Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Πόση ενέργεια θα καταναλώνουν;

Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει την δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δίκτυο.

Ακούστε το άρθρο

ητκλεΚαθώς η ΕΕ στοχεύει στην απαγόρευσης της πώλησης οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030, οι οδηγοί ουσιαστικά θα έχουν τρεις επιλογές στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Είτε θα είναι υβριδικά plug-in, είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είτε όχημα με κυψέλες υδρογόνου. Μάλιστα, η τεχνολογία του τελευταίου αρχίζει σταδιακά να ανεβαίνει.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών ή οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου τα επόμενα χρόνια όπως όλα δείχνουν θα κυριαρχήσουν.

Σήμερα, αναλύοντας τα δεδομένα των πωλήσεων, περισσότερα από 4 εκατομμύρια PHEV και BEV κυκλοφορούν στους δρόμους. Μάλιστα, το 2030 αυτός ο αριθμός θα ξεπεράσει τα 125 εκατομμύρια.

Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν μόνο το 2,6% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων.

Μέχρι οι πωλήσεις να φθάσουν στο 15%, όλα τα ηλεκτρικά δίκτυα δεν θα αντιμετωπίσουν κάποια προβλήματα.

Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν προβληματίζει τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως

Μέχρι το 2035 οι επιπτώσεις από την μεγαλύτερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα επηρεάσει τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με έρευνα του Blοomberg News Energy Finance.

Με δεδομένο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν παραγωγικούς και οικονομικούς ηλεκτροκινητήρες, η μέση κατανάλωση ενέργειας για τα 100 χιλιόμετρα φτάνει κοντά στις 15 ΚWh.

Να σημειώσουμε ότι ενώ οι κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου μετατρέπουν το 35% της ενέργειας σε κινητήρια δύναμη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτάνει το 90% ίσως και παραπάνω.

Αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάσουν το 80% θα υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας

Έρευνες έχουν δείξει ότι αν το 80% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων γίνουν ηλεκτρικά αυτό θα οδηγούσε σε συνολική αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 10-15%.

Μέχρι στιγμής, η είσοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά είναι σταδιακή και προβλέψιμη. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.

Από την άλλη, και οι πάροχοι επενδύουν σημαντικά ποσά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας υποδομής.

Το μέλλον της αμφίδρομης παροχής ενέργειας ηλεκτρικού οχήματος – δικτύου

Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να συμβάλλει στην προώθηση ενέργειας στο εκάστοτε δίκτυο. Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει την δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από το όχημα στο δίκτυο.

Έτσι, σε ώρες υψηλής ζήτησης ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να πουλάει την ενέργεια και λίγο αργότερα σε ώρες που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση να την αντικαθιστά σε μικρότερη τιμή.

Επιπλέον, η ικανότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσανατολίζεται να περιλαμβάνει συλλέκτες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας.

Οι Γερμανοί «αγκαλιάζουν» την ηλεκτροκίνηση

Το 2040 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να τροφοδοτήσουν το 1/3 της Φινλανδίας

Μέχρι το 2040, τα ηλεκτρικά οχήματα θα προσθέσουν έως και 30TWh ενέργειας στο δίκτυο.

Και για να καταλάβουμε το μέγεθος της ενέργειας, η Φινλανδία το 2019 κατανάλωσε 86ΤWh ηλεκτρικής ενέργειας.

Σήμερα σε όλα τα δίκτυα του κόσμου γίνεται μεγάλη προσπάθεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Οι εταιρείες θέλουν να απαλλαγούν από τις μεγάλες εκπομπές άνθρακα.

Τέλος, αυτό στην ΕΕ, το 58% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι ουδέτερη από άνθρακα. Προφανώς, αυτό θα έχει ως συνέπεια το 2030, τα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν ακόμη πιο «πράσινα». Και αυτό διότι θα χρησιμοποιούν περισσότερη ενέργεια που από ανανεώσιμες πηγές.

abb_img