Εlectric Rev: Πρωτοπόροι στα ηλεκτρικά ποδήλατα

Συνέντευξη με την Εlectric Rev, έναν από τους πρώτους εισαγωγείς με ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ελλάδα, με δραστηριότητα από το 2009.

Ακούστε το άρθρο

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα στους δρόμους της Ελλάδας είναι πλέον ένα συχνό φαινόμενο. Βέβαια ακόμα μας τραβούν την προσοχή όταν τα συναντάμε μαζί με τους αναβάτες τους. Και ενδόμυχα μας δημιουργούν ορισμένα ερωτήματα.

Και αν σε προηγούμενα ρεπορτάζ ακούσαμε τους αναβάτες να μιλούν για την εμπειρία της οδήγησης του ηλεκτρικού τους ποδηλάτου στους ελληνικούς δρόμους, ορισμένες βασικές ερωτήσεις επιμένουν να μας έρχονται στο μυαλό.

Πότε έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα ηλεκτρικά ποδήλατα; Και κυρίως από πότε ξεκίνησαν σιγά σιγά να εξαπλώνονται οι πωλήσεις τους στη χώρα μας; Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε τελικά η πανδημία σε αυτή την εξέλιξη; Και με ποιο τρόπο χρησιμοποιούν οι Έλληνες τα ηλεκτρικά τους ποδήλατα σήμερα;

Αυτή τη φορά θέσαμε τα συγκεκριμένα ερωτήματα στον Δανηίλ Τσούμα, έναν από τους πρώτους επιχειρηματίες που έφεραν ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ελλάδα.

– Αρχικά θα θέλαμε να μας πείτε δύο λόγια για εσάς. Που μεγαλώσατε, τι σπουδάσατε και πώς προέκυψε η ενασχόληση με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης;

Γεννήθηκα στο Ηilden της Δυτικής τότε Γερμανίας αλλά σύντομα επιστρέψαμε με τους γονείς μου στην Ελλάδα. Εδώ, εγκατασταθήκαμε στο Γαλάτσι όπου μεγάλωσα και διαμένω έως σήμερα. Η εκπαίδευση μου συνεχίστηκε στο τεχνικό Λύκειο με κατεύθυνση Βιομηχανική Παραγωγή και ειδικότητα Ηλεκτρολόγος εσωτερικών εγκαταστάσεων.

Εργαζόμενος επί σειρά ετών στον όμιλο Helma Α.Ε. και αναζητώντας καινοτόμα προϊόντα στην Ευρώπη, το 2009 ήρθαμε σε επαφή με την Αυστριακή εταιρία ηλεκτρικών ποδηλάτων EH LINE. Με παρότρυνση του θείου μου Τσούμα Δημήτρη και ιδιοκτήτη του ομίλου, ανέλαβα την ανάπτυξη του νέου αυτού εγχειρήματος της εταιρείας.

– Είστε μία από τις πρώτες εταιρείες που έφερε ηλεκτρικά ποδήλατα στην ελληνική αγορά. Πότε ιδρύθηκε η Εlectric Rev και πώς πήρατε την απόφαση για αυτό το εγχείρημα;

Το πιο πιθανό το 2009 που έγινε η πρώτη εισαγωγή να ήμασταν οι μοναδικοί που εισάγαμε ηλεκτρικά ποδήλατα ευρωπαϊκών προδιαγραφών στην Ελλάδα. Βλέποντας την ευρωπαϊκή τάση στην προώθηση και ανάπτυξη των ηλεκτρικών ποδηλάτων ως ένα όχημα που μπορεί να ικανοποιήσει την άθληση την ψυχαγωγία αλλά και την μετακίνηση, είχαμε ήδη πεισθεί.

Και έτσι το 2014 δημιουργήθηκε η Εlectric Rev by Helma σε ξεχωριστές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα αντιπροσωπεύοντας το Γερμανικό εργοστάσιο Winora Group με τους πρωτοπόρους οίκους στο χώρο του premium ηλεκτρικού ποδηλάτου «ΗΑΙΒΙΚΕ – WINORA – XLC AND BIKE PARTS».

