Τα νέα ξεκινήματα δεν είναι ποτέ εύκολα, όμως το Smart #1 δείχνει ξεκάθαρα, ότι η μάρκα αφήνει οριστικά πίσω της την εικόνα των μικροσκοπικών διθέσιων πόλης. Το πρώτο της ηλεκτρικό compact SUV, αποτελεί μια φιλόδοξη προσπάθεια, με σύγχρονη σχεδίαση, ποιοτικό εσωτερικό και επιδόσεις που – τουλάχιστον στα χαρτιά – εντυπωσιάζουν.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με συρόμενο πίσω κάθισμα, που βελτιώνει την πρακτικότητα, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, προσφέρει άμεση απόκριση και καλή εκμετάλλευση της ενέργειας της μπαταρίας. Παράλληλα, το #1 ξεχωρίζει σχεδιαστικά, δείχνοντας πιο premium από πολλούς ανταγωνιστές.

Ωστόσο, κάτω από την κομψή επιφάνεια, υπάρχουν αδυναμίες. Η ρύθμιση ανάρτησης και πλαισίου, ειδικά στην πανίσχυρη έκδοση Brabus, δεν συμβαδίζει πλήρως με τις εντυπωσιακές επιδόσεις. Επιπλέον, το σύστημα infotainment και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, χρειάζονται περαιτέρω βελτίωση, καθώς συχνά αποσπούν την προσοχή.
Πλατφόρμα, εκδόσεις και ισχύς
Το Smart #1 βασίζεται στην πλατφόρμα SEA του ομίλου Geely, την ίδια που χρησιμοποιεί και το Volvo EX30. Διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας:
-
49 kWh (47 kWh ωφέλιμη) για τις εκδόσεις Pure και Pro
-
66 kWh (62 kWh ωφέλιμη) για τις Pro+, Premium και Brabus
Οι πισωκίνητες εκδόσεις αποδίδουν 268 PS, ενώ η κορυφαία Brabus χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και συνολική ισχύ 422 PS.
Επιδόσεις
-
0-100 χλμ./ώρα:
-
268 PS: 6,7 δευτερόλεπτα
-
Brabus 422 PS: 3,9 δευτερόλεπτα
-
-
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Οι επιδόσεις, ειδικά της Brabus, είναι εντυπωσιακές και ξεπερνούν αρκετά θερμικά SUV και hot hatch.
Οδηγική εμπειρία: γρήγορο αλλά όχι απόλυτα δεμένο
Στην πόλη, το Smart #1 είναι άνετο, αθόρυβο και ευέλικτο, με εξαιρετική ορατότητα και πολύ καλή αίσθηση, από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων κάνει την επιτάχυνση ομαλή και ξεκούραστη.

Σε επαρχιακό δρόμο όμως, αποκαλύπτονται τα μειονεκτήματα. Η μαλακή ανάρτηση προκαλεί έντονη κλίση αμαξώματος, ενώ τα αμορτισέρ δυσκολεύονται να ελέγξουν το βάρος – ειδικά στην Brabus που πλησιάζει τα 1.900 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι μια λιγότερο σταθερή και εμπνευσμένη οδήγηση, σε σχέση με ανταγωνιστές.

Η αναγεννητική πέδηση επίσης δεν είναι πάντα προβλέψιμη, ειδικά στη ρύθμιση «one-pedal», κάτι που δυσκολεύει την ομαλή οδήγηση. Σε αυτοκινητόδρομο, αντίθετα, το Smart #1 δείχνει πιο ήρεμο και ξεκούραστο, με χαμηλό θόρυβο κύλισης και καλή ποιότητα κύλισης σε σταθερές ταχύτητες.
Αυτονομία και φόρτιση
Η πραγματική αυτονομία κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση:
-
Pro 49 kWh: περίπου 310–320 χλμ.
-
Pro+ / Premium 66 kWh: έως 420–440 χλμ.
-
Brabus: περίπου 400 χλμ., λόγω αυξημένης ισχύος και τετρακίνησης
Σε ταχυφορτιστή DC:
-
10–80% σε περίπου 30 λεπτά
-
Ισχύς φόρτισης έως 130 kW (49 kWh) και 150 kW (66 kWh)
Σε οικιακό wallbox 7,4 kW, η πλήρης φόρτιση απαιτεί 7,5 έως 10 ώρες.
Εσωτερικό, τεχνολογία και πρακτικότητα
Το εσωτερικό ξεχωρίζει με μοντέρνο σχεδιασμό, φωτισμό 64 χρωμάτων και premium αίσθηση, αν και χαμηλά υπάρχουν σκληρότερα πλαστικά. Η κεντρική οθόνη αφής 12,8 ιντσών είναι εντυπωσιακή, αλλά το μενού θέλει εξοικείωση.

Οι χώροι είναι πολύ καλοί για την κατηγορία, χάρη στο μεταξόνιο 2.750 χλστ. και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 323 έως 986 λίτρα, με επιπλέον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το καπό, για τα καλώδια φόρτισης.
Τιμές Smart #1 (ενδεικτικές στη Βρετανία)
Pure / Pro 49 kWh: από 34.000 €
Pro+ 66 kWh: περίπου 43.000 €
Premium 66 kWh: περίπου 46.000 €
Brabus 66 kWh AWD: έως 52.000 €
Η έκδοση Brabus τοποθετείται τιμολογιακά απέναντι σε μεγαλύτερα και πιο «ώριμα» ηλεκτρικά SUV, κάτι που δημιουργεί εύλογους προβληματισμούς.
Συμπέρασμα
Το Smart #1 είναι ένα εντυπωσιακό πρώτο βήμα στη νέα εποχή της μάρκας. Προσφέρει δυνατές επιδόσεις, premium σχεδίαση και καλή πρακτικότητα, όμως οδηγικά δεν έχει ακόμα την ισορροπία που περιμένεις, ειδικά στις πιο ισχυρές εκδόσεις.
Πηγή: autoexpress.co.uk








