Ο Δήμος Αθηναίων διαψεύδει με ανακοίνωσή του, σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» με τίτλο «Μεγαλεπήβολα σχέδια από Κώστα Μπακογιάννη για μια Αθήνα ανυπόφορη πόλη» και στο οποίο αναφέρεται ότι στις προθέσεις και σχεδιασμούς της Δημοτικής Αρχής της πρωτεύουσας είναι διόδια στις εισόδους της Αθήνας, επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στις γειτονιές, επαναφορά του σχεδίου πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και αντιδρόμησης της Ακαδημίας κ.α.
Να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα, κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής συνέντευξης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, απάντησε ότι θα μπορούσε να υπάρχει στο τραπέζι για το μέλλον κάποιο περιβαλλοντικό τέλος, επισημαίνοντας ότι αυτή είναι μία γενικότερη πολιτική κατεύθυνση στην Ευρώπη, στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Αργότερα, η κυβέρνηση απάντησε, μέσω του εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, ο οποίος ξεκαθάρισε πως «Δεν υπάρχει σκέψη για εφαρμογή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας».
«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να εφαρμοστεί κανένα τέλος διέλευσης στο κέντρο της Αθήνας», τόνισε στη συνέχεια στην ομιλία του στο συνέδριο Olympia Forum II, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν τίθεται ζήτημα επιβολής διοδίων στον Δακτύλιο, ενώ επισήμανε ότι προωθείται η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος.
Σήμερα, ένα δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» επαναφέρει στο δημόσιο λόγο το μέτρο των διοδίων στην Αθήνα.
Τι απαντά ο Δήμος Αθηναίων για το δημοσίευμα
«Ούτε διόδια, ούτε πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, ούτε Rethink Athens ξανά» δεν προβλέπεται, δηλώνει κατηγορηματικά στη σχετική ανακοίνωση ο Δήμος Αθηναίων.
«Το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών μόνο απογοήτευση και έκπληξη προκαλεί για την επιμονή της σε μια ανέξοδη αντιπολίτευση εις βάρος της οικολογίας, της προόδου, της επιστήμης, αλλά και της λογικής» υπογραμμίζει στην ανακοίνωση και το χαρακτηρίζει «βαθιά συντηρητικό και οπισθοδρομικό στην πράξη».
Επίσης, ότι «κωφεύει στα κελεύσματα της επιστήμης, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους της κλιματικής κρίσης και αρνείται την πρόοδο που συντελείται σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα και θέλει τις πόλεις να σχεδιάζονται γύρω από τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο, με μακρόπνοο όραμα που ξεπερνά τις θητείες των δημοτικών αρχών.
Είναι φανερό ότι η αριστερά της οικολογίας και της προόδου έχει δώσει τη θέση της στην αναχρονιστική και οπισθοδρομική λογική του «ναι αυτοί, όχι εμείς», χάνοντας έτσι την ιδεολογική μάχη με τον εαυτό της. Και είναι κρίμα, διότι η κοινωνία μάς χρειάζεται ενωμένους σε ένα τόσο μεγάλο θέμα.
Με υπευθυνότητα σάς προτείνουμε να βρείτε άλλα θέματα για να μας εγκαλείτε -η βιωσιμότητα των πόλεων είναι πολύ σοβαρό θέμα για τα μικροπολιτικά σας παιχνίδια» τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων.
Ακόμη, στην ανακοίνωση της, η Δημοτική Αρχή του Κώστα Μπακογιάννη υπογραμμίζει ότι «το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών δεν είναι δική μας εφεύρεση», αλλά «θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Πρόκειται, προσθέτει, για «ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα».
Ο Δήμος Αθηναίων δεν μελετά, δεν συζητά, δεν σχεδιάζει δεν μπορεί να βάλει διόδια, αναφέρει η ανακοίνωση
Στην απάντηση του, ο Δήμος Αθηναίων διαβεβαιώνει ότι «δεν μελετά, δεν συζητά, δεν σχεδιάζει -και όλοι γνωρίζουν ότι- δεν μπορεί να βάλει διόδια στις εισόδους της πόλης. Δεν έχει ούτε τη βούληση, ούτε τη δικαιοδοσία».
Επίσης, ότι «δεν υπήρξε ποτέ ούτε ως σχέδιο, ούτε ως σκέψη η αντιδρόμηση της Ακαδημίας ή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου» όπως και ότι «δεν υπάρχει κανένα θέμα επιστροφής του σχεδίου Rethink Athens».
Εξάλλου, σημειώνει στην αποψινή του συνεδρίαση, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας «καλείται να εγκρίνει την ανάπλαση της Πανεπιστημίου που βάσει σχεδίου (ήδη δημοσιευμένου) διατηρούνται και οι 4 λωρίδες κυκλοφορίας».
Η Δημοτική Αρχή υπενθυμίζει ότι το ΣΒΑΚ της Αθήνας «άρχισε να εκπονείται το καλοκαίρι του 2019, ενώ τον Ιανουάριο του 2020 (15/1) σε ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης αναφέρεται ότι το Σχέδιο θέτει «ένα πλαίσιο ολιστικού και διεπιστημονικού σχεδιασμού της μετακίνησης πολιτών και εμπορευμάτων στην πόλη.
Με την κατάλληλη αξιοποίηση, το ΣΒΑΚ ανοίγει το δρόμο για τολμηρές παρεμβάσεις, με επίκεντρο την ποιότητα ζωής και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δίνει μια ευκαιρία για εφαρμογή δραστικών αλλαγών στο αστικό περιβάλλον.
Τέλος, αναφέρει «στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ελπίζουμε η. δήθεν αποκάλυψη για το ΣΒΑΚ να μη χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι από τις δημοτικές παρατάξεις, προκειμένου να αποσείσουν την ευθύνη έναντι των Αθηναίων να ταχθούν ξεκάθαρα υπέρ ή κατά του Σχεδίου ανάπλασης της Πανεπιστημίου».