Το 2019 ήρθε η ανεξαρτητοποίηση από την μητρική Ηelma και η Electric Rev αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τον Αυστριακό όμιλο της PIERER και συγκεκριμένα τους οίκους Husqvarna και Raymon ενώ και είναι επίσημος Dealer της RIESE & MULLER.

– Υπήρχε σε αρχικό στάδιο ζήτηση στην Ελλάδα γιατί προφανώς το ελληνικό καταναλωτικό κοινό δεν ήταν τότε εξοικειωμένο με τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Η αρχική ζήτηση όπως αναμένονταν ήταν υποτονική καθώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είχαν παρουσία στους ελληνικούς δρόμους. Οπότε ως πρωτόγνωρα για την εποχή, προκαλούσαν ένα διστακτικό ενδιαφέρον.

Στα χρόνια που ακολούθησαν απαιτήθηκε πολλή δουλειά για να κατανοήσουν αργά αλλά σταθερά και οι Έλληνες αναβάτες τις δυνατότητες των ηλεκτρικών ποδηλάτων.

– Πότε ξεκίνησε να υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση αλλά και ανταγωνισμός; Σήμερα η πανδημία σε συνδυασμό με τις κρατικές επιδοτήσεις σε τι βαθμό έχει δυναμιτίσει τις πωλήσεις στον κλάδο;

Η ζήτηση έφτασε σε ικανοποιητικά επίπεδα το 2017 όπου ξεκινάει και ο ανταγωνισμός σε high end προϊόντα. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε ότι θεωρούμε ότι ο υγιής ανταγωνισμός προωθεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αυξάνοντας την ζήτηση και είναι ευπρόσδεκτος.

Η απορρύθμιση όμως της εφοδιαστικής αλυσίδας που έφερε η πανδημία δημιούργησε μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Παράλληλα, έδωσε χώρο σε αθρόες εισαγωγές ποδηλάτων αμφισβητούμενης ποιότητας. Ευχή μας σε αυτό το σημείο είναι να μην αποθαρρυνθούν από την απόδοση οι νέοι αναβάτες και το πνεύμα που έχει δημιουργηθεί να παραμείνει.

– Υπάρχουν ενδεχομένως περιοχές της Ελλάδας που εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση;

Η ανυπόφορη κίνηση σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή των καυσίμων ώθησε πολλούς στη χρήση ποδηλάτου στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Από την άλλη η τουριστική κίνηση στα νησιά έχει αυξήσει την ζήτηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Προσφέροντας στον εναλλακτικό τουρισμό ένα πολύτιμο προϊόν ανάπτυξης.

– Έχετε εικόνα αν οι περισσότεροι Έλληνες χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό τους ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς ή ως μέσο αναψυχής;

Οι περισσότεροι Έλληνες χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο ως μέσο αναψυχής ειδικά στις υπέροχες διαδρομές των ελληνικών βουνών.

Οι συνθήκες όμως που αναφέραμε και πιο πάνω οδηγούν στο ασφαλές συμπέρασμα ό,τι όλο και περισσότεροι θα βρουν στο ηλεκτρικό ποδήλατο το ασφαλές, οικονομικό στη χρήση και αναντικατάστατο στην κίνηση μεταφορικό μέσο για σχεδόν όλες τους τις μετακινήσεις.

– Τι σχέδια έχετε για το μέλλον;

Λόγω της πιστοποιημένης εξειδίκευσης μας στα ηλεκτρικά ποδήλατα, στόχος μας είναι η  δημιουργία ενός Πανελλαδικού δικτύου εξουσιοδοτημένων service στην Ελλάδα. Προφανώς για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των χρηστών ηλεκτρικών ποδηλάτων.

abb_img