Audi και Carlos Sainz έγραψαν ιστορία στο Ράλλυ Ντακάρ 

Ο Carlos Sainz, με συνοδηγό τον Lucas Cruz, κέρδισαν την τρίτη ειδική διαδρομή του εφετινού Ράλλυ Ντακάρ, με ένα Audi RS Q e-tron.

Ακούστε το άρθρο

Ο Carlos Sainz, με συνοδηγό τον επίσης Ισπανό Lucas Cruz, οδηγώντας ένα Audi RS Q e-tron, κέρδισαν την τρίτη ειδική διαδρομή του εφετινού Ράλλυ Ντακάρ.

Είναι ένα μοναδικό επίτευγμα, καθώς πρώτη φορά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κατακτά την πρώτη θέση σε μία ειδική διαδρομή. Και μάλιστα ενός τόσο σκληρού και εμβληματικού αγώνα, όπως είναι το Ράλλυ Ντακάρ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και μόνο η συμμετοχή της γερμανικής μάρκας στο Ράλλυ Ντακάρ με τρία πρωτότυπα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με μετατροπέα ενέργειας, είχε κριθεί παράτολμη, πόσω μάλλον η φιλοδοξία για μια νίκη σε μία από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα.

Για πρώτη φορά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κερδίζει ειδική διαδρομή ενός τέτοιου αγώνα

Audi RS Q e-tron

Η κατάκτηση της νίκης στη συγκεκριμένη ειδική διαδρομή είχε και συμβολική αξία για τον Carlos Sainz, καθώς είναι η 40η στην πολυετή  καριέρα του δις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλλυ.

Μάλιστα, υπάρχει ένας επιπλέον συμβολισμός. 40 χρόνια μετά τις τρεις νίκες που πέτυχε το 1982 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ η Michèle Mouton, στο τιμόνι ενός Audi Quattro. Ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που επίσης άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκίνησης.  

 

Το συνολικής ισχύος 288 kW (392 PS) RS Q e-tron, είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που προέρχεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις που ήταν απαραίτητες για τη συμμετοχή του ειδικά στο Ράλλυ Ντακάρ.

Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας. Αυτή χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται κατά το φρενάρισμα.

Team Audi Sport

Υπάρχει μία και μόνη σχέση μετάδοσης. Το λογισμικό αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων. Έτσι δημιουργεί ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, με πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh.

Αγωνιστικό με κυψέλες υδρογόνου στο ράλι Ντακάρ

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, σε ανώμαλη επιφάνεια όπως αυτές που χαρακτηρίζουν τον αγώνα.  Η μέγιστη ταχύτητα του RS Q e-tron είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα. 

Να σημειώσουμε ότι στην ίδια ειδική διαδρομή, τα άλλα δύο RS Q e-tron  τερμάτισαν στην 3η και 5η θέση αντίστοιχα. Με πληρώματα τους Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger και Mattias Ekström/Emil Bergkvist

abb_img