Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν δυναμικά την εμπορική τους πορεία. Σύμφωνα με το Global Electric Vehicle Outlook, οι πωλήσεις μιας εβδομάδας του 2021 είναι περισσότερες από τις συνολικές του 2012.
Το 2021 κυκλοφόρησαν 6,6 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως. Ακόμη, στους δρόμους κυκλοφορούσαν 16,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το τέλος του 2021, αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με το 2018. Τέλος, ενδεικτική της αύξησης είναι η διαθεσιμότητα περίπου 450 ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά. Το 2015 αυτός ο αριθμός ήταν 5 φορές μικρότερος.
Αύξηση πωλήσεων για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα!
Και το 2022 αύξηση πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών μεγάλη θα είναι η αύξηση των πωλήσεων και το 2022. Παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών άγγιξαν τα 2 εκατομμύρια για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Παρατηρούμε δηλαδή μια αύξηση κατά 3/4 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας έχει προχωρήσει στις απαραίτητες συστάσεις προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την αποφυγή συμφόρησης στη γραμμή παραγωγής. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δηλαδή, πρέπει να διασφαλίσουν τη μελλοντική τους παραγωγή και να ασχοληθούν με την κατασκευή μπαταριών.
Ακόμη, η σωστή διαχείριση των πρώτων υλών και των πηγών ενέργειας θα συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία των γραμμών παραγωγής των εργοστασίων.
Επιπλέον, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δημιουργεί διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι τιμές, μάλιστα, των ορυκτών παρουσιάζουν πρωτοφανή άνοδο. Η τιμή του λιθίου, δηλαδή, το Μάιο του 2022 είναι 7 φορές υψηλότερη σε σχέση με την αρχή του 2021. Ανάλογες, επίσης, είναι οι αυξήσεις στην τιμή του νικελίου και του κοβαλτίου.
Μεταχειρισμένα: Αυξάνονται οι διαδικτυακές πωλήσεις!
Τι συμβαίνει στην Κίνα
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα άγγιξαν τα 3,3 εκατομμύρια για το 2021. Είναι, δηλαδή, τριπλάσιες σε σχέση με το 2020. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κυκλοφορούν, στην Κίνα αποτελούν το μισό του παγκόσμιου συνόλου των εν λόγω οχημάτων.
Στην Κίνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μικρότερα σε σχέση με τις άλλες αγορές. Αυτό, λοιπόν, συντελεί στο μικρότερο κόστος παραγωγής αλλά και στη μείωση της διαφοράς στην τιμή των ηλεκτρικών με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Ουσιαστικά, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κίνα είναι μόνο κατά 10% ακριβότερο σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Κρατική στήριξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στηρίζουν οι δημόσιες δαπάνες για τις επιδοτήσεις και τα κίνητρα προς τους καταναλωτές για την αγορά EVs. Ακόμη, οι κυβερνήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ προωθούν πολιτικές για την εγχώρια ανάπτυξη των εφοδιαστικών αλυσίδων EVs και επεξεργασία και ανακύκλωση μπαταριών.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2022!
Τα ηλεκτρικά φορτηγά
Το 10% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων αφορούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το αντίστοιχο ποσοστό, μάλιστα, για τα ηλεκτρικά φορτηγά ήταν 0,3%. Ο στόχος, λοιπόν, των αρμόδιων είναι το ποσοστό αυτό να αγγίξει το 10% έως το 2030. Τέλος, οι μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών καταγράφονται στην Κίνα, οπού υπάρχει ισχυρή κρατική υποστήριξη.