Σκέφτεστε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο PHEV όχημα; Μια πρόσφατη γερμανική μελέτη, αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές στα ποσοστά φθοράς της μπαταρίας των PHEV, μεταξύ των κατασκευαστών. Τα αποτελέσματα, θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επιλογή σας, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι η αντικατάσταση της μπαταρίας, μπορεί να κοστίσει έως και 10.000 ευρώ.
Μια αποκαλυπτική μελέτη 28.000 plug-in υβριδικών οχημάτων
Η ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου της Γερμανίας, ανέλυσε δεδομένα για την υγεία των μπαταριών από σχεδόν 28.000 PHEV οχήματα. Αυτή η μελέτη μεγάλης κλίμακας, αναδεικνύει εκπληκτικές διαφορές μεταξύ των εμπορικών σημάτων, παρόλο που όλα αυτά τα οχήματα, μοιράζονται παρόμοια τεχνολογία.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν, ότι ενώ η οδήγηση με ηλεκτρική ενέργεια και η συχνή φόρτιση επιταχύνουν φυσικά την απώλεια χωρητικότητας, η έκταση αυτής της υποβάθμισης, ποικίλλει σημαντικά από τον έναν κατασκευαστή στον άλλο. Αυτές οι ανισότητες, εξηγούνται από τεχνικές επιλογές, τη θερμική διαχείριση της μπαταρίας και τους αλγόριθμους φόρτισης, που είναι συγκεκριμένοι για κάθε μάρκα.
Η Mercedes-Benz κυριαρχεί στην κατάταξη μακροζωίας
Τα plug-in υβριδικά οχήματα της Mercedes-Benz, ξεχωρίζουν σημαντικά από τον ανταγωνισμό. Μετά από 200.000 χιλιόμετρα, διατηρούν κατά μέσο όρο σχεδόν το 90% της αρχικής τους χωρητικότητας, ανεξάρτητα από τις συνθήκες οδήγησης. Αυτή η αξιοσημείωτη απόδοση, αποτελεί απόδειξη της αριστείας των συστημάτων θερμικής διαχείρισης και φόρτισης, που ανέπτυξε ο Γερμανός κατασκευαστής.
Η BMW καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση με μια πιο απότομη, αλλά προβλέψιμη καμπύλη υποβάθμισης. Η χρήση έχει μεγαλύτερη επίδραση στην απόδοση: τα οχήματα που χρησιμοποιούνται με φειδώ σε ηλεκτρική λειτουργία, διατηρούν πάνω από 90% της χωρητικότητάς τους στα 200.000 χλμ., ενώ αυτά που χρησιμοποιούνται εντατικά, διατηρούν περίπου το 77% της υγείας της μπαταρίας τους.
Αξιοπρεπής απόδοση από τη Volvo και τη Volkswagen
Η Volvo και η Volkswagen, παρουσιάζουν ικανοποιητικά αποτελέσματα, με φυσιολογική υποβάθμιση, ακόμη και κατά την εντατική χρήση της ηλεκτρικής λειτουργίας. Ο μέσος οδηγός, διατηρεί περισσότερο από το 85% της χωρητικότητάς του μετά από 200.000 χιλιόμετρα, χωρίς να παρατηρείται σημαντική μείωση, στα δεδομένα που συλλέχθηκαν.
Αυτά τα στοιχεία απόδοσης, οφείλονται σε καλά εκτελεσμένες στρατηγικές διαχείρισης μπαταριών και σε αποτελεσματικά συστήματα ψύξης. Και οι δύο κατασκευαστές, έχουν σαφώς επενδύσει σε τεχνολογίες διατήρησης, που αποδίδουν μακροπρόθεσμα.
Mitsubishi και Ford: οι χειρότερες επιδόσεις στη μελέτη
Τα αποτελέσματα της Mitsubishi είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά. Ακόμη και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται με φειδώ σε ηλεκτρική λειτουργία, χάνουν περισσότερο από 20% της χωρητικότητάς τους ανά 100.000 χιλιόμετρα και περισσότερο από 25% ανά 200.000 χιλιόμετρα. Τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται εκτενώς σε ηλεκτρική λειτουργία, βλέπουν τη χωρητικότητά τους να μειώνεται, κατά περισσότερο από 30% ανά 200.000 χιλιόμετρα.
Η Ford παρουσιάζει επίσης αξιοσημείωτες αδυναμίες, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής πρώιμης φθοράς. Οι χρήστες εντατικής χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων βιώνουν απώλεια χωρητικότητας 10%, πριν καν φτάσουν τα 25.000 χιλιόμετρα. Αυτή η ταχεία φθορά νωρίς στη ζωή του οχήματος, εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αρχική ποιότητα των κυψελών που χρησιμοποιούνται.
Συνιστώμενα κριτήρια αξιολόγησης για την αγορά μεταχειρισμένων
Το ADAC καθορίζει όρια αναφοράς, για την αξιολόγηση της κατάστασης μιας μπαταρίας με βάση τα χιλιόμετρα:
| Απόσταση σε χλμ | Ελάχιστη συνιστώμενη χωρητικότητα |
|---|---|
| 50.000 χλμ. | 92% |
| 100.000 χλμ. | 88% |
| 150.000 χλμ. | 84% |
| 200.000 χλμ. | 80% |
Ο έλεγχος της κατάστασης της μπαταρίας πριν από την αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος, είναι απαραίτητος. Αυτός ο έλεγχος θα αποτρέψει δυσάρεστες οικονομικές εκπλήξεις, καθώς ορισμένες ελαττωματικές μπαταρίες, μπορεί να καταστήσουν το όχημα οικονομικά μη επισκευάσιμο.
Συμβουλές για τη διατήρηση της υγείας της υβριδικής σας μπαταρίας
Για να μεγιστοποιήσετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σας, ακολουθήστε μερικούς απλούς κανόνες:
- Διατηρήστε τη φόρτιση μεταξύ 20% και 80% όσο το δυνατόν περισσότερο
- Αποφύγετε επαναλαμβανόμενες φορτίσεις στο 100%
- Περιορίστε τη χρήση της γρήγορης φόρτισης DC όταν είναι διαθέσιμη
- Προστατέψτε το όχημά σας από ακραίες θερμοκρασίες
- Ποτέ μην αφήνετε την μπαταρία εντελώς αποφορτισμένη για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε κυρίως την ηλεκτρική λειτουργία, η ADAC προτείνει να επιλέξετε απευθείας ένα 100% ηλεκτρικό όχημα. Αντίθετα, αν δεν σκοπεύετε να επαναφορτίζετε τακτικά, ένα συμβατικό υβριδικό, θα είναι πιο αποδοτικό από ένα αφόρτιστο PHEV, το οποίο θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, από ένα ισοδύναμο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι εγγυήσεις του κατασκευαστή, προσφέρουν πρόσθετη προστασία: Η Toyota προσφέρει εγγύηση 10 ετών ή 240.000 χιλιομέτρων για τα μοντέλα Prime, ενώ οι BMW, Hyundai και Ford, καλύπτουν τις μπαταρίες τους για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Αυτές οι εγγυήσεις είναι γενικά μεταβιβάσιμες κατά την μεταπώληση, ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την αγορά μεταχειρισμένου οχήματος.
Πηγή: rouleur-electrique.fr