Το υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος ως καύσιμο, βρίσκεται στις κυψέλες καυσίμου. Εντός, λοιπόν, των κυψελών καυσίμου μετατρέπεται σε αξιοποιήσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Ουσιαστικά, οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν ως «κόμβοι» του συστήματος αξιοποίησης του υδρογόνου ως καύσιμου.
Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εντός μια κυψέλης καυσίμου διαδραματίζει η έννοια της κατάλυσης. Την πρώτη, μάλιστα, κυψέλη κατασκεύασε το 1839 ο Sir William Grove. Ακόμη, πιο συστηματική έρευνα για τις κυψέλες καυσίμου άρχισε τη δεκαετία του 1960 από τη NASA.
Κίνα: Οι επενδύσεις στο υδρογόνο είναι το μέλλον
Η Renault και το υδρογόνο
Πριν εννέα μήνες ο όμιλος Renault προχώρησε σε συνεργασία με την Plug Power για την ανάπτυξη του υδρογόνου. Δημιούργησαν, λοιπόν, την κοινοπραξία HYVIA και κατασκεύασαν το εργοστάσιο Refactory. Προχώρησαν, δηλαδή, στην έναρξη ενός ευρύτερου βιομηχανικού έργου.
Ακόμη, η HYVIA θα συναρμολογήσει και θα δοκιμάσει κυψέλες καυσίμου, τις οποίες θα στηρίζει η τεχνολογία της Plug Power. Επιπρόσθετα, τις νέες κυψέλες καυσίμου θα χρησιμοποιήσει η γαλλική φίρμα στη γκάμα μοντέλων Renault Master H2-TECH (Van, Chassis Cab και City Bus).
Το εργοστάσιο, επίσης, έως το τέλος του 2022 θα εστιάσει στη συναρμολόγηση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου αλλά και την παραγωγή υδρογόνου με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Έρευνα: Απίθανη η χρήση κυψελών υδρογόνου στα αυτοκίνητα
Στόχος της HYVIA
Η κοινοπραξία της Plug Power με τον όμιλο Renault στοχεύει στην απόκτηση του 30% της ευρωπαϊκής αγοράς των Light Commercial Vehicles μέχρι το 2030. Τα συγκεκριμένα οχήματα χρησιμοποιούν για την κίνηση τους υδρογόνο (H2).