Οι Hyunjoo Jin, Mike Spector και David Shepardson ανέλυσαν στο Reuters το πως οι ρυθμιστικές αρχές καλούνται να διευθετήσουν τα ζητήματα ασφαλείας που σχετίζονται με το σύστημα Autopilot της Tesla.
Ένας αμερικανικός οργανισμός, ο οποίος κάνει συστάσεις, αλλά δεν διαθέτει εξουσία, ώστε να επιβάλει περιορισμούς, έχει προτρέψει προηγουμένως τις ρυθμιστικές αρχές στην Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Κυκλοφοριακής Ασφάλειας (NHTSA) να διερευνήσουν το σύστημα Autopilot και τις πιθανότητες να γίνεται κακή χρήση του από τους οδηγούς, καθώς και τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια μετά από μια σειρά ατυχημάτων που σχετίζονται με την συγκεκριμένη τεχνολογία.
Το Autopilot είναι μια προηγμένη λειτουργία υποστήριξης του οδηγού που σήμερα δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα
«Εστιάζουμε στην καινοτομία και στην ασφάλεια, και βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου αυτή η τάση δεν θα αλλάξει πλέον εύκολα», δήλωσε η νέα πρόεδρος του NTSB, Jennifer Homendy, σε συνέντευξή της στο Reuters.
Η Homendy είπε ότι δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ του αυτόματου πιλότου της Tesla και των αυστηρότερων συστημάτων αυτόματου πιλότου που χρησιμοποιούνται στην αεροπορία, τα οποία περιλαμβάνουν εκπαιδευμένους πιλότους, κανόνες για την αντιμετώπιση της κόπωσης και τεστ για ναρκωτικά και αλκοόλ.
Διαβάστε επίσης: Οι ΗΠΑ διεξάγουν νέα έρευνα για το σύστημα Autopilot της Tesla
Ο αυτόματος πιλότος είναι μια προηγμένη λειτουργία υποστήριξης του οδηγού της οποίας η τρέχουσα έκδοση δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα, όπως αναφέρει η εταιρεία στον ιστότοπό της.
Η Tesla επισημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να κρατούν το τιμόνι και να διατηρούν τον έλεγχο των οχημάτων τους, πριν ενεργοποιήσουν το εν λόγω σύστημα.
Τα ζητήματα που έχει το Autopilot της Tesla σχετικά με τη σωστή του λειτουργία σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης
Τα περισσότερα από τα ατυχήματα που διερευνώνται, συνέβησαν κατά τη διάρκεια της νύχτας ή σε συνθήκες που δημιουργούσαν περιορισμένη ορατότητα, όπως το έντονο ηλιακό φως, σύμφωνα με δήλωση του NHTSA.
Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες του Autopilot να λειτουργεί σωστά σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης, σύμφωνα με τους ειδικούς της αυτόνομης οδήγησης.
Η δράση των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών ασφάλειας
Από το 2016, οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας αυτοκινήτων έχουν στείλει χωριστά 33 ειδικές ομάδες διερεύνησης ατυχημάτων για να εξετάσουν τα ατυχήματα της Tesla που αφορούσαν σε 11 νεκρούς και στα οποία υπήρχαν υποψίες ότι χρησιμοποιήθηκαν προηγμένα συστήματα βοήθειας οδηγού. Το NHTSA έχει ήδη αποκλείσει τη χρήση του Autopilot σε τρία από αυτά τα ατυχήματα.
Η τρέχουσα έρευνα της NHTSA για τον αυτόματο πιλότο ουσιαστικά ανοίγει το ερώτημα, εάν η τεχνολογία είναι ασφαλής.
Το ερώτημα αυτό αντιπροσωπεύει την τελευταία σημαντική πρόκληση της εταιρείας για τον Elon Musk, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla, όπου η ανάπτυξη των αυτόνομων αυτοκινήτων της, την βοήθησε να γίνει η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Η Tesla χρεώνει τους πελάτες έως και 10.000 δολάρια για προηγμένες δυνατότητες βοήθειας οδηγού, όπως η αλλαγή λωρίδας, με την υπόσχεση ότι τελικά θα προσφέρει αυτόνομη ικανότητα οδήγησης στα αυτοκίνητά τους με τη χρήση κάμερας και προηγμένου λογισμικού.
Ο Elon Musk, ο πρωτοπόρος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχει αγωνιστεί σκληρά για να υπερασπιστεί το Autopilot τόσο από τις κακές κριτικές, όσο και από τις ρυθμιστικές αρχές.
Διαβάστε επίσης: Το Autopilot βάζει σε περιπέτειες την Tesla – Έρευνες των ΗΠΑ για υπαιτιότητα σε δυστυχήματα
Συνέχισε μάλιστα να λανσάρει αυτό που η Tesla ονομάζει beta-ή ημιτελή-έκδοση ενός συστήματος “Full Self-Driving” που εξελίσσεται μέσω αναβαθμίσεων του λογισμικού.
“Ορισμένοι κατασκευαστές πρόκειται να κάνουν πολλά για να πουλήσουν ένα αυτοκίνητο και η κυβέρνηση πρέπει να περιορίσει αυτή την τάση”, δήλωσε ο Homendy του NTSB.