Η ιστοσελίδα CNET προχώρησε στη σύγκριση ενός Tesla Model 3 και ενός BMW M340i, σχετικά με το ανθρακικό τους αποτύπωμα. Ουσιαστικά, θέλησαν να δουν αν τα συμβατικά ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO2.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ρυπογόνα;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παράγουν CO2 κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους. Ωστόσο, διοξείδιο του άνθρακα εκπέμπει ο τρόπος παραγωγής της ενέργειας, από την οποία φορτίζουν. Την ποσότητα των εκπομπών CO2, την καθορίζει η προέλευση του ρεύματος. Μάλιστα, για την παραγωγή ρεύματος μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), λιγνίτη, φυσικό αέριο ή πυρηνική ενέργεια.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φορτιστές και άμεσα στην Ευρώπη!
Η πρώτη σύγκριση
Η πρώτη φάση της σύγκρισης των συμβατικών με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιλαμβάνει τη διαδικασία φόρτισης. Συγκεκριμένα, το Tesla Model 3 παράγει 210 γραμμάρια CO2 ανά 1,6 χιλιόμετρα κατά τη μεταφορά και την παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος. Για την ίδια απόσταση η BMW M340i παράγει 269 γραμμάρια CO2.
Μάλιστα, στην περίπτωση υπολογισμού των εκπομπών CO2 κατά τη μεταφορά της βενζίνης από τα διυλιστήρια στα πρατήρια, οι εκπομπές αγγίζουν τα 336 γραμμάρια. Επιπλέον, η φόρτιση του Model 3 έγινε στην πόλη Γκριν Μπέι στο Ουισκόνσιν, η οποία διαθέτει το χειρότερο ενεργειακό μείγμα ΑΠΕ στις ΗΠΑ.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Συνεχής αύξηση πωλήσεων!
Τι συμβαίνει, όμως, στην περίπτωση φόρτισης στην Αλάσκα, όπου οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παράγουν το 65% της ηλεκτρικής ενέργειας; Τότε το Tesla Model 3 θα πρέπει να διανύσει 42.968 χιλιόμετρα για την παραγωγή λιγότερου διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με την BMW M340i. Δηλαδή, περίπου 2 χρόνια οδήγησης για τον μέσο Αμερικάνο.
Η κατασκευή της μπαταρίας του Model 3 παράγει 5,5 τόνους CO2. Επομένως, για την εκπομπή λιγότερων ρύπων από την BMW M340i θα πρέπει να το οδηγήσει κανείς για 76.304 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει 3 χρόνια οδήγησης για τον μέσο Αμερικάνο.