Volkswagen ID.Unyx 07: Το πρώτο μοντέλο με κινεζική ηλεκτρική αρχιτεκτονική

Η Volkswagen εγκαινιάζει το ID.Unyx 07, το πρώτο όχημα βασισμένο στην Κινεζική Ηλεκτρική Αρχιτεκτονική (CEA), σηματοδοτώντας νέα στρατηγική

Ακούστε το άρθρο

Η Volkswagen γράφει μια νέα σελίδα στην παρουσία της στην Κίνα, καθώς το πρώτο της μοντέλο που στηρίζεται στην Κινεζική Ηλεκτρική Αρχιτεκτονική (CEA), ετοιμάζεται να περάσει στη γραμμή παραγωγής στις 31 Δεκεμβρίου, στο εργοστάσιο της Volkswagen Anhui. Το όχημα, που φέρει την ονομασία ID.Unyx 07, αποτελεί όχι μόνο ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά και απόδειξη της ενισχυμένης κινεζικής επιρροής στον τρόπο ανάπτυξης των προϊόντων της γερμανικής εταιρείας. Η σχεδίαση και η εξέλιξή του, έγιναν κυρίως από κινεζική ομάδα, ακολουθώντας μια πλήρη αλυσίδα ανάπτυξης – από την ηλεκτρική αρχιτεκτονική, έως την ολοκλήρωση του οχήματος – μέσα σε μόλις 18 μήνες. Ένας χρόνος σημαντικά μικρότερος, από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά χρονοδιαγράμματα.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Han Sanchu, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Volkswagen Group China και CEO της Cariad China, επιβεβαίωσε πως η αρχιτεκτονική CEA, η οποία εξελίχθηκε από κοινού με την Xpeng, διαθέτει έναν σαφώς καθορισμένο οδικό χάρτη. Η πρώτη έκδοση, CEA 1.0, παρουσιάζεται φέτος, ενώ η έκδοση CEA 2.0 προγραμματίζεται για το 2027, με δυνατότητα υποστήριξης διαφορετικών τύπων κινητήρων. Ακόμη πιο προχωρημένη θα είναι η έκδοση CEA 3.0, που αναμένεται το 2029 και θα εισάγει βαθύτερη ενσωμάτωση με chips τύπου SOC, καθιερώνοντας έναν αναβαθμισμένο κύκλο ανάπτυξης κάθε δύο χρόνια.

Η σχέση συνεργασίας Volkswagen – Xpeng, ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023, όταν ο γερμανικός όμιλος επένδυσε 700 εκατομμύρια δολάρια, αποκτώντας το 4,99% της κινεζικής εταιρείας. Η στρατηγική αυτή συμμαχία, έχει διευρυνθεί σημαντικά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, καλύπτοντας από την πλατφόρμα CMP που απευθύνεται στην κινεζική αγορά, έως την παγκόσμια ηλεκτρική πλατφόρμα MEB της Volkswagen, πάνω στην οποία βασίζονται πολλά από τα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα της.

Η δομή και ο ρόλος της αρχιτεκτονικής CEA

Τον Απρίλιο του 2024, Volkswagen και Xpeng ανακοίνωσαν επίσημα την από κοινού ανάπτυξη της CEA, όπως επικυρώθηκε και με την υπογραφή των συμφωνιών τον Ιούλιο. Η νέα αυτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική, βασίζεται στη λογική του «περιφερειακού ελέγχου» και ενός σχεδιασμού που πλησιάζει στην έννοια του κεντρικού υπολογιστή. Αποτέλεσμα αυτής της φιλοσοφίας, είναι η μείωση των επιμέρους ελεγκτών του οχήματος κατά περίπου 30%, γεγονός που συμβάλλει τόσο στη μείωση του κόστους των συστημάτων, όσο και στην ενεργειακή τους αποδοτικότητα.

Η CEA υποστηρίζει προηγμένες δυνατότητες OTA ενημερώσεων, επιτρέποντας την αναβάθμιση λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης, καθώς και προηγμένων συστημάτων ψηφιακού πιλοτηρίου. Με αυτές τις δυνατότητες, η Volkswagen φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κινεζικής αγοράς, η οποία χαρακτηρίζεται από ραγδαία ανάπτυξη και έντονο ανταγωνισμό, στον τομέα των «έξυπνων» ηλεκτρικών οχημάτων.

