Το νέο Nissan Juke θα μπαίνει στη πρίζα

Το νέο Nissan Juke EV αναμένεται με σχεδίαση εμπνευσμένη από το Hyper Punk, πλατφόρμα CMF-EV, μπαταρίες 52–75 kWh και ισχύ έως 213 ίππους

Ακούστε το άρθρο

Η Nissan ετοιμάζεται να προχωρήσει στην παρουσίαση του ολοκαίνουργιου, πλήρως ηλεκτρικού Juke, το οποίο θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες της ανανεωμένης ηλεκτρικής της γκάμας για την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το μοντέλο θα πλαισιώσει τα Micra και Leaf, διατηρώντας το χαρακτηριστικό εκκεντρικό ύφος του υπάρχοντος Juke, ενώ ταυτόχρονα θα ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες της μάρκας.

Παρότι το νέο Juke EV θα μοιράζεται πολλά μηχανικά και τεχνολογικά στοιχεία με τη νέα γενιά Leaf, ιδιαίτερα όσον αφορά την πλατφόρμα και τα συστήματα ηλεκτροκίνησης, η Nissan θέλει να διατηρήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα, που έχει κάνει το Juke δημοφιλές από την πρώτη του εμφάνιση. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου, βασίζεται στην ιδέα ενός τολμηρού, εκφραστικού crossover, έστω και αν αυτό συνεπάγεται λιγότερο πρακτικό εσωτερικό, σε σχέση με πιο «συμβατικούς» ανταγωνιστές.

Η ιδέα αυτή ενισχύθηκε από το πρωτότυπο Hyper Punk, το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Κινητικότητας του Τόκιο το 2023. Το concept αυτό αποτέλεσε ένα σχεδιαστικό «εργαστήριο» για τους μηχανικούς της Nissan, και πολλά από τα στοιχεία του φαίνεται ότι θα περάσουν στην παραγωγή. Παράλληλα, πρωτότυπα δοκιμαστά οχήματα από τα ευρωπαϊκά τεχνικά κέντρα της ιαπωνικής φίρμας, έχουν ήδη εντοπιστεί σε δοκιμές στους δρόμους, δίνοντας μια πρώτη εικόνα του τι έρχεται.

Το Nissan Juke μπαίνει στη πρίζα

Σχεδίαση και αμάξωμα: ένα πιο τολμηρό Juke

Το ηλεκτρικό Juke θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, την ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποιούν τα Leaf και Ariya. Αυτό σημαίνει ότι οι βασικές διαστάσεις και το μεταξόνιο θα παραμείνουν αρκετά κοντά σε εκείνα του Leaf, καθώς η μπαταρία επιβάλλει συγκεκριμένες απαιτήσεις διαμόρφωσης.

Όμως, όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος ηλεκτροκίνησης της Nissan, Shunsuke Shigemoto, η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει σημαντική ευελιξία, ως προς την εξωτερική σχεδίαση. Το ύψος, οι αναλογίες και οι όγκοι του αμαξώματος, μπορούν να διαφοροποιηθούν σημαντικά, δημιουργώντας χώρο για ένα πιο συναισθηματικό και εκφραστικό προϊόν.

Έτσι, το νέο Juke EV θα διαθέτει ένα αμάξωμα με πιο έντονα στοιχεία, μεγαλύτερες ζάντες (πιθανόν έως 20 ίντσες), φαρδύτερα μετατρόχια και χαμηλότερη οροφή, δημιουργώντας μια εικόνα, που παραπέμπει περισσότερο στο πρωτότυπο Hyper Punk παρά στο σημερινό Juke. Η σχεδιαστική φιλοσοφία, βασίζεται στη χρήση πολυγωνικών επιφανειών και έντονων γραμμών, μια αισθητική που αντλεί ξεκάθαρη έμπνευση από τον κόσμο των video games.

