Η Audi και ο Carlos Sainz έγραψαν ιστορία στο Ράλλυ Ντακάρ 

Ιστορικές στιγμές για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό που έχει μπει πλέον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Ο Carlos Sainz, με συνοδηγό τον επίσης Ισπανό Lucas Cruz, οδηγώντας ένα RS Q e-tron, κέρδισαν την τρίτη ειδική διαδρομή του εφετινού Ράλλυ Ντακάρ.

Πρόκειται για ένα μοναδικό επίτευγμα, καθώς πρώτη φορά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κατακτά την πρώτη θέση σε μία ειδική διαδρομή ενός τόσο σκληρού και εμβληματικού αγώνα, όπως είναι το Ράλλυ Ντακάρ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και μόνο η συμμετοχή της Audi στο Ράλλυ Ντακάρ με τρία πρωτότυπα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με μετατροπέα ενέργειας, είχε κριθεί παράτολμη, πόσω μάλλον η φιλοδοξία για μια νίκη σε μία από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα.

Για πρώτη φορά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κερδίζει ειδική διαδρομή ενός τέτοιου αγώνα

Audi RS Q e-tron

Η κατάκτηση της νίκης στη συγκεκριμένη ειδική διαδρομή είχε και συμβολική αξία για τον Carlos Sainz, καθώς είναι η 40η στην πολυετή  καριέρα του δις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλλυ.

Μάλιστα, υπάρχει ένας επιπλέον συμβολισμός, καθώς επιτυγχάνεται 40 χρόνια μετά τις τρεις νίκες που πέτυχε το 1982 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ η Michèle Mouton, στο τιμόνι ενός Audi Quattro, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που επίσης άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκίνησης.  

Carlos Sainz

Το συνολικής ισχύος 288 kW (392 PS) RS Q e-tron, είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που προέρχεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις που ήταν απαραίτητες για τη συμμετοχή του ειδικά στο Ράλλυ Ντακάρ.

Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας (δίλιτρος TFSI προερχόμενος από το DTM) και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση, ενώ η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται κατά το φρενάρισμα.

Team Audi Sport

Υπάρχει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh.

Αγωνιστικό με κυψέλες υδρογόνου στο ράλι Ντακάρ

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, σε ανώμαλη επιφάνεια όπως αυτές που χαρακτηρίζουν τον αγώνα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του RS Q e-tron είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα. 

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην ίδια ειδική διαδρομή, τα άλλα δύο RS Q e-tron με πληρώματα τους Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger και Mattias Ekström/Emil Bergkvist τερμάτισαν στην 3η και 5η θέση αντίστοιχα.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!