχεται να επιστρέψει πλήρως ηλεκτρική, μάλιστα ως το πρώτο μοντέλο, που θα βασιστεί στη νέα και πολλά υποσχόμενη αρχιτεκτονική SSP (Scalable Systems Platform).

Η πιθανότητα ενός ID. Touareg όχι μόνο ξαφνιάζει, αλλά ανατρέπει τα δεδομένα, αφού μέχρι τώρα θεωρούσαμε ότι η SSP θα έκανε το ντεμπούτο της με μικρότερα και πιο «προσβάσιμα» μοντέλα, όπως το ID. Golf ή το ID. Roc. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις που έχουν ανακοινωθεί στην εξέλιξη αυτών των οχημάτων, φαίνεται να αφήνουν ανοιχτό τον δρόμο στο premium SUV, για να μπει πρώτο στην «αρρένα» της νέας εποχής της VW.

Γιατί το Touareg είναι ο κατάλληλος «πρωταγωνιστής»;

Η διακοπή της παραγωγής του Touareg με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβα, αφήνει ελεύθερο χώρο για μια νέα αρχή. Αυτό το εργοστάσιο, χάρη στον εκσυγχρονισμό του, θα μπορούσε να στηρίξει γρήγορα την πρώτη γραμμή συναρμολόγησης SSP, πιθανώς μέχρι το 2029. Έτσι, το ID. Touareg θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο premium ηλεκτρικό SUV της VW, με την υπογραφή SSP.

Η στρατηγική αυτή δεν είναι τυχαία. Τα πολυτελή οχήματα φέρνουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, γεγονός που σημαίνει πως η Volkswagen, θα μπορούσε να αξιοποιήσει την ηλεκτρική μετάβαση χωρίς να «ρισκάρει» οικονομικά. Παράλληλα, η Μπρατισλάβα προσφέρει τον χρόνο και την υποδομή που δεν έχει το Wolfsburg, όπου προορίζονταν τα ID. Golf και ID. Roc, των οποίων η παραγωγή μετατίθεται πλέον για το 2030.

Σχέσεις και διαφορές με την Porsche Cayenne

Το σημερινό Touareg μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με «βαριά ονόματα» όπως τα Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus και Bentley Bentayga. Η Porsche ήδη ανακοίνωσε ότι το Cayenne θα γίνει ηλεκτρικό από το 2026, όμως εκείνο θα βασιστεί στην PPE (Premium Platform Electric), την πλατφόρμα που έχει αναπτύξει από κοινού με την Audi.

Αντίθετα, το μελλοντικό Touareg, αναμένεται να πατήσει στην SSP, κάτι που του χαρίζει ξεχωριστή θέση στον όμιλο VW. Και μάλιστα, σύμφωνα με φήμες, το ID. Touareg θα μπορούσε να διαθέτει και σύστημα επέκτασης αυτονομίας, κάτι που θα το κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό, έναντι της γερμανικής τριάδας BMW, Mercedes και φυσικά Porsche.

Το Volkswagen Touareg ετοιμάζεται για θεαματική ηλεκτρική επιστροφή!

SSP: Η νέα εποχή της Volkswagen

Η αρχιτεκτονική SSP (ανακοινώθηκε το 2021) φιλοδοξεί να ενοποιήσει όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά της VW, από μικρά hatchback έως premium SUV. Θα προσφέρει:

  • 800V τεχνολογία για εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση

  • «Ενιαίο στοιχείο» μπαταρίας που κατασκευάζει η θυγατρική PowerCo

  • Οικονομίες κλίμακας και μείωση κόστους παραγωγής έως 20% σε σχέση με τις σημερινές MEB και PPE πλατφόρμες

Η πλατφόρμα είχε αρχικά προγραμματιστεί να κάνει πρεμιέρα με το project Trinity, όμως εκείνο αναβλήθηκε για το 2032. Πλέον, η πιθανότητα ένα Touareg να πάρει το προβάδισμα δείχνει πιο ρεαλιστική από ποτέ.

Η συνεργασία με τη Rivian

Ένα ακόμη «όπλο» στη φαρέτρα της VW, είναι η στρατηγική συνεργασία με τη Rivian. Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη ιδρύσει κοινοπραξία, με στόχο να ενσωματώσουν λογισμικό και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της Rivian στο SSP. Αυτό θα μπορούσε να επιταχύνει την ανάπτυξη και να δώσει στο ID. Touareg, ένα τεχνολογικό πλεονέκτημα που λίγοι θα περίμεναν.

Από το τέλος στην αναγέννηση

Αν όλα επιβεβαιωθούν, το Touareg θα έχει μια μοναδική πορεία: από την παύση παραγωγής του ως SUV εσωτερικής καύσης, στην αναγέννησή του ως premium ηλεκτρικό «θηρίο» με την πιο προηγμένη τεχνολογία της VW. Και αυτή η στρατηγική μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική όχι μόνο για το μέλλον του μοντέλου, αλλά και για το μέλλον ολόκληρης της Volkswagen στην ηλεκτρική εποχή.

Πηγή: automobilwoche.de