Στρατηγική πολλαπλών συνεργασιών στην Κίνα

Η Volkswagen υιοθετεί μια πολυδιάστατη στρατηγική για να ενισχύσει το αποτύπωμά της στην Κίνα, συνδυάζοντας παραδοσιακές συνεργασίες και νέες τεχνολογικές συμμαχίες. Οι μακροχρόνιοι συνεταίροι της, όπως οι SAIC, FAW και JAC, συνεχίζουν να αποτελούν κρίσιμους πυλώνες της παρουσίας της στη χώρα. Παράλληλα, η γερμανική εταιρεία χτίζει νέες σχέσεις με τεχνολογικούς ηγέτες, όπως η Xpeng και η Horizon Robotics, σε μια προσπάθεια να επιταχύνει την τεχνολογική της αναβάθμιση.

Volkswagen ID.Unyx 07: Το πρώτο μοντέλο με κινεζική ηλεκτρική αρχιτεκτονική

Κατά την Ημέρα Τεχνολογίας της Xpeng τον Νοέμβριο, ο CEO He Xiaopeng ανακοίνωσε πως το νέο AI chip Turing, προϊόν ανάπτυξης της Xpeng, έχει επιλεγεί για χρήση σε μοντέλα της Volkswagen. Η συγκεκριμένη επιλογή υπογραμμίζει τη δέσμευση της VW να εξοπλίσει τη νέα γενιά οχημάτων της με ισχυρούς επεξεργαστές και δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης.

Η προχωρημένη συνεργασία με τη Horizon Robotics

Η συνεργασία με τη Horizon Robotics, έχει πλέον περάσει σε επόμενο επίπεδο. Στις 8 Δεκεμβρίου, στο Συνέδριο Οικοσυστήματος Τεχνολογίας Horizon 2025, ο Han Hongming – CEO της Carizon, της κοινοπραξίας Volkswagen-Horizon – αποκάλυψε ότι το νέο τσιπ που ετοιμάζει η Volkswagen, θα βασίζεται στην πιο πρόσφατη αρχιτεκτονική BPU της Horizon.

Το νέο αυτό τσιπ θα διαθέτει υπολογιστική ισχύ 500–700 TOPS, επαρκή για την υποστήριξη προηγμένων συστημάτων οράματος, αλλά και τη χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα, είναι ότι θα είναι πλήρως συμβατό με την αρχιτεκτονική CEA, ενισχύοντας τις δυνατότητες για συστήματα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου L2+, καθώς και για μελλοντικά συστήματα αυτόνομης οδήγησης, επιπέδων L3 και L4.

Η νέα εποχή R&D της Volkswagen στην Κίνα

Τα τελευταία τρία χρόνια, η Volkswagen έχει προχωρήσει σε σημαντικές αναδιαρθρώσεις όσον αφορά το επιχειρηματικό της μοντέλο και τον τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης. Στο επίκεντρο αυτών των αλλαγών, βρίσκεται η Volkswagen China Technology Company (VCTC), που λειτουργεί πλήρως από τον Ιανουάριο του 2024 στο Χεφέι. Το κέντρο αυτό έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο του ομίλου εκτός Γερμανίας, επιβεβαιώνοντας την αποφασιστικότητα της VW, να μεταφέρει σημαντικό κομμάτι της τεχνολογικής καινοτομίας της στην κινεζική αγορά.

Τα μελλοντικά πλάνα: πάνω από 30 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030

Βάσει της στρατηγικής που έχει χαράξει η εταιρεία, από το 2026 θα ξεκινήσει η παράδοση της πρώτης σειράς οχημάτων, που θα ενσωματώνουν την αρχιτεκτονική CEA και προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Έως το 2027, περισσότερα από 20 νέα ηλεκτρικά και «έξυπνα» μοντέλα, πρόκειται να παρουσιαστούν στην αγορά. Κοιτάζοντας ακόμη πιο μακριά, μέχρι το 2030, η Volkswagen σχεδιάζει να έχει διαθέσιμα περίπου 30 αμιγώς ηλεκτρικά και έξυπνα οχήματα, καλύπτοντας κάθε σημαντική κατηγορία και ανταποκρινόμενη στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η παρουσίαση του ID.Unyx 07 και η στρατηγική ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής CEA, φανερώνουν πως η Volkswagen έχει στραφεί δυναμικά προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την τεχνολογική συνεργασία, με κορυφαίες κινεζικές εταιρείες. Με στόχο την επιτάχυνση της καινοτομίας, τη μείωση του χρόνου ανάπτυξης και την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών της τοπικής αγοράς, η Volkswagen φαίνεται έτοιμη να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, στην πορεία της προς το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: carnewschina.com