Ελλάδα: Ανάγκη φθηνότερη φόρτιση των ηλεκτρικών

Εξετάζεται η οικονομικότερη η φόρτιση ηλεκτρικών για την Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου.

Ακούστε το άρθρο

Όπως ανέφερε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας χθες σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση, εξετάζεται, μεταξύ άλλων, η μείωση του ΦΠΑ στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης από 24 σε 6%. Άρα και η φθηνότερη φόρτιση για ηλεκτρικά  αυτοκίνητα.

Η αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και η μείωση του κόστους φόρτισης περιλαμβάνονται εξίσου στους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το 2022.

Το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» με χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. ευρώ

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι η αναλογία φορτιστών σε σχέση με το πλήθος των οχημάτων σήμερα στην Ελλάδα είναι 1 προς 6, δηλαδή πάνω από τον στόχο που θέτει η ΕΕ, ο οποίος είναι 1 προς 10.

Ωστόσο, η πλειονότητα των φορτιστών είναι σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση. όπως για παράδειγμα εμπορικά κέντρα,σούπερ μάρκετ κ.ά. Μόνο το 6% είναι σε δημόσια προσβάσιμους χώρους, επί του πεζοδρομίου.

Ωστόσο, ενώ είναι ικανοποιητική η κάλυψη στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν περιοχές της χώρας που δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης. Για την κάλυψη των κενών προωθείται το πρόγραμμα “Φορτίζω παντού” με χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις.

Παράλληλα είναι σε εξέλιξη μελέτη, για να εντοπιστούν οι πιάτσες ταξί που είναι κατάλληλες. Κυρίως από άποψη δικτύων και χωροταξίας για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών και, ήδη, έχουν εντοπίσει τις 35 πρώτες.

Πως μια επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει κέρδος εγκαθιστώντας σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Οι τιμές χρέωσης για τη δημόσια φόρτιση είναι υψηλές

Συγκριτικά με τις τιμές της ενέργειας, η κα Σδούκου ανέφερε ότι οι τιμές χρέωσης για τη δημόσια φόρτιση είναι σχετικά υψηλές. Πιο συγκεκριμένα, αυτές φτάνουν τα 45-50 λεπτά ανά κιλόβατώρα και 60 λεπτά για τους ταχυφορτιστές.

Η κα Σδούκου ανέφερε:

«Θα το δούμε πολύ προσεκτικά σε συνεργασία με τη ΡΑΕ. Υπάρχει κίνδυνος για αποθάρρυνση όσων δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά. Είναι ανάγκη μείωσης των τιμών στη δημόσια φόρτιση με εποπτεία της ΡΑΕ. Παράλληλα εξετάζεται και η μείωση του ΦΠΑ».

Τέλος, να σημειώσουμε ότι σήμερα λειτουργούν περί τους 1200 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης. Επίσης με βάση τα σενάρια για την εξέλιξη της αγοράς, θα χρειαστούν 12.000 ως το 2025 και 25.000 σημεία ως το 2030. Αυτό σημαίνει δηλαδή επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ.

abb_img