Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαμορφώνουν το μέλλον και αρκετά από αυτά είναι μπροστά από την εποχή τους. Αυτό ισχύει και για τα ιστορικά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία, και αυτά με τη σειρά τους, ήταν μπροστά από την εποχή τους. Μάλιστα, κάποιος θα μπορούσε να τα χαρακτηρίσει ως τα «Tesla» εκείνης της περιόδου.
Το ιστορικό CitiCar είναι ένα από αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που όταν βγήκαν στους δρόμους «χάραξαν» τη δική τους πορεία στην ηλεκτροκίνηση.
Η «γέννηση» του CitiCar
Τη δεκαετία του ’60, ένας πωλητής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ο Bob Beaumont, αποφάσισε πως το «κακό» με την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων – πετρέλαιο και βενζίνης – για την κίνηση των αυτοκινήτων έπρεπε να σταματήσει.
Έτσι, πούλησε την αντιπροσωπεία που είχε και δεσμεύτηκε να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ο κόσμος θα αγαπήσει, πιστεύοντας πως με αυτόν τον τρόπο η ανάγκη για πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα μειωνόταν!
Αποτέλεσμα των πλάνων του ήταν η δημιουργία του CitiCar, το οποίο σχεδιαζόταν και υπήρχε στην παραγωγή από το 1974 έως το 1977.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατασκεύαζε η Sebring-Vanguard, μία εταιρεία στη Φλόριντα, την οποία είχε ιδρύσει ο Beaumont.
Εμπνευσμένο, σχεδιαστικά, από τα αυτοκινητάκια του γκολφ, το CitiCar ήταν ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο, το οποίο είχε ως στόχο να είναι ένα μικρό μέσο μεταφοράς των ανθρώπων.
Το κλασσικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρήχθη σε τρία μοντέλα, τα οποία ξεχώριζαν εύκολα μεταξύ τους, από τις κάθετες γραμμές στο εμπρός και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, καθώς και από το σχέδιο της οροφής. Ήταν ένα δίπορτο, διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο… τσέπης!
Το SV/36
Το SV/36 έκανε το ντεμπούτο του το 1974 στο Electric Vehicle Symposium, το οποίο διεξήχθη στην Ουάσιγκτον. Διέθετε ένα πακέτο έξι μπαταριών 36V και έναν ηλεκτροκινητήρα 1,9kWh.
Η αυτονομία του ήταν, περίπου, 56 χλμ. και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 45 χλμ./ώρα.
Το SV/48
Λίγο μετά το λανσάρισμα του SV/36, το αναβαθμισμένο SV/48 έκανε την εμφάνισή του, υποσχόμενο καλύτερες επιδόσεις, όσον αφορά στη δύναμη και την ταχύτητα.
Το SV/48 διέθετε οκτώ μπαταρίες και έναν ηλεκτροκινητήρα 2,6kWh. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη αυτονομία 64 χλμ και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 60 χλμ./ώρα. Το 1975 ο Beaumont κατασκεύασε ένα roadster SV/48.
To 1/2 model του 1976
Στις αρχές του 1976, η Sebring-Vanguard άρχισε να κατασκευάζει μία τροποποιημένη εκδοχή, γνωστή και ως «Μεταβατική» ή «1976 1/2 CitiCar».
Η κυριότερη διαφορά αυτού του μοντέλου με τα προηγούμενα ήταν ο μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας των 4,5kWh, καθώς και η τοποθέτησή του στον εμπρός άξονα του οχήματος.
Σχεδιαστικά δεν υπέστη μεγάλες αλλαγές, εάν εξαιρέσουμε τις πόρτες και τα παράθυρα.
Πως κατέληξε το όραμα του Bob Beaumont
Μεταξύ του 1974 και 1977 παρήχθησαν 2.600 CitiCar, κατατάσσοντας την Sebring-Vanguard τον έκτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, πίσω από τις GM, Ford, Chrysler, AMC και Checker Motors Corporation.
Η τιμή του κυμαινόταν στα 3.000 δολάρια και ήταν χαμηλότερη από ένα μέσο θερμικό αυτοκίνητο εκείνης της περιόδου. Μάλιστα, σημείωσε καλές πωλήσεις.
Όταν, όμως η πετρελαϊκή κρίση του ’70 σταμάτησε, οι πωλήσεις του CityCars μειώθηκαν. Η εταιρεία δήλωσε πτώχευση στα τέλη του 1977 και βγήκε σε πλειστηριασμό.
Ο Frank Flowers, της Commuter Vehicles Inc., απέκτησε το μεγαλύτερο μέρος της γραμμής παραγωγής και τα ανταλλακτικά της Sebring-Vanguard.
Το αυτοκίνητο επανασχεδιάστηκε και ονομάστηκε ComutaCar. Το μοντέλο, υπό τη νέα ιδιοκτησία, παρήχθη από το 1979 έως και το 1982, όποτε σταμάτησε η παραγωγή του.
Διαβάστε επίσης: Αυτός είναι ο πιο αργός αγώνας dragster ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο