Martin Sander: Το Volkswagen ID.Polo θα γίνει το νούμερο ένα στην Ευρώπη

Η Volkswagen ποντάρει στο νέο ID.Polo για να κυριαρχήσει στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Ευρώπης, ενώ σχεδιάζει επιθετική στρατηγική

Ακούστε το άρθρο

Η Volkswagen παρουσίασε το νέο ID.Polo στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) και έθεσε τον πήχη ψηλά. Όπως δήλωσε ο Martin Sander, μέλος του Δ.Σ. για τις Πωλήσεις, στόχος της εταιρείας είναι το ID.Polo, να γίνει το νούμερο ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα τόσο στη Γερμανία, όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στην παρούσα φάση, η VW εστιάζει στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς όμως να εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε αγορές όπου η ηλεκτροκίνηση παραμένει περιορισμένη.

Στόχος: Μείωση εκπομπών CO₂ και αύξηση παραδόσεων

Με τα νέα ID.Polo και ID.Cross, η Volkswagen στοχεύει να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις της σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, προσφέροντας προσιτές επιλογές σε κατηγορίες με υψηλή ευαισθησία τιμής. Σήμερα, σχεδόν 1 στα 5 Volkswagen στη Γερμανία είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ η εταιρεία επιδιώκει να πετύχει τους ευρωπαϊκούς στόχους εκπομπών CO₂ χωρίς συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές.

Αλλαγή στρατηγικής στα ονόματα

Η VW εγκαταλείπει το αριθμητικό σύστημα και επιστρέφει σε ισχυρά ονόματα με ιστορία, όπως Polo, Golf και Tiguan. Το νέο ID.Polo δείχνει πώς η μάρκα συνδυάζει την κληρονομιά με το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας οικειότητα στους πελάτες που γνωρίζουν ήδη τα κλασικά ονόματα.

Η Κίνα στο επίκεντρο

Η δεύτερη μεγάλη αγορά-στόχος είναι η Κίνα, όπου η VW αναμένει εκρηκτική ανάπτυξη. Μέχρι το 2030, η αγορά εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 28 εκατ. οχήματα ετησίως. Η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει 21 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2027 και συνολικά 31 έως το 2029, σχεδιασμένα και κατασκευασμένα τοπικά ώστε να είναι απολύτως ανταγωνιστικά. Ωστόσο, η VW απορρίπτει τον «πόλεμο τιμών» που μαίνεται στην Κίνα. Αντί για εκπτώσεις, επενδύει στην ποιότητα, την ανθεκτικότητα και την τοπική παραγωγή, τονίζοντας πως θέλει να κερδίσει κέρδη και όχι απλώς μερίδιο αγοράς.

Σχέδια για Αμερική και Ασία

Η στρατηγική ανάπτυξης δεν περιορίζεται στην Ευρώπη και την Κίνα. Στη Βόρεια Αμερική, η VW προγραμματίζει να εμπλουτίσει τη γκάμα της με νέα μοντέλα, ενώ στην Ασία εξετάζει αγορές όπως το Ουζμπεκιστάν, όπου ξεκινά φέτος παραγωγή SKD.

Πρόκληση η ισότητα τιμών με τα βενζινοκίνητα

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα είναι η εξίσωση κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων. Παρά τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, το νέο ID.Polo θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό VW, που θα επιτύχει παρόμοιο κέρδος με αντίστοιχα μοντέλα καύσης όπως το T-Cross.

Ανταγωνισμός και ιδιώτες πελάτες

Η Volkswagen παρακολουθεί στενά την άνοδο κινεζικών κατασκευαστών στην Ευρώπη, αλλά δηλώνει έτοιμη να παραμείνει ανταγωνιστική με καινοτομία, τεχνολογία και αποδοτικό κόστος. Παράλληλα, η ζήτηση από ιδιώτες πελάτες αυξάνεται ραγδαία, καθώς όλο και περισσότεροι γνωρίζουν ιδιοκτήτες ηλεκτρικών, που δεν θέλουν να επιστρέψουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Νέα δεδομένα στις υπηρεσίες

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλάζει ριζικά τον τομέα after sales. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν πολύ λιγότερη συντήρηση, κάτι που μειώνει τα έσοδα των συνεργείων. Για να καλύψει αυτό το κενό, η VW επενδύει σε πακέτα υπηρεσιών, μίσθωση μεταχειρισμένων, εκτεταμένες εγγυήσεις και ψηφιακές λύσεις, με στόχο τη μακροχρόνια διατήρηση των πελατών στο δίκτυό της.

Πηγή: Automobilwoche