Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φορτιστές και άμεσα στην Ευρώπη!

Η Ευρώπη χρειάζεται άμεσα φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο της μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 55%.

Ακούστε το άρθρο

Την άμεση ανάγκη της Ευρώπης για φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα έως το 2030 το γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης, περιλαμβάνει 6,8 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η κατασκευή των εν λόγω σημείων φόρτισης αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% από τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, ο στόχος αυτός αποτελεί πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Προ των πυλών το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών!

Τι συμβαίνει με τους φορτιστές ηλεκτρικών στην Ευρώπη

Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχουν διαθέσιμα 300.000 σημεία φόρτισης. Επομένως, είναι επιτακτική η ανάγκη για νέους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία, το 70% των φορτιστών το συναντάμε σε μόνο 4 χώρες της Ευρώπης, ενώ το υπόλοιπο μοιράζεται σε 23.

Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα σχετικά με τους φορτιστές ηλεκτρικών φορτηγών, καθώς είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Κάτι τέτοιο καθιστά αδύνατη τη γρήγορη ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης. Επιπλέον, το 10% των σημείων, στα οποία συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη, αποτελούν το 50% των συνολικών τους στάσεων.

Φορτιστές ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη… και άμεσα!

Το σχέδιο της ACEA

Το επόμενο διάστημα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα λάβουν θέση σχετικά με τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Στο πλαίσιο αυτό, η ACEA σε συνεργασία με την McKinsey και άλλες ενώσεις, ανέπτυξαν το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών.

Το σχέδιο απαιτεί 6,8 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Προφανώς, τόσοι είναι οι φορτιστές οι οποίοι θα βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου της μείωσης των ρύπων CO2 κατά 55% από τα αυτοκίνητα.

Η έλλειψη φορτιστών «απειλεί» τα ηλεκτρικά οχήματα (;)

Ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema δήλωσε:

«Μία μεγάλη πρόκληση του κλάδου μας είναι οι συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτά τα προβλήματα, που ξεκίνησαν κατά την πανδημία του COVID και συνεχίζει το τρέχον γεωπολιτικό περιβάλλον, επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα και το κόστος των εξαρτημάτων.

Φάκελος φόρτιση ηλεκτρικού: Όλα τα apps για να φορτίσεις!

Δυστυχώς, οι διαταραχές θα παραμείνουν για αρκετά χρόνια. Οι υπεύθυνοι, λοιπόν, των αποφάσεων στην ΕΕ οφείλουν την προσεκτική προετοιμασία και τη σχεδίαση για τη  μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Τέλος, πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για τις μπαταρίες προέρχονται σε μεγάλο βαθμό εκτός Ευρώπης».

abb_img