Παρά το δυναμικό της παρουσιαστικό, η ανανεωμένη Alfa Romeo Tonale δεν εντυπωσιάζει όσους αναζητούν ένα σπορ SUV, καθώς παρουσιάζει αδυναμίες στην αυτονομία και τη φόρτιση του plug-in υβριδικού συστήματος. Ωστόσο, όσοι εκτιμούν το καλοσχεδιασμένο και πολυτελές εσωτερικό, θα βρουν αρκετούς λόγους να ενδιαφερθούν για το μικρότερο SUV της μάρκας.

Τρία χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία της, η Tonale φέρνει ανανεωμένο εσωτερικό και πιο κομψή εμφάνιση, αντλώντας έμπνευση από την πλούσια ιστορία της Alfa Romeo. Το μπροστινό μέρος θυμίζει θρυλικά μοντέλα όπως η Giulia GTA και η 156 GTA, ενώ η μάσκα «Scudetto», παραπέμπει στο iconic supercar 33 Stradale, με κοίλες γρίλιες μέσα σε ένα νέο «πλωτό» πλαίσιο, χαρίζοντας στο SUV πιο έντονη προσωπικότητα.

Στο εσωτερικό, η Tonale προσφέρει υλικά υψηλής ποιότητας και λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν. Νέα σπορ καθίσματα με δερμάτινη ή συνθετική επένδυση και Alcantara, λευκές ραφές αντίθεσης και αναβαθμισμένα ταμπλό, πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα ενισχύουν την premium αίσθηση.

Το τριάκτινο τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ αλλαγής ταχυτήτων, ο 12,3 ιντσών πίνακας οργάνων με διπλό πλαίσιο, ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων και τα χειριστήρια DNA υπογραμμίζουν τη σπορτίφ αίσθηση της καμπίνας, δίνοντας την αίσθηση ότι κάθεστε σε hypercar παρά σε SUV κατηγορίας C. Παράλληλα, η Tonale διατηρεί φυσικά χειριστήρια για πλήρη έλεγχο, ενώ η οθόνη αφής 10,25 ιντσών, παρέχει λειτουργικότητα χωρίς υπερβολές.


Οι επιλογές κινητήρων παραμένουν οι ίδιες. Το βασικό μοντέλο προσφέρει ήπια υβριδική υποβοήθηση με τετρακύλινδρο κινητήρα, ενώ η PHEV έκδοση Q4, συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα με τετρακίνηση και ισχύ 265 ίππων, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα στα 6,6”. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος να ανεβάσει στροφές, αλλά η σπορ αίσθηση, περιορίζεται από το σύστημα διεύθυνσης, που παρέχει περιορισμένη ανατροφοδότηση.


Σε γρήγορες στροφές, η έλλειψη πληροφορίας για υποστροφή ή απώλεια πρόσφυσης, περιορίζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ με επιλογή Sport, δεν αποδίδουν την πλήρη σπορ εμπειρία, που αναμένει κανείς από Alfa Romeo.

Η plug-in υβριδική απόδοση της Tonale, δεν φτάνει τα επίπεδα των ανταγωνιστών, με περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία και ανάγκη συχνής φόρτισης. Με χαμηλή μπαταρία, ο τετρακύλινδρος κινητήρας, φαίνεται να καταβάλλεται, μειώνοντας την οδηγική ευχαρίστηση. Παρά τις προσπάθειες αναγεννητικής φόρτισης, οι οδηγοί δεν έχουν πλήρη έλεγχο της μπαταρίας, καθώς η ρύθμιση είναι προκαθορισμένη από την Alfa Romeo.

Συνολικά, η ανανεωμένη Alfa Romeo Tonale, ξεχωρίζει για το στυλ και την πολυτέλειά της, αλλά η PHEV απόδοση και η σπορ οδική συμπεριφορά, παραμένουν περιορισμένα. Η Tonale παραμένει μια ενδιαφέρουσα επιλογή, για όσους εκτιμούν τη σχεδίαση και την υψηλή ποιότητα κατασκευής σε ένα compact SUV.

| Μοντέλο: | Alfa Romeo Tonale Q4 PHEV Sport Speciale |
| Τιμή: | €55.040 (Μ.Βρετανία) |
| Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | 1,3 λίτρων 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας PHEV |
| Ισχύς/ροπή | 265 ίπποι/270 Nm |
| Μετάδοση: | Αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, τετρακίνηση |
| 0-100 χλμ/ώρα/μέγιστη ταχύτητα: | 6,6 δευτερόλεπτα/200 χλμ/ώρα |
| Μέγεθος (Μ/Π/Υ): | 4.522/1.841/1.614 χιλιοστά |
Πηγή: autoexpress.co.uk