Η κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, αρχίζει επιτέλους να αποκτά πραγματικό ενδιαφέρον, με τη Renault και τη Citroën να ρίχνονται δυναμικά στη μάχη κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ στη Γαλλία. Από τη μία πλευρά, το νέο Renault Twingo Electric με τιμή εκκίνησης 19.490 ευρώ στην έκδοση Evolution και από την άλλη, το Citroën ë-C3 You Urban με αρχική τιμή 19.990 ευρώ. Και τα δύο μοντέλα φιλοδοξούν να κάνουν την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε ένα ευρύτερο κοινό, χωρίς σοβαρούς συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση. Ας δούμε λοιπόν την άποψη του Γαλλικού rouleur-electrique.fr, για αυτή τη μονομαχία! Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει ξεκάθαρα ότι αφουγκράζεται τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πάνω από 30.000 ευρώ, για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Ας δούμε αναλυτικά πού υπερέχει το καθένα.
Επιδόσεις και κινητήρες: πλεονέκτημα ισχύος για το ë-C3
Οι δύο αντίπαλοι ακολουθούν διαφορετική φιλοσοφία κάτω από το αμάξωμα. Το Renault Twingo Electric, εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 82 PS (60 kW), δίνοντας έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και στην ομαλή λειτουργία στην πόλη. Η επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,1 δευτερόλεπτα, χρόνος επαρκής για αστικές μετακινήσεις. Το Citroën ë-C3 απαντά πιο δυναμικά, με ηλεκτροκινητήρα 113 PS, τον ίδιο που χρησιμοποιείται και στις εκδόσεις με μεγαλύτερη μπαταρία. Το αποτέλεσμα είναι σαφώς καλύτερες επιδόσεις, με 0–100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα, κάτι που γίνεται αισθητό σε προσπεράσεις και σε κίνηση εκτός πόλης.
Βασικά τεχνικά στοιχεία:
-
Μέγιστη ταχύτητα Twingo Electric: 130 χλμ./ώρα
-
Μέγιστη ταχύτητα ë-C3: 125 χλμ./ώρα
-
Κίνηση: εμπρός
-
Κιβώτιο: μονής σχέσης (reduction gear)
Το ë-C3 υπερέχει σε ισχύ, ενώ το Twingo ποντάρει σε πιο χαλαρό και ευχάριστο χαρακτήρα στην πυκνή αστική κυκλοφορία.
Αυτονομία και φόρτιση: μικρό αλλά ουσιαστικό προβάδισμα Renault
Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν μπαταρίες τεχνολογίας LFP (φωσφορικού σιδήρου-λιθίου), επιλογή που μειώνει το κόστος και αυξάνει τη μακροχρόνια αντοχή. Το Citroën ë-C3 διαθέτει μπαταρία 30 kWh, ενώ το Twingo Electric αξιοποιεί ωφέλιμη χωρητικότητα 27,5 kWh. Παρά τη μικρότερη μπαταρία, το Renault εμφανίζει σαφώς καλύτερη αυτονομία, με 263 χλμ. κατά WLTP, έναντι 213 χλμ. του ë-C3. Η διαφορά αυτή οφείλεται στη χαμηλότερη κατανάλωση και στη βελτιστοποιημένη διαχείριση ενέργειας του Twingo.
Φόρτιση:
-
Twingo Electric: φορτιστής AC 6,6 kW στάνταρ
-
ë-C3: φορτιστής AC 7,4 kW στάνταρ
Στον προαιρετικό εξοπλισμό, το ë-C3 χρεώνει 400 ευρώ για AC 11 kW ή 500 ευρώ για DC 30 kW, χωρίς δυνατότητα συνδυασμού. Η Renault προσφέρει το πακέτο Advanced Charge με 500 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει AC 11 kW, DC 50 kW και αμφίδρομη φόρτιση (V2L και V2G), δίνοντας ξεκάθαρο τεχνολογικό πλεονέκτημα. Όλα αυτά στη χώρα παραγωγής τους.
Εξοπλισμός και τεχνολογία: το Twingo περνά μπροστά
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και σύστημα παρακολούθησης οδηγού. Το ë-C3 προσφέρει χειροκίνητο κλιματισμό και βάση smartphone, αντί για κανονική οθόνη infotainment. Λειτουργική λύση, αλλά με εμφανείς συμβιβασμούς. Το Renault Twingo Electric ξεχωρίζει χάρη στην οθόνη αφής 10,1 ιντσών με υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, προσφέροντας πιο σύγχρονη εμπειρία συνδεσιμότητας.
Χώροι και πρακτικότητα: υπέρ του Citroën
Το Citroën ë-C3 έχει σαφές πλεονέκτημα στους χώρους, με μήκος 4,01 μ. και πέντε θέσεις, έναντι των 3,79 μ. και τεσσάρων θέσεων του Twingo. Προσφέρει μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και καλύτερη καταλληλότητα για οικογενειακή χρήση. Το Twingo, ωστόσο, αντισταθμίζει με συρόμενα πίσω καθίσματα και αναδιπλούμενη πλάτη 50/50, στοιχεία που απουσιάζουν από τη βασική έκδοση του ë-C3. Επιπλέον, διαθέτει ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα οδηγού, κάτι που δεν προσφέρεται στο Citroën.
Τελική αξιολόγηση
Η διαφορά τιμής των 500 ευρώ υπέρ του Renault Twingo Electric, ουσιαστικά εξισορροπείται αν ληφθεί υπόψη ο προαιρετικός εξοπλισμός φόρτισης. Το Renault υπερέχει σε αυτονομία και τεχνολογία, ενώ το Citroën ë-C3 κερδίζει σε χώρους και επιδόσεις. Με τις κρατικές επιδοτήσεις στη Γαλλία, η τελική τιμή και των δύο μπορεί να πέσει κάτω από τα 15.000 ευρώ, καθιστώντας τα ιδιαίτερα ελκυστικά για αστική χρήση.
Συμπέρασμα:
-
Επιλέξτε Citroën ë-C3 αν προτεραιότητά σας είναι οι χώροι και η ισχύς.
-
Επιλέξτε Renault Twingo Electric αν θέλετε μεγαλύτερη αυτονομία και πιο προηγμένη τεχνολογία.
Και στις δύο περιπτώσεις, μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φέρνουν την ηλεκτροκίνηση ένα βήμα πιο κοντά στην καθημερινότητα όλων.
Πηγή: rouleur-electrique.fr