Δείτε ακόμα: Nissan N6 PHEV: Νέο μεσαίο υβριδικό sedan κάνει ντεμπούτο στη Κίνα

Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα θα παραμείνουν αναγνωρίσιμα Juke, με τετράγωνα φώτα και ξεχωριστά LED ημέρας. Ωστόσο, η απουσία ανάγκης για μεγάλες εισαγωγές αέρα δίνει τη δυνατότητα στη Nissan να εξελίξει περισσότερο τη μάσκα, ενσωματώνοντας και φωτιζόμενο σήμα. Οι ελάχιστες εισαγωγές που απαιτούνται, θα τοποθετηθούν χαμηλά στον προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος, ο σχεδιασμός θα είναι πιο αεροδυναμικά εξελιγμένος από ποτέ. Η ουρά τύπου «kamm tail», με απότομη γραμμή στο τελείωμα του χώρου αποσκευών, θα συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης του αέρα. Τα πίσω φώτα θα υιοθετήσουν μια τρισδιάστατη, πολυγωνική μορφή, επηρεασμένη από το Hyper Punk. Η νέα αισθητική θα δημιουργεί μια εντελώς διαφορετική εικόνα από το Leaf, το οποίο διατηρεί πιο «κλασικές» γραμμές. Επιπλέον, το νέο Juke EV αναμένεται να διατεθεί σε πιο έντονα χρώματα και με στοιχεία αντίθεσης, ενισχύοντας τον νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Το Nissan Juke μπαίνει στη πρίζα

Εσωτερικό: ακόμη πιο εκκεντρικό από πριν

Στο εσωτερικό, η Nissan σκοπεύει να επαναφέρει την τολμηρή και πρωτότυπη αισθητική του πρώτου Juke. Το αρχικό μοντέλο είχε ιδιαίτερη ταυτότητα, με μοτοσικλετιστική κεντρική κονσόλα και αντισυμβατικό διάκοσμο. Ο Shigemoto δήλωσε ότι θέλει το νέο Juke EV να παραμείνει εξίσου εκφραστικό και ξεχωριστό.

Ενώ το σύστημα infotainment και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων θα θυμίζουν τα Leaf — με δύο οθόνες 14,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης και λογισμικό βασισμένο στην Google — το ύφος θα είναι τελείως διαφορετικό. Η Nissan εξελίσσει ένα πιο φουτουριστικό περιβάλλον, με έντονο ambient φωτισμό, πολύχρωμες επενδύσεις και τολμηρές γεωμετρικές φόρμες, δίνοντας μια αίσθηση που παραπέμπει στο κινηματογραφικό σύμπαν του Tron.

Κινητήρες, μπαταρίες και αυτονομία

Παρά τις σχεδιαστικές διαφορές, το Juke EV θα χρησιμοποιεί την ίδια γκάμα ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών με το νέο Leaf. Η παραγωγή τους θα γίνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, κάτι που ευθυγραμμίζεται με την προηγούμενη στρατηγική της Nissan.

Αναμένονται δύο διαθέσιμες μπαταρίες: 52 kWh και 75 kWh. Και οι δύο θα τροφοδοτούν έναν εμπρός τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα με απόδοση: 174 ίππους, ή 213 ίππους, ανάλογα με την έκδοση.

Η Nissan δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημες εκτιμήσεις για την αυτονομία του Juke EV. Ωστόσο, γνωρίζοντας ότι το Leaf με τη μπαταρία των 75 kWh πετυχαίνει έως και 680 km ανά φόρτιση, το Juke πιθανότατα θα βρίσκεται χαμηλότερα, λόγω λιγότερο αεροδυναμικού σχεδιασμού και μεγαλύτερων τροχών. Παρόλα αυτά, η αυτονομία αναμένεται να βρίσκεται σε επίπεδο ανταγωνιστικό για την κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV, εξασφαλίζοντας πρακτικότητα και άνεση στην καθημερινή χρήση.

Θέση στην αγορά και ανταγωνιστές

Εφόσον η Nissan τοποθετήσει το νέο Juke EV σε αντίστοιχη τιμή με τους κορυφαίους ανταγωνιστές του, το μοντέλο θα αντιμετωπίσει μοντέλα όπως: το Volvo EX30, το επερχόμενο Skoda Epiq και άλλα μικρά ηλεκτρικά crossover. Η έντονη σχεδιαστική ταυτότητα και η εξελιγμένη τεχνολογία, θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη διαφοροποίηση του Juke EV σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.

Πότε έρχεται;

Η επίσημη αποκάλυψη του νέου Nissan Juke EV έχει προγραμματιστεί για τα μεσα του 2026, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να φτάσουν στις εκθέσεις και στους πρώτους πελάτες στις αρχές του 2027. Μετά το Juke EV, η Nissan θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη του επόμενου ηλεκτρικού Qashqai, συνεχίζοντας την επέκταση της ηλεκτρικής της γκάμας. Παράλληλα, η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει ότι δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει εντελώς τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διατηρώντας τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των Juke και Qashqai για το άμεσο μέλλον.

Πηγή: autoexpress.co.uk