Η μπαταρία All-In-One της Stellantis, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Η Stellantis παρουσιάζει το επαναστατικό σύστημα μπαταρίας IBIS: +15% ισχύς, +10% απόδοση και ταχύτερη φόρτιση

Ακούστε το άρθρο

Η Stellantis ισχυρίζεται ότι έκανε ένα τεράστιο άλμα στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας ένα σύστημα που μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, υψηλότερη ενεργειακή απόδοση και πιο γρήγορη φόρτιση. Η λύση ονομάζεται Έξυπνο Ολοκληρωμένο Σύστημα Μπαταρίας (IBIS) και φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση.

Η μπαταρία All-In-One της Stellantis, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Αντί τα βασικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα – όπως ο φορτιστής και ο μετατροπέας – να βρίσκονται εκτός μπαταρίας, η Stellantis τα ενσωμάτωσε όλα σε μία και μόνο μονάδα. Αυτό σημαίνει λιγότερο βάρος, μικρότερο όγκο και βελτιστοποιημένη διαχείριση ενέργειας. Σύμφωνα με την εταιρεία, το αποτέλεσμα είναι έως και 10% καλύτερη ενεργειακή απόδοση και 15% περισσότερη ισχύς συγκριτικά, με μια συμβατική μπαταρία ίδιου μεγέθους.

Η μπαταρία All-In-One της Stellantis, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Το πρώτο πρωτότυπο IBIS έχει ήδη τοποθετηθεί σε ένα Peugeot E-3008 που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium (την ίδια με το νέο Jeep Compass). Στην πράξη, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει με διαφορετικούς τύπους μπαταριών, είτε πρόκειται για NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) είτε για LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος). Αυτό σημαίνει ότι η ίδια τεχνολογία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε οικογενειακά EV, όσο και σε επαγγελματικά οχήματα.

Η μπαταρία All-In-One της Stellantis, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι η υποστήριξη φόρτισης AC και DC, ενώ χάρη στη λειτουργία V2G (Vehicle-to-Grid), η μπαταρία μπορεί να τροφοδοτεί όχι μόνο τους ηλεκτροκινητήρες, αλλά και το ηλεκτρικό δίκτυο, ή τα βοηθητικά συστήματα 12V του αυτοκινήτου.

Η μπαταρία All-In-One της Stellantis, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Συγκεκριμένα, μια μπαταρία με IBIS μπορεί να προσφέρει 230 ίππους (172 kW) αντί για τους 201 ίππους (150 kW) μιας παραδοσιακής αντίστοιχης. Επιπλέον, το βάρος μειώνεται κατά 40 κιλά, ενώ εξοικονομούνται έως 17 λίτρα χώρου στο όχημα. Οι χρόνοι φόρτισης βελτιώνονται σημαντικά: σε φορτιστή AC 7 kW, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 6 ώρες αντί για 7.

Η μπαταρία All-In-One της Stellantis, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Η Stellantis, σε συνεργασία με τη Saft, περνά τώρα στη φάση πραγματικών δοκιμών, για να επικυρώσει την αξιοπιστία του νέου συστήματος. Αν όλα κυλήσουν ομαλά, το IBIS θα μπορούσε να φτάσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής, πριν το τέλος της δεκαετίας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση.

Πηγή: insideevs.com