Παράλληλα με το νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα προκηρυχθεί ειδικό πρόγραμμα για αντικατάσταση ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά. Αυτό ανακοίνωσε χθες ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.
Ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι ο προηγούμενος κύκλος του προγράμματος πέτυχε την υπερκάλυψη του στόχου για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα, το εν λόγω στόχο προβλέπει ο ενεργειακός και κλιματικός σχεδιασμός.
Το επόμενο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα ενισχύει με 22.500 ευρώ για ταξί
Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν πέρυσι τις 6.967. Αυτός ο αριθμός, δηλαδή, αποτελεί νέο ρεκόρ, έναντι στόχου για 3750 και 480 ταξινομήσεων το 2019.
Στο πλαίσιο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υπέβαλαν αίτηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δικύκλου ή ποδηλάτου περισσότεροι από 18.000 πολίτες.
Το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τόσο από φυσικά πρόσωπα όσο και από επιχειρήσεις. Επιπλέον, για τα ταξί θα προβλέπει ενίσχυση ύψους 22.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με παράλληλη απόσυρση του υφιστάμενου.
Το Tesla Model 3 και η έρευνα του Εθνικού Εργαστηρίου του Αϊντάχο
Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Εργαστήριου του Αϊντάχο η Αθήνα ανήκει στον χάρτη των πόλεων όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αυτονομία.
Η έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο σε αρκετές πόλεις του κόσμου, έγινε με ένα Tesla Model 3. Οι ερευνητές οδηγήσαν το όχημα με τις ίδιες συνθήκες, με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και το ίδιο ποσοστό ενέργειας σε διάφορες πόλεις του πλανήτη.
Στην Αθήνα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μοντέλο διένυσε 351 χιλιόμετρα. Μάλιστα, αυτό το ρεκόρ προκάλεσαν καθαρά περιβαλλοντολογικές παράμετροι, αλλά και η μέση θερμοκρασία της πόλης που είναι 17,5 C.
Τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα διένυσαν και στο Λος Άντζελες, μια πολιτεία των ΗΠΑ που είχε 425.300 εγγεγραμμένους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων το προηγούμενο έτος. Ακόμη, ακριβώς την ίδια χιλιομετρική απόσταση (351χλμ) κάλυψε το Tesla Model 3 και στο Σίδνεϋ την μεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας όπου ο μέσος όρος της θερμοκρασίας φτάνει τους 18 C.
Tην πεντάδα με τις πόλεις που αξιοποιούν στο έπακρο έναν ηλεκτρικό κινητήρα συμπληρώνουν η πόλη του Μεξικού όπου το μοντέλο είχε αυτονομία 346 χιλιόμετρα και μέση θερμοκρασία στο έτος 16 ° C, καθώς και η Λισαβόνα, όπου η αυτονομία ήταν 349 χιλιόμετρα.
Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως την ευκαιρία μείωσης των ρύπων και επίτευξης του στόχου καθαρού μηδενικού άνθρακα. Από τις ΗΠΑ μέχρι τη Μ. Βρετανία οι χώρες αρχίζουν να απαγορεύουν την κίνηση αυτοκινήτων με παλιά euro, υπέρ μιας ηλεκτρικής επανάστασης. Οι παγκόσμιοι ηγέτες ελπίζουν ότι αυτή η σημαντική αλλαγή στις μεταφορές θα βοηθήσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.
Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην χώρα μας
Τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό διάφοροι περιβαλλοντικοί παράγοντες.
Το κρύο μειώνει την απόδοση των μπαταριών. Μάλιστα, οι περιβαλλοντολογικοί παράγοντες δημιουργούν μεγάλες αποκλείσεις μέχρι και 25% στις μπαταρίες των υβριδικών plug-in αυτοκινήτων.
Με τόσες θερμές μέρες τον χρόνο στην χώρα μας λοιπόν να αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν είναι κανείς να απορεί για το εάν η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια σοφή επιλογή.
Ελλάδα: Ανάγκη για μείωση του κόστους της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων
Τέλος οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασαν αύξηση 43% σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020. Επιπλέον, περισσότερα 200 plug-in μοντέλα θα είναι διαθέσιμα φέτος στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.