Είναι κίνδυνος η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

ADAC: η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν ενέχει αποδεδειγμένα κανέναν κίνδυνο για την υγεία

Ακούστε το άρθρο

Μια πρόσφατη, μεγάλης κλίμακας μελέτη από την ADAC (Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου) δείχνει ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν ενέχει αποδεδειγμένα κανέναν κίνδυνο για την υγεία. Η μελέτη περιελάμβανε περισσότερες από 975.000 μεμονωμένες μετρήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Οι μετρήσεις ελήφθησαν όχι μόνο στο εργαστήριο, αλλά και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης – σε δυναμόμετρα πλαισίου, σε πίστες δοκιμών και κατά τη διάρκεια πραγματικών δοκιμών σε δρόμο. 

Η μελέτη εξέτασε στατικά, χαμηλής συχνότητας και υψηλής συχνότητας ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε, στα πεδία χαμηλής συχνότητας, όπως αυτά που παράγονται από τον ηλεκτροκινητήρα, το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος ή τη φόρτιση. Τα αποτελέσματα είναι καθησυχαστικά: ακόμη και όταν μετρήθηκαν βραχυπρόθεσμες κορυφές σε συγκεκριμένα σημεία – για παράδειγμα, κατά την εκκίνηση, το φρενάρισμα ή κατά τη χρήση της θέρμανσης καθισμάτων – όλες οι τιμές ήταν σημαντικά κάτω από τα διεθνή όρια. Ακόμη και αυτές οι σύντομες κορυφές, δεν υπερέβησαν τα εσωτερικά όρια αναφοράς του αμαξώματος.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι υψηλότερες εντάσεις πεδίου, μετρήθηκαν κυρίως στην περιοχή των ποδιών του οδηγού και του συνοδηγού – όπου διέρχονται τα καλώδια υψηλής τάσης. Παρ’ όλα αυτά, προσομοιώσεις που χρησιμοποιούν ανατομικά μοντέλα σώματος έδειξαν ότι ακόμη και για ιδιαίτερα ευαίσθητα άτομα, όπως εκείνα με ιατρικά εμφυτεύματα ή έγκυες γυναίκες, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την υγεία. Οι μετρήσεις κάλυψαν έντεκα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δύο υβριδικά PHEV – συμπεριλαμβανομένου ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης για σύγκριση – καθώς και τέσσερις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Αυτό παρέχει μια ευρεία βάση δεδομένων, που εκτείνεται πέρα ​​από τους μεμονωμένους τύπους οχημάτων.

ADAC: Ακόμα λιγότερη ακτινοβολία θα ήταν εύκολα εφικτή

Αυτή η μελέτη, παρέχει σημαντική επιστημονική υποστήριξη για την ηλεκτροκίνηση. Διαψεύδει σαφώς τις ανησυχίες σχετικά με την επιβλαβή ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, ανησυχίες που συχνά εκφράζονται και εκμεταλλεύονται οι αντίπαλοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό θα πρέπει να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πιθανών αγοραστών, που προηγουμένως δίσταζαν λόγω ανησυχιών, σχετικά με την πιθανή έκθεση σε ακτινοβολία.

Ταυτόχρονα, η ADAC προτείνει βελτιώσεις: Η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, θα πρέπει να λαμβάνεται περισσότερο υπόψη ήδη από τη φάση ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι εντάσεις πεδίου, θα μπορούσαν να μειωθούν περαιτέρω, μέσω βελτιστοποιημένης δρομολόγησης καλωδίων, έξυπνης διάταξης των εξαρτημάτων που μεταφέρουν ρεύμα και πιο ρεαλιστικών μεθόδων μέτρησης, κατά την έγκριση τύπου. 

Η «ηλεκτρο-υπερευαισθησία», δεν αποτελεί ούτε στο ελάχιστο, έγκυρο επιχείρημα κατά της ηλεκτροκίνησης. Αυτά είναι πολύ καλά νέα για τους οδηγούς: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν μόνο χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά με βάση αυτά τα δεδομένα, είναι επίσης αξιόπιστα ηλεκτρομαγνητικά συμβατά και λειτουργούν στο ίδιο μήκος κύματος, με άλλα μέσα μεταφοράς, όπως τα τρένα και το μετρό.

Πηγή: ADAC