Nissan GT-R: Γιατί καθυστερεί το ηλεκτρικό Supercar;

Η Nissan παγώνει τα σχέδια για ένα ηλεκτρικό GT-R, παρά τον ενθουσιασμό του Hyper Force. Ανακαλύψτε το γιατί

Ακούστε το άρθρο

Το σύγχρονο τοπίο των ηλεκτρικών supercars, αποδεικνύεται πιο πολυσύνθετο απ’ ό,τι φαινόταν αρχικά. Παρά τη θύελλα ενθουσιασμού που προκάλεσε το πρωτότυπο Hyper Force το 2023, η Nissan εμφανίζεται πλέον επιφυλακτική, ως προς την υλοποίηση ενός ηλεκτρικού GT-R. Αυτή η διστακτικότητα, εντάσσεται σε μια γενικότερη κίνηση της αγοράς, όπου αρκετές μάρκες επανεξετάζουν τις υψηλές φιλοδοξίες τους, για ηλεκτρικά μοντέλα κορυφαίων επιδόσεων.

Hyper Force: η φουτουριστική υπόσχεση της Nissan

Παρουσιασμένο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2023, το Hyper Force αποτέλεσε το πιο τολμηρό τεχνολογικό δείγμα της Nissan. Με ισχύ 1.341 ίππων και μια επαναστατική μπαταρία στερεάς κατάστασης, το πρωτότυπο έμπαινε απευθείας στο στόχαστρο των Porsche Taycan GTS, Audi e-tron GT και Tesla Model S Plaid. Η υπόσχεση ήταν ξεκάθαρη: επιτάχυνση κάτω από 3 δευτερόλεπτα στα 0–100 km/h και μια νέα τεχνολογική πλατφόρμα, ικανή να μεταμορφώσει την εμπειρία ενός ηλεκτρικού supercar. Η τεχνολογία των solid-state μπαταριών, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και μειωμένους χρόνους φόρτισης, έδινε στον κόσμο μια πρώτη ματιά στο μέλλον.

Όμως η αγορά ηλεκτρικών supercars… επιβραδύνει

Παρά τις εντυπωσιακές υποσχέσεις, η πραγματικότητα της αγοράς είναι πιο ψυχρή. Η Porsche Taycan κατέγραψε πτώση 49% στις πωλήσεις της το 2024, δείχνοντας ότι τα premium ηλεκτρικά high-performance μοντέλα, αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις.

Οι λόγοι είναι πολλοί:

Το υψηλό κόστος τα κάνει δυσπρόσιτα.

Η υποδομή γρήγορης φόρτισης παραμένει ανεπαρκής.

Η πραγματική αυτονομία σε απαιτητική οδήγηση παραμένει περιορισμένη.

Τα κορυφαία θερμικά supercars εξακολουθούν να αποτελούν ισχυρό ανταγωνισμό.

Η Nissan επιλέγει προσεκτική στάση

Ο Guillaume Cartier, υπεύθυνος προϊόντων της Nissan, δηλώνει ότι η εταιρεία «εξερευνά διάφορες επιλογές», για το μέλλον του GT-R. Η δήλωση, αν και διπλωματική, ουσιαστικά σημαίνει ότι κανένα συγκεκριμένο ηλεκτρικό GT-R, δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ανάπτυξη. Το πολυαναμενόμενο R36 παραμένει περισσότερο μια ιδέα παρά ένα πραγματικό project. Παρόμοια στάση υιοθετούν και άλλοι κατασκευαστές: η Porsche παρατείνει τη ζωή των μοντέλων εσωτερικής καύσης, ενώ η Polestar έχει παγώσει το ηλεκτρικό roadster της. Η βιομηχανία δείχνει να στρέφεται προς πιο ρεαλιστικές, βραχυπρόθεσμες επιλογές.

Δείτε ακόμα: Το Νέο Nissan Juke μπαίνει στη πρίζα!

Γιατί ένα ηλεκτρικό GT-R είναι τόσο δύσκολο;

Η «ηλεκτροποίηση» ενός GT-R δεν είναι απλή υπόθεση. Η αυθεντικότητα του αυτοκινήτου, βασίζεται σε χαρακτηριστικά, που δύσκολα μεταφέρονται σε ηλεκτρική μορφή:

Στοιχείο Τρέχουσα θερμική έκδοση Ηλεκτρική διαμόρφωση
Βάρος 1.760 κιλά +400–500 κιλά λόγω μπαταριών
Απόδοση στην πίστα Μεγάλη διάρκεια Γρήγορη θερμική υποβάθμιση
Ανατροφοδότηση ενέργειας Ανεφοδιασμός σε 3 λεπτά Φόρτιση 30–45 λεπτών
Ήχος/χαρακτήρας Εμβληματικός twin-turbo V6 Απόλυτη σιωπή

Η Nissan δεν θέλει να ρισκάρει την ιστορική ταυτότητα του GT-R, απλώς για να ακολουθήσει μια τάση που παραμένει αβέβαιη, στο κομμάτι των supercars.

Ένα μέλλον ακόμα θολό για το ηλεκτρικό «Godzilla»

Η εταιρεία στρέφει πλέον την προσοχή της στα ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής, αφήνοντας στην άκρη τα υπερ-εξειδικευμένα ηλεκτρικά sport projects. Ακόμη και η συνεργασία με τη Formula E, που προοριζόταν για την εξέλιξη ηλεκτρικών performance αυτοκινήτω, ίσως κατευθυνθεί αλλού.

Δείτε ακόμα: Η Nissan επαναφέρει το θρυλικό Skyline με νέα χαρακτηριστικά!

Η καθυστέρηση ενός ηλεκτρικού GT-R δείχνει μια ευρύτερη αλήθεια: η ενεργειακή μετάβαση δεν προχωρά το ίδιο, σε όλες τις κατηγορίες. Τα αστικά και οικογενειακά EV προχωρούν ομαλά, όμως τα supercars, παραμένουν δεμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο για πρακτικούς λόγους, όσο και για συναισθηματικούς. Το αν η Nissan θα επανέλθει κάποια στιγμή με ένα αμιγώς ηλεκτρικό GT-R ή αν ο θρυλικός Godzilla, θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από βενζίνη, είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα δείξει.

Πηγή: rouleur-electrique.